Ik heb mijn paard 24/7 buiten staan. Vorig jaar is ze geschoren (toen stond ze nog op stal) en moest onverwacht dag en nacht naar buiten, niet ideaal, maar het ging goed. Ik wilde haar dit jaar eigenlijk niet scheren, maar ze is nu al ontploft. Ze hebben een schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Ik mag bij de buren in de (binnen)bak rijden, heerlijk. Alleen is ze zo nat na het rijden dat het wel een uur duurt voordat ze droog is. In de winter nog langer (ik heb haar al eens een winter niet geschoren, toen stond ze thuis en was ik zo'n 2 uur bezig voordat ze droog was). Het probleem is dat ze nat is na het rijden, en na het uitstappen nog even 'extra' door lijkt te zweten,
Maargoed, ik weet dus niet wat erger is. Ik kan haar niet 'op stal' zetten om te laten opdrogen. Zo de winterdeken op een nat paard leggen is toch ook niet echt een optie? Scheren wel? Ik wil graag blijven rijden deze winter. Mocht het allemaal niet lukken dan moet het rijden maar even op een lager pitje, maar ik wilde graag wat ervaringen van bokkers weten met natte paarden 24/7 buiten (wel met deken op, ik weet dat het zonder niet zo'n probleem is) en met paarden die zo gehouden worden en geschoren zijn.
Edit; nog even wat duidelijker mijn paard staat dus al met een deken op.
Nergenst goed voor toch.
(staat nu met 0 gram regendeken)