Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

edith2

Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:10

En daarmee bedoel ik eigenlijk, waar zijn ze??? Staan ze gewoon op het land, halen jullie ze naar stal of een regendeken erop? Twijfel namelijk zelf nogal. Gister heb ik mijn paardje een paar uurtjes op stal gezet om even te drogen en lekker wat hooi te eten. Een wat oudere dame uit de groep stond echt te rillen. Daarna weer naar buiten. Nu is het weer een drama hier, weer regen! Onze paarden staan in principe 24/7 buiten maar hebben geen schuilmogelijkheid ;( . Temperatuur voor een deken is voor mijn tinkerbeest te hoog. Dus dat is ook niet echt lekker. Ben benieuwd!

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:11

Die van ons staan binnen we hebben ze buiten gehad (zonder deken) maar toen wouden ze wel erg graag weer naar binnen

Miran_da

Re: Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:13

nou mijn shetties staan gewoon buiten hoor zijn niet anders gewend...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:14

Hier staan ze s' nachts binnen. Gisteren met dat nood weer hebben ze de hele dag op stal gestaan.
Vandaag mogen ze even zwemmen! 2 dagen binnen vind ik niet kunnen, dus dan maar even natte voeten.
Ik weet nu al dat ze na een 1/2 uur staan te gillen dat ze naar binnen willen, maar dat is dan pech!
Worden ze groot, hard en sterk van.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:15

Mijn beide paardjes staan gewoon buiten in de wei. Ze vinden het volgensmij niet echt erg, al die regen, soms eten ze middenin het land, en soms staan ze tegen de struiken/onder de bomen,maar ze trillen verder ook niet...

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:18

Lekker buiten en kaal.... Zo koud is het nog niet.... Ze hebben een schuilstal dus staan 24/7 buiten alleen wegens omstandigheden staat mijn paard een nachtje zonder... Gaat ze niet dood van....

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:18

Die van mij staan ook 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid. ( fjord en oude kwpn )

Ik doe vanavond mijn oudje een regendeken op, merk toch wel dat hij wat afslankt door dit weer en alle haren uit heeft staan. Zodra het dan weer wat warmer en droger wordt gaat de deken weer af.

Ik sta op een pensionstal waarbij het niet mogelijk is om de paarden eerder of met slecht weer binnen te zetten. Ze staan op zandgrond, dus hele droge bodem.

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:20

Die van mij staat ook 24/7 buiten (fjord)
Kan ze makkelijk hebben, en ze is niet anders gewend
Van binnenstaan wordt ze helemaal gek

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:22

Bedankt voor alle reakties.
Nee, gelukkig gaan ze er niet dood van. Dat zou helemaal wat zijn. Normaal gesproken staan ze bij ons ook altijd buiten hoor, regen of niet. Maar gisteren echt doornat en gelukkig maakt onze pensionhouder er geen probleem van als ze "even" op stal gaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:23

De twee shetters stonde daarnet nog in hun inloopstalletje. Ze hebben zelfs een privé zwembad voor de deur.
Mijn andere paard weet ik niet maar de zal wel buiten staan en anders in hun schuilstal. Ze staan 24/7 buiten en kunnen zelf kiezen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:24

Mijn paardje staat 24/7 buiten , samen met twee tinkers .Ze hebben een schuil stal ,en kunnen dus lekker uit de
wind en droog staan als ze willen .
Ondanks zijn leeftijd (20) red mijn paardje het ook in de winter nog zonder deken .

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:24

Ik kijk per paard hoe ze er bij staan. De paarden met een regendeken op kunnen makkelijk buiten blijven, maar we hebben ook 2 paarden staan die het wat sneller koud hebben en van wie de regendeken juist nu gereinigd word :+ Maar de paarden die het koud hebben gaan hier gewoon naar binnen toe, het regent hier ook al 36 uur non-stop.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:51

Zo blijkt maar weer dat een schuilstal toch het beste is!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:54

edith2 schreef:
Zo blijkt maar weer dat een schuilstal toch het beste is!

Ja ik vind het wel prettig hoor. Schuilstal staat nu goed 2 weken maar de shets maken er dankbaar gebruik van.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:57

Gewoon buiten, 24/7 . Maar mijn paard beschikt wel over enkele schuilstallen en maakt daar ook gebruikt van. Ondanks dat het hier nonstop regent is de weide niet té nat gelukkig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:02

Wij hebben ze in principe overdag buiten en 's nachts op stal. Met dit weer gaan ze er wel uit, sowieso elke dag, maar zoals gisteren liepen ze zelf ook weer hun stal in na een uurtje zwemvreten. Tja...dan mogen ze binnen blijven. Met al die regen is het nu toch praktisch niet te doen om ze goed buiten te zetten. Alles is zeiknat en veranderd in eendenvijvers...

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:09

Ik heb ze hier gister ochtend binnen gezet (weiland stond onder water..) En nu net weer buiten gezet. Van de regen hebben ze weinig last wat ik ervan merk, alleen het weiland is zo nat..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:19

Bij ons staan ze binnen want de weilanden zijn flink nat. Als het stopt met regenen zakt het water altijd wel weer snel weg hier, dus dan gaan ze weer even naar buiten. :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:26

Mijn merrie staat gewoon buiten met een ongevoerd regendekentje op. Je kan alleen wel aan haar merken dat ze het niet erg lekker vind buiten, maargoed als ik haar nu binnen zou zetten zou ze daar in haar eentje staan en dat vind ik helemaal niks. Wel krijgt ze genoeg hooi bijgevoerd en muesli omdat ze alweer begint in te vallen.

Dat rillen doen ze toch om zichzelf warm te houden? Althans dit hebben ze mij hier op bokt wijsgemaakt :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:32

Die van mij staat denk ik met dit weer in stal, al heb ik vaak genoeg gezien dat ze buiten blijft staan. Ze kan zelf kiezen.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:39

Die van mij verkiest de blub en natte zwembad, boven z'n schuilstal.

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:54

Die van mij staat overdag van 10 tot 4 op de wei zonder deken.
Hij is niet anders gewend en vind het helemaal niet erg in de regen. Ik rijdt het lieft ook gewoon buiten met dit weer.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:01

Hier staan ze gewoon lekker buiten op 't land, stallen moeten zelfs nog opgeruimt worden voor ze erin zouden kunnen. :D
Zonder deken oid, enkel heeft eentje een vliegenkap om

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:02

Mijn paard staat buiten, geen schuilmogelijkheid.
Heb m gisternacht wel een regendeken opgedaan, nu staat ie gewoon zonder.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:09

Gewoon heerlijk buiten zonder dekens of wat dan ook :D. Ze zullen wel blij zijn dat die hitte eindelijk voorbij is. We hebben twee inloopstallen met verharde uitloop. Ik vind het belangrijk dat ze droog kúnnen staan. Dat zij er vervolgens voor kiezen om dat niet te doen maar gewoon met je kont in de regen op de open wei... Tsja, dat moeten ze zelf maar weten ;).

We zijn wel meer hooi bij gaan voeren.