Judith_ schreef:Twee paarden bij elkaar die een verschillende voedingsbehoefte hebben is heel erg lastig. Hoe groot is het paard wat meer nodig heeft? Je zou een stuk land kunnen afzetten en er voor zorgen dat er niet teveel en te vet gras op staat. (kort maaien geeft stres bij het gras, waardoor het meer fructaan aan maakt wat ook funest kan zijn voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid. ) Zorgen dat er altijd (arm) hooi ligt voor beide paarden, ook de shetlander heeft het nodig en het paard met een grotere voedingsbehoefte bijvoeren door bijv. bietenpulp en ander voer.
Het ene paard is (schat ik) tussen de 1.50 en de 1.57,dat is een "opknappertje".
Het andere paard is ongever 1.63,die is gewoon goed op gewicht.
Vorig jaar hebben we het gemaaid,maar toen was het gras idd erg fructaanrijk (vertelde de boer mij
)
Daarom maaien we liever niet.
Eliine schreef:Ik weet niet wat voor graasmasker je had? Ook daar heb je heel wat verschillende kwaliteiten maskers in natuurlijk. Ik heb begrepen dat die 'rubberen' van Greenguard praktisch onverwoestbaar zijn. Ik ben zelf niet heel erg thuis in de graasmaskers, maar wellicht is daar toch de oplossing nog wel te vinden.
Die ik had was van IR,maar de pony vond het verschrikkelijk om zo'n "muilkorf" om te hebben,ze probeerde er met haar hoef tussen te komen enz.
De greenguard was er niet in de goede maat,die zijn allemaal veel te groot