pony scheren en wat te doen tegen exeem???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

pony scheren en wat te doen tegen exeem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:53

Hoi mensen,

als eerste heb ik een schimmeltje die dit jaar voor het eerst zich helemaal kaalschuurt. ze gaat over een jaar weg en om een exeemdeken aan te schaffen vonden we ook zowat omdat je dan weer 70 euro kwijt bent. wie heeft een goed altenatief???

als tweede ik heb een pony die nog erg dicht in haar vacht zit en ik ga volgende week met haar op trektocht maar is het dan niet verstandig om haar te scheren omdat ze de hele tijd nat is. wie o wie heeft er verstand van :D ;)

smurffie

Re: pony scheren en wat te doen tegen exeem???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:00

Het is een idee om de verandwoordelijkheid voor je paarden te kiezen.
Koop een exeem deken voor die arme pony....
Als jij jeuk hebt mag je voortaan ook niks meer aan doen.

Verder hoort de zomervacht dr allang te zitten! ga eerst eens na waarom dit dier niet goed in zijn vacht staat ipv te scheren.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 10:14

smurffie schreef:
Als jij jeuk hebt mag je voortaan ook niks meer aan doen.

Verder hoort de zomervacht dr allang te zitten! ga eerst eens na waarom dit dier niet goed in zijn vacht staat ipv te scheren.

ten eerste heb ik al een zomer deken alleen die is kapot en zet ik haar elke dag om 5 uur binnen en om 9 uur weer naar buiten, alleen de deken houd er een keer mee op ik vraag om goeie ideeën niet om commentaar. en ten tweede mijn andere pony is al wat ouder en houd gwn een wat dikkere vacht(niet heel dik maar ze zweet daardoor wel erg) en ik haal haar soms helemaal nat uit de wei ik vraag andere mensen gwn wat zij doen ze is kerngezond, net nog helemaal nagekeken door de paardenarts dus ik zou niet weten waar je over praat...

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:22

70 Euro voor een jaar jeuk? Da's 19 ct per dag....
Je moet niet zo vittig reageren als iemand het enige echte antwoord geeft dat past bij jouw vraag:
Koop een deken!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:25

bij ons kosten exeemdeken 50 euro, maar je kunt probeeren om met babyolie in te smeren

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:59

In de decathlon kun je momenteel heel goedkoop vliegendekens kopen, normaal kosten ze al maar 50euro, maar nu zijn ze ook nog in promotie ! :)

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 12:05

nicky_rilana schreef:
bij ons kosten exeemdeken 50 euro, maar je kunt probeeren om met babyolie in te smeren

iik heb ook een vlesje wat ik er elke 2 dagen insmeer, dat helpt ook goed maar ze houd toch wat jeuk ;(

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 12:05

inepeet schreef:
In de decathlon kun je momenteel heel goedkoop vliegendekens kopen, normaal kosten ze al maar 50euro, maar nu zijn ze ook nog in promotie ! :)

kun je me de website geven

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:19

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 14:19

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:24

Gewoon langs de winkel en hup aanschaffen.

Dat arme beest heeft jeuk, ja het kost geld maar dan moet je geen paarden houden. Vind het onverantwoord om een paard met zo'n jeuk gewoon het hele seizoen zonder deken te zetten.

Wat betreft je andere paard, als deze al zweet in de weide (met welke temperaturen?) dan is scheren een optie. Ben zelf absoluut geen voorstander van scheren en vraag me wel af wat de gevolgen zijn van nu scheren en volgende week op trektocht. Wat als je een paar dagen kouder en natter weer krijgt?
Dan zou ik toch liever het zweten voor lief nemen als ze daarbij niet ook heel benauwd/kortademig wordt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:26

TS: Koop een deken, dat is de enige optie. Ik heb pas nog een reservedeken gekocht van 25 euro incl verzendkosten. Verder kan ik je ook de deken van horze aanraden. Betaal je 80/90 euro, prima deken! :)

Vind het nogal egoistisch om zo te denken. :n

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:26

Bij epplejack zijn ze regelmatig in de aanbieding.

Waarom zit ze nog in haar wintervacht. En tja uiteindelijk blijf je bij een eczeemdeken uitkomen hoor. Die werkt nog altijd het beste.

En waarom om 5 uur naar binnen en 9 uur weer buiten. De mugjes die dit veroorzaken zitten er bij zons op en ondergang. Dus dan heeft het niet veel zin om ze om 9 uur al naar buiten te doen. Beter dan om 11 uur!

