Over een maand verhuis ik met mijn merrie naar een stal met een stuk minder luxe dan ik 'gewend' ben, dat wil zeggen, ik heb nooit eerder op een stal zonder binnenbak gestaan

De stallen staan in open schuren, wel beschut.
Nu heb ik voldoende dekens voor mijn merrie, ze heeft nooit meer als 200 grams opgehad en mocht er echt nood aan de man zijn, dan heb ik nog een 400 grams van mijn vorige paard liggen die zij past. Ze heeft altijd zomer/winter buiten gestaan en al m'n dekens zijn waterdicht.
Ik ben niet van plan haar te scheren, ze heeft wel al behoorlijk haar maar ze droogt snel.
Ik deed na het rijden in de binnenbak altijd even zweetdekentje op, maarja, lekker zo uit de wind al was het zelfs binnen vaak heul koud

Dus mijn vraag nu, waar moet ik op letten zometeen wetende dat ik alleen een buitenbak tot mijn beschikking heb en het geheel een stuk meer 'open' is dan onze vorige stal?? Is het verstandig om en waterdichte uitrijdeken aan te schaffen?? Wat zijn nog meer dingen om rekening mee te houden?
Voor mezelf had ik al een paar thermolaarzen en evt een thermobroek in gedachten

en als je lekker aan de gang bent krijg je het vanzelf warm genoeg hoor.
Handschoenen gebruik ik zelf niet, ben een bikkel! Maar kan wel fijn zijn