Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SilkeJV schreef:Hallo
Ik ben derdejaars student Applied Animal Science en ik ben op het moment bezig met een onderzoek naar zomereczeem.
Zouden jullie me op de volgende vragen antwoord kunnen geven? Dit geld ook voor paardenhouders die een paard hebben die GEEN zomereczeem heeft (het is een vergelijkend onderzoek over diverse onderwerpen) Bedankt!
1. Heeft je pony/paard zomereczeem? Nee
zo ja, doe je wat aan preventie of behandeling en zo ja, wat?
2. Wat is het ras van je pony/paard? Fjord
3. Wat is het geslacht van je pony/paard? Merrie
4. Staat je pony/paard alleen of met meerdere in de wei? (direct contact zicht binnen 50meter) Met meerderen
5. Wanneer (welke tijden) gaat je pony/ paard op stal? niet, 24/7 buiten
6. Staat je pony/paard dan alleen op stal of met meerdere (direct contact of zicht binnen 50m) nvt

Citaat:1. Heeft je pony/paard zomereczeem? Nee
zo ja, doe je wat aan preventie of behandeling en zo ja, wat?
2. Wat is het ras van je pony/paard? KWPN
4. Staat je pony/paard alleen of met meerdere in de wei? Met meerdere in de wei (direct contact zicht binnen 50meter)
5. Wanneer (welke tijden) gaat je pony/ paard op stal? Zomers 24/7 buiten, swinters van 17:00 tot 9:00
6. Staat je pony/paard dan alleen op stal of met meerdere (direct contact of zicht binnen 50m) Staan meerdere, kunnen stalpad in kijken, evt. neuzen
Ik ben derdejaars student Applied Animal Science en ik ben op het moment bezig met een onderzoek naar zomereczeem.
Zouden jullie me op de volgende vragen antwoord kunnen geven? Dit geld ook voor paardenhouders die een paard hebben die GEEN zomereczeem heeft (het is een vergelijkend onderzoek over diverse onderwerpen) Bedankt!
1. Heeft je pony/paard zomereczeem?Ja
zo ja, doe je wat aan preventie of behandeling en zo ja, wat? Cojosal en wassen
2. Wat is het ras van je pony/paard? Haflinger
4. Staat je pony/paard alleen of met meerdere in de wei? (direct contact zicht binnen 50meter) Met andere dieren
5. Wanneer (welke tijden) gaat je pony/ paard op stal? Zomers dag en nacht buiten, s'winters s'avonds op stal en overdag in de paddock
6. Staat je pony/paard dan alleen op stal of met meerdere (direct contact of zicht binnen 50m)Met andere dieren

SilkeJV schreef:1. Heeft je pony/paard zomereczeem? Nee2. Wat is het ras van je pony/paard? KWPN
3. Wat is het geslacht van je pony/paard? Ruin4. Staat je pony/paard alleen of met meerdere in de wei? Allleen !! direct contact is mogelijk ( paddocks naast elkaar)5. Wanneer (welke tijden) gaat je pony/ paard op stal? Dagelijks rond 17.00 uur
6. Staat je pony/paard dan alleen op stal of met meerdere? Met meerdere + direct contact
1. nee
2. KWPN, haflinger en fjord
3. Ruin
4. meerdere
5. Rond 19.00 uur
6. meerdere