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:18

Derfen lotion. www.depaardendrogist.nl Werkt bij mijn paard top maar die heeft ook eczeem deken om, dus sorry val in de herhaling.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:43

smurffie schreef:

Hier ga ik 100% in mee. Je kan dat beest toch niet nog een heel jaar met verschrikkelijke jeuk rond laten lopen? En als je er geen geld aan uit wilt geven had je niet aan paarden moeten beginnen. Als dit paard straks ernstige koliek krijgt. Bel je dan ook geen DA. Want tsja, dat kost natuurlijk ook geld. En ze gaat toch volgend jaar weg... >;) :O :=

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:48

Je koopt geen deken omdat je pony over een jaar weggaat? Om eerlijk te zijn snap ik de hele logica niet zo maar dat zal wel aan mij liggen.....

Maar op marktplaats en andere sites kun je ook een tweedehands deken aanschaffen, dan ben je vaak wel wat goedkoper uit.
Verder is er niet echt iets wat helpt tegen exceem. Op tijd opstallen doe je al, dat is al heel wat en met een goede deken erbij zou je pony veel minder tot geen jeuk kunnen hebben. Dat is toch wel een paar tientjes waard lijkt me?

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:00

jeetje koop gewoon een deken als je geen geld heb wat doe je dan met een paard?
vind erg zieig dat je haar zo met jeuk laat staan.
dit is dierenmishandeling. denk eens na dat jij zo jeuk op en je krapt je helemaal open hoe zal jij dat vinden.
jeetje wat erg ben jij zeg

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:50

Nou, vind dit gewoon onder mishandeling vallen. Je wéét dat het beest jeuk heeft en dat je dat op kan lossen dmv een deken van slechts 70 euro! Je bent te vrekkig om het uit te geven en laat je beest maar jeuk hebben, erg leuk.

Je zou kunnen scheren, maar met kou weer moet er dan ook een deken op, weer 70 euro. Misschien heb je wel meerdere dekens nodig etc. Daarbij is scheren ook niet gratis. Lijkt me niks voor jou dus, aangezien je al geen geld uit wil geven als je paard vergaat van de jeuk. Heb je zelf weleens 24/7 erge jeuk gehad? Waarschijnlijk niet, nou, ik kan je zeggen, ik hóóp dat je het ooit mee maakt en dat er niks aan gedaan kan worden, misschien dat je dan zelf snapt dat je nu gewoon triest bezig bent.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:14

Elamor schreef:
TS: Koop een deken, dat is de enige optie. Ik heb pas nog een reservedeken gekocht van 25 euro incl verzendkosten. Verder kan ik je ook de deken van horze aanraden. Betaal je 80/90 euro, prima deken! :)

Vind het nogal egoistisch om zo te denken. :n

waar dan voor 25 euro incl verzendkosten.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:26

even voor de duidelijkheid, ik krijg allemaal berichtjes over dat het dierenmishandeling is enzovoort enzovoort enzovoort. Ik heb een eczeemdeken alleen die is bijna kapot dus ben ik op zoek naar een nieuwe, en voor niet te veel geld ik heb toch de tijd dus kan ik toch even rondvragen. ik heb ook dure olie die ik elke 4 dagen in haar manen smeer. dus het lijkt mij niet dat ik gierig ben ofzo ik ben alleen opzoek naar een website waar ik goedkoop een deken kan kopen. ze heeft helemaal niet zo veel jeuk en ik doe er alles aan wat mogelijk is. Ze heeft zich al helemaal kaalgeschuurt maar dat is in 2 dagen gebeurt en zovaak komt ze ook niet doorhanden. dus volgens mij zijn al die reacties heel erg overdreven want ze heeft een goed leven en we doen er alles aan, we hebben gister ook nog speciale eczeembiks gekocht ook 40 euro, daarom kan ik toch ook gwn proberen zuinig te zijn want mijn geld groeit ook niet op de rug. en met altenatieven bedoel ik nog meer goeie tips

ik hoop dat het nu duidelijk is voor jullie want ik ben slecht in duidelijk opschrijven dus... :o

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:26

Lotje666 schreef:
Derfen lotion. http://www.depaardendrogist.nl Werkt bij mijn paard top maar die heeft ook eczeem deken om, dus sorry val in de herhaling.

die heb ik dus al :j

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:08

Dit is dus gewoon bullsh*t. Je probeert het nu gewoon goed te praten... >;)

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:15

Darkness85 schreef:
Dit is dus gewoon bullsh*t. Je probeert het nu gewoon goed te praten... >;)

hoe kan jij dat ooit weten, als je het niet gelooft kom dan gwn kijken, en waarom zou ik het proberen goed te praten als ik toch niemand op bokt ken. ik zeg gwn wat ik heb en vraag of mensen er een oplossing voor hebben, zulk commentaar kan jij en anderen maar beter voor zich houden want daar heb ik toch nix aan.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 09:35

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:49

Je spreekt jezelf nogal tegen. In je OP zeg je dat je geen deken wilt kopen en in je post hierboven beweer je ineens dat je juist op zoek bent.

;)