Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Missmoonie86 schreef:Ja dazen komen elk jaar erger en harder terug, mijn paard zit al onder en ik zelf ook:( ( Zuccchhhtttt)
Het is eigenlijk voor mensen maar als 1 van onze dieren een plekje of iets heeft smeren we het er ook wel eens op en het help prima. Het werkt voor insectensteken, schaafwondjes, snijwondjes... weet niet hoe duur het is, schijnt niet spotgoedkoop te zijn, maar het helpt super. Kan niet zonder dat spul, wordt enorm vaak geprikt door die dazen als ik ook maar even bij de paarden in de buurt ben, maar ook door muggen en wondjes zijn ook zo weg. Verder hebben wij nog een dazenval staan in de wei (zo'n grote bal met zo'n kap erop). Eliine schreef:Oh dat ga ik morgen gelijk halen dan! