Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jelleee schreef:Als je scheert moet je wel dekens gebruiken he. Heb je die wel, want je zei dat hij altijd zonder deken staat. Je kunt ook nog even wachten tot april, kan hij lekker de lente in zonder vacht. Waarschijnlijk verhaard hij ook moeilijker door de leeftijd en door die dikke vacht.
Mijne is dinsdag geschoren, ivm met luis, anders had ik ook tot april gewacht (hij verhaard ook moeilijk).
stef schreef:vind dit eerlijk gezegt geen reden tot scheren. Een oud paard wat niet door het haar komt (door bijv cushing) en in juli nog steeds met een pak haar staat, ja, daar kan ik helemaal in komen. Andere medische oorzaak ook, maar die zie ik hier niet. Gewoon goed poetsen, het stof hoort er nou eenmaal bij, dat valt er vanzelf uit als ie straks in zn zomervacht zit

Maroesjka schreef:Scheren lijkt me niet handig, zeker niet in het voorjaar.
Wellicht kun je de pony helpen door de rui te komen met een vitamineboost die te koop is bij fouragehandelaar of veearts.
Leinearthur schreef:ohja helemaal vergeten lijnzaadolie aan te raden!

barberousse schreef:Ik zou hem niet gaan scheren want het is al bijna lente en dan gaat hij toch verharen.

Wietsje92 schreef:Als hij nu al aan het verharen is, zou ik inderdaad of lijnzaadolie of een vitaminespuit geven. Vooral een vitaminespuit kunnen ze heel veel van opknappen! Je kunt hem natuurlijk altijd een keer wassen als de temperatuur weer warmer is!
Maar nog even wachten, aangezien het nog niet warm genoeg is ...