Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaaaaa

Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:23

Het is de laatste weken echt geen lekker weer: kou, mist, regen, sneeuw noem maar op.
Maar nu bij mij op stal op de rijd er niemand meer, want ze willen niet in de regen of kou rijden. Ik ben de enige die eigenlijk nog rijd, of het nou sneeuwt of regent of koud is. (Alleen beschikking over buitenbak, ong 20 man op stal)
Nu lachen ze mij natuurlijk allemaal uit omdat ik in de regen rijd, en vinden ze mijn paard een 'zielig paard'. Omdat ze ook gewoon met regen naar buiten gaat, terwijl de andere paarden nu 24/7 binnen staan.
Ik wordt daar een beetje simpel van al dat 'aaah arm paardje moet je nu weer naar buiten' enz.

Zijn of kennen jullie ook zoveel mooi weer ruiters? Ik vind het trouwens vooral onzin om je paard nog geen eens in de wei te zetten omdat regent, en anders je paard nat wordt.

Biskwie

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:26

Zolang de bak rijdbaar is (veilig, niet glad en niet te nat) rij ik altijd, ongeacht de weersomstandigheden. We hebben wel veel goed weer ruiters, die komen even hun paard voeren en misschien nog een stukje stappen, maar dan houdt het ook op. Ik rij graag door en als het echt te slecht is en de weg is nog wel veilig te rijden, rij ik ook veel naar de binnenmanege.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:27

vandaag heb ik niet gereden had het nog koud van het werken, ben bloemist en de deur staat hier wagenwijd open en nu stond de wind de winkel in.....

ik heb wel 45 minuten gewandeld in de regen met lease ponytje ik weer warm gelopen en toch beweging.
verder rijden we gewoon zolang de bak dat toe laat!

en dat is tot nu toe 1 keer niet gelukt deze winter!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:28

Ik ben geen mooiweerruiter maar heb toch sinds half november niet kunnen rijden. De bak is gewoon onberijdbaar.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:29

Ik heb vandaag ook gewoon in de regen gereden hoor, maakt mij niet uit. Alleen als er veel sneeuw of ijs ligt rij ik niet. En als de bak bevroren is maak ik een lekker bosritje.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:31

zolang de bak of de weg goed te doen is maakt het me niet uit dat ik in de regen, kou en sneeuw rijd.
Maar mijn pony moet zijn benen niet gaan breken.
De paarden komen hier wel elke dag uit, ook al regent het of sneeuwt het.
het zijn geen watjes...

Rocks11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:35

Ik ben ook geen mooi weer ruiter maar ik heb inderdaad ook niet sinds half november gereden, omdat de bak bevroren is maar anders zou ik nu gewoon rijden. Ik rijd dan alleen niet als het echt spoelt omdat dan loopt de bak ook binnen no time vol, dus vind ik het dan niet zo veel zin hebben.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:35

Evaaaaaa schreef:
en vinden ze mijn paard een 'zielig paard'. Omdat ze ook gewoon met regen naar buiten gaat, terwijl de andere paarden nu 24/7 binnen staan.

WOW, is dit serieus? _O- Beláchelijk zeg, dan hebben die mensen zich ook niet in paarden verdiept..

Lekker rijden als je het fijn vindt, en je paardje is je dankbaar hoor, dat hij wel gewoon naar buiten mag, geloof me..
Ik rijd momenteel niet omdat we geen bak hebben, en omdat ik het met mijn blessureknol niet aandurf om op de bevroren grond te gaan rijden..
Maar echt, ik wil zó graag rijden. :D

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:36

Kom net thuis van m'n paard en vanavond ook gewoon gereden in de stromende regen.
Ben blij dat de bak weer begaanbaar is en dat we wat kunnen doen!
Haha regenjas en waterdichte rijbroek aan, paard een waterdicht rijdekentje op en gaan met die banaan :D
als je eenmaal rijdt dan merk je eigenlijk niet eens meer dat het regent!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:38

Ik ben op zich ook een mooiweerruiter, althans in die zin dat ik er dan wel meer zin in heb ;-)

Heb nu een 2,5 jarige staan waar ik vrij weinig mee kan, maar die wordt dagelijks door mij op het land gezet, zullen sommigen ook wel zielig vinden, maar tis een paard hoor, geen suikersnoepje ;-)

Overigens vind ik het wel weer heerlijk om met lichte mot regen savonds in de buitenbak te rijden (vraag me niet waarom :D ) Maar die snijdende kou en gladheid mag van mij wel afgelopen zijn

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:39

Hahaha leuke stalgenoten heb jij :7. Zou ik idd ook erg simpel van worden...

Hier zet de staleigenaar ze in weer en wind buiten! Ben er blij mee.
Vanochtend in de regen ook nog een stuk gewandeld en gisteren gereden. Was wel een stuiterbal, maar ondanks dat we allebei niet zo van regen houden hebben we toch een heerlijk buitenritje gemaakt :D.

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:41

Als het heel erg regend heb ik ook geen zin om te gaan rijden. heeft niets met mooi- weer ruiter te maken. Dat vind ik meer een benaming voor mensen die denken dat je een paard alleen hoeft te verzorgen als het mooi weer. want regen/ sneeuw/ vorst/ ijzel elke dag ga ik op de fiets naar mijn ponies toe.

Anoniem

Toen ik op een sportstal stond reed ik ook de hele winter intensief door, maar had wel binnenbak en binnenstal. Scheelt natuurlijk wel :)

De laatste winters toen paard op het land stond reed ik niet meer in de winter. Binnenbak lag op zowat uur stappen, geen transport en geen zin om omver gereden te worden, moest langs slecht verlichte banen waar ze rijden als een gek.

Begin dit najaar was dat ook nog zo, heb nu box op pension met enkel buitenbak, maar heb wel door betere sfeer mijn plezier weer teruggevonden. Dat doet zo ontzettend veel! Als het echt giet ga ik ze ook niet trainen (ze komt toch in het land overdag) maar vandaag was het droog toen ik vertrok en begon het te regenen tijdens het longeren met halster. Heb gewoon doorgewerkt. We waren beiden kleddernat, maar paard mocht zich eerst even rollen in de stal en dan tot morgen ligt er zweetdek op dat ze er dan afhalen.

Deze mooi weer ruiter begint stillen all weather te worden!

Renza

Ik rijd alleen als ik zin heb, als het echt rotweer is heb ik geen zin om te rijden dus dan doe ik dat ook niet :P . Vandaag viel het wel mee dus wel gereden :D .

En ik zet ze ook gewoon buiten als het regent, al zijn de paarden het daar zelf niet mee eens :(:) .

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:45

buiten rijden doe ik zowieso niet, dan vindt ze toch alles eng, en eraf kukelen in plassen vind ik ook niet alles. Ik heb er geen moeite mee om in de regen of sneeuw te rijden, mits ik op een braaf paard zit wat er ook zelf plezier aan heeft.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:46

Ik ben ook een mooi weer ruiter.
gelukkig 2 binnenbakken hier op stal, maar in de buitenbak of buiten rijden doe ik alleen als de zon schijnt..
Zou geen plezier in rijden hebben als dat in een buitenbak, zonder spiegel, regen, wind.. Misschien verwend maar het is gewoon zo.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:47

Ik zeg eerlijk dat ik een mooi weer ruiter ben. :D
Ik heb momenteel even een wedstrijdstop en daardoor is de
motivatie om te rijden even wat minder.
Als ik bij het bos of strand woonde dan zou ik waarschijnlijk wel meer gaan rijden.
Maar om nou in de bak met die kou en regen te rijden,nee brrrr :brr:
Trouwens mijn paard komt wel elke dag 6 tot 8 uur uit z'n stal ;)

Als het straks weer wat warmer wordt en langer licht zou mijn zin in rijden
wel weer terug komen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:49

oh ik zou willen dat ik kón rijden maar de bak is echt niet begaanbaar al een paar weken -O- probleem is dat ik niet zo makkelijk met haar alleen op pad kan, anders had ik dat allang gedaan, maar k doe wel longeren en wandelen (dat gaat dan een stuk beter dan erop, omdat ze dan kan "volgen" ) , ook in de regen hoor

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:09

Ik ben er één :o

Bij regen of een te natte bak, laat ik mijn paard longeren/vrijspringen of doe ik grondwerk
Maar ik vind het niet prettig rijden nee, de bak ligt er té belabberd bij. De longeerpiste ligt er beter bij.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:15

Hier nog een 'mooi weer' ruiter. En bij ons is de bak ook niet echt begaanbaar op het moment, veelste nat. Wel staat mijn paard overdag altijd buiten, weer of geen weer en krijgt ze beweging dmv freestyle en/of longeren. Dus het is niet dat ik het zielig vind voor m'n paard maar ik zit zelf gewoon totaal niet lekker in het zadel als het regent.

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:22

TS je hebt een beetje malle stalgenoten :P Je pony heeft gelukt dat 'ie wel naar buiten mag als het regent.

Als het echt giet ga ik niet rijden. Vandaag miezert het constant met af en toe echte regen, dat kan me niet tegenhouden. Ik moet wel mijn training aanpassen aan de glibberigheid van het land waar ik in rijd op dit moment. Ik denk dat de bodem nog altijd niet 100% ontdooit is, het water wordt nog niet snel opgenomen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:24

ik ben een echte mooi weer ruiter,niet dat ik alleen rijd als de zon schijnt,kou vind ik helemaal niet erg maar regen blehhh....
Ga wel iedere dag naar de paarden (moet ook wel,heb er 9 te verzorgen ;))
iedereen gaat naar buiten,weer of geen weer,maar ga echt niet in de stromende regen rijden!
doe ik mezelf en me paard geen plezier mee!

en dat je paard je dankbaar is als het in de regen heeft mogen rijden is echt grote onzin,doe ze nog niet eens een plezier mee als ik ze in de regen buiten zet mét hooi en vriendjes,ze staan alleen zielig te kijken om naar binnen te gaan en weten niet hoe snel ze naar binnen moeten als het hek opengaat!
overigens vinden ze sneeuw geweldig en dan willen ze wel heel de dag naar buiten :) maar regen hebben ze echt een hekel aan!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:05

Ik ben geen mooi weer ruiter, maar de bodem moet het wel toelaten. Ik heb een hekel aan in de wei/bak rijden (die gebruik ik alleen voor grondwerk). In het bos vlakbij is een openplek waar ik altijd train. Maar is de bodem te glad/hard/nat dan doe ik het toch liever niet. Is die echter nog begaanbaar en regent het pijpestelen, geheid dat je me buiten met mijn paardjes vind. Ik vind het heerlijk om met veel wind/regen/sneeuw te trainen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:53

Ik moet 50 min. naar mijn paard fietsen. Daar heb ik dus echt geen behoefte aan als het sneeuwt, glad is of regent. De temperatuur maakt me niet zo uit. Maar als ik al helemaal doorweekt en koud ben voor ik er uberhaupt op stap is de lol er voor mij wel een beetje af. Zeker als je daarna ook weer 50 min. terug moet fietsen...

Verder rijdt mijn paard ook liever niet in de sneeuw/regen, die wil gewoon met haar kont in de wind staan, ze staat dan overdag ook wel buiten, laat de wei het echt niet toe gaat ze in de binnenbak met een vriendinnetje:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:56

Niet alleen ene mooi weer ruiter, maar vooral het probleem van een mooi weer paard := Iig als het om flinke regen gaat. Dat ga ik echt niet meer proberen, want dat resulteerd in niets. Mijn merrie vind regen vreselijk, en helemaal om in te werken. Ze gaat alle mogelijk dingen verzinnen om niet met haar kop in de regen te komen met nasty rodeos als gevolg. Dus nee, dat doe ik niet meer. Lichte regen gaat overigens wel :j Kou kunnen we prima tegen, sneeuw wat minder als het om bakwerk gaat (bak gewoon slecht dan), maar buitenritjes wel :j (al is dat deze winter minder vanwege wat probleempjes).

Overigens gooi ik mijn mietjes paard met regen wel gewoon in de bak om te scharrelen, ondanks dat ze soms daar niet blij mee is :(:) Tja, luchten vind ik toch wle belangrijk.