goede vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fientje07

goede vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 12:32

* Een goede vliegenspray ..
weet iemand hoe je die zelf kan maken ?
of heeft er iemand een goede ervaring met een vliegenspray uit de winkel ?

Anoniem

Re: goede vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:34

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar hier is Endure het enige wat echt werkt.

Cin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:49

Mee eens, dat is echt met stip de beste vliegenspray die ik ooit heb gebruikt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:53

Laat je paard lekker in de modder rollen, helpt ook goed en dat is de natuur.

Ik had al van alles geprobeerd en gekocht, t helpt niets, vervliegt toch na een paar uur.

Dus ben wel benieuwd naar Endure.

Gelukkig heeft mijn paard tot nu toe er geen last van, maar als hij echt last van krijgt zou ik zelf ook graag willen weten wat helpt.

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:58

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:09

tkc 100

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:23

Ook hier een erg tevreden gebruiker van Endure :j
De dazen vliegen nog wel rond hem heen maar gaan niet of nauwelijks zitten en als ze wel gaan zitten, vliegen ze weer op voor ze gestoken hebben.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:46

Idd, Endure van Farnam. Bij ons (zwarte) paard de beste oplossing. Werkt beter veel beter en langer als alle anderen. Ja, ook beter als Absorbine, hoewel dat ook goed is.
Met Endure heeft ze geen bijtplekken en als er gereden wordt, dan gaan de dazen (bijna) niet op haar zitten, zelfs niet als ze flink zweet. Ook op het land heeft ze weinig last en staat ze rustig, terwijl wij toch aan de rand van een (loofbos)perceel staan.
Alleen dat irritante gezoem om haar hoofd vindt ze wel wat minder :+
Soms gebruiken we er ook nog een fly-over bij, als extra zekerheid, (gekocht toen er nog geen Endure en Absorbine was ) maar is eigenlijk niet nodig. Het is niet heel goedkoop (googelen op "Endure, Farnam) maar met een liter (35 á 40 euro) doe je wel een heel dazenseizoen of meer, per paard.
Met sprayen wel een beetje aan de gebruiksaanwijzing houden en vooral de eerste paar keren, daarna niet te vaak sprayen. Heeft geen extra nut.

Voor jezelf, als RUITER, kun je heel goed DEET nemen. Wel de versie nemen die tegen malariamuggen en teken is. Te koop bij drogist en apotheek.
Als je dat in een verstuiver doet of koopt en je je inspuit voor je gaat rijden, blijven je eigen onbedekte delen ook insectenvrij. Anders gebruiken de dazen jou als "voedselbank" omdat je paardenbeest te goed beschermt is 8)7

Grtz.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:51

ik sta in spaarnwoude , naast de koeien dusja :P....

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:55

Zelf heb ik van alles geprobeerd en ben erg tevreden over Atex Daas.
Endure heb ik geen ervaringen mee :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:58

Hier ook tevreden over Endure :j paarden staan zonder zwiepende staarten in de wei en als het eenmaal goed is aangebracht blijft het een dag of 10 werkzaam :)

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:58

bij mij werkt atex daasspray heel goed en is ook niet duur

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:02

Ik heb nu ook een vliegenspray, maar die helpt voor geen meter. maar ik vind die endure toch wel heel duur hoor. ik lees ff mee. ik wou eerst ook zelf maken, maar ik dacht van iedere pony reageert daar anders op naar wat je erin doet zeg maar, dus als hij slecht reageert kun je met hoge dierenartskosten komen te zitten, beter een wat duurdere vliegenspray.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:05

Endure is in aanschaf duur ja, maar heb vorig jaar geen hele fles leeggemaakt in 1 heel seizoen (1 paard).
Als je dat vergelijkt met andere producten waar je 4-5 flesjes voor nodig hebt en halverwege je buitenrit moet je eigenlijk bijspuiten, omdat je paard zo zweet dat het niet meer werkt, dan valt het bedrag best mee. Alleen je moet het wel in 1x uitgeven, ipv elke maand(?) een nieuwe fles ander spul.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:06

ik zal eens gaan kijken, ik kan het altijd nog van mijn eigen geld kopen, denk namelijk dat mijn ouders er niet zo blij mee zullen zijn. :P. er zitten ook best wel veel dazen bij ons enzo, soms zitten er wel 5-10 vliegen bij elkaar op een hoopje :?

Edit: waar kun je dat kopen?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:16

Jin159 schreef:
ik zal eens gaan kijken, ik kan het altijd nog van mijn eigen geld kopen, denk namelijk dat mijn ouders er niet zo blij mee zullen zijn. :P. er zitten ook best wel veel dazen bij ons enzo, soms zitten er wel 5-10 vliegen bij elkaar op een hoopje :?

Edit: waar kun je dat kopen?

Wij hebben op dit moment de Endure in de aanbieding voor 39,95 (Dit is incl de verzending want boven de 30 Euro verzenden we je bestelling gratis.)
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=589

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:24

Zo duur is Endure helemaal niet. Ik heb vorige week 125 euro voor 3,8 liter betaald (bij Pardoes Aurora) en daarmee kan ik drie paarden het hele zomerseizoen behandelen. Dus iets meer dan 40 euro per paard per zomer.
Dat red ik met gewone vliegenspray niet hoor.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:35

Ik gebruik veerust, voor koeien. Helpt hier goed tegen de vliegen, dazen etc zitten hier bijna niet dus dat zou ik niet weten of het daarvoor werkt

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:38

ik hou het bij me tkc. werkt het voor mij het beste

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:51

SuperSuup schreef:
Ik gebruik veerust, voor koeien. Helpt hier goed tegen de vliegen, dazen etc zitten hier bijna niet dus dat zou ik niet weten of het daarvoor werkt

Veerust helpt, op de meeste paarden, onvoldoende en te kort. Paarden zweten meestal vrij snel (veel sneller als koeien) en dan is de werking van veerust al over. Een (beetje) zwetend paard is voor een daas erg aantrekkelijk. Dan is veerust te licht afwerend.
Onze ervaring met goede sprays (zoals "Endure"), is dat zelfs een flink doorgereden en bezweet paard, weinig tot geen last heeft van dat de dazen op hun gaan zitten, bijten doen ze zeker niet.
Alleen een ding blijft, als je in het bos rijdt, komen de zwermen wel op je af, wat voor vervelende reactieskan zorgen. De meeste paarden worden niet blij van een flinke zwerm om zich heen en kunnen heel impulsief reageren. Daar verander je weinig aan, dat is een logische reactie. Maar kwa afweer tegen bijten en duurzaamheid is het prima bescherming.

Grtz.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:52

bij de welkoop ofzo, super goed: veerust. beter dan al die ander dure troep. alleeen dat geluid is in het begin een beetje schrikken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:12

Ik gebruik ook de veerust. Als er erg veel vliegen of dazen zitten pak ik een ander middel. Weet even de naam niet.
En ik gebruik er nog wel vaak 1 op stal die heel goed werkt, weet alleen de naam even niet meer. Iets met flyoff dacht ik..

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:14

Thanks allemaal,

ga de endure maar eens aanschaffen!!

vievi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:18

phaser werkt ook best goed is van leovet

Suckerpunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 01:10

Ik gebruik power pharzer, een witte fles met een rode dop. Stinkt vreselijk maar werkt erg fijn. Nu sta ik in de polder en niet tussen de koeien, maar mijn merrie is erg gevoelig voor vliegen en staat altijd tevreden in de wei nu ik dit gebruik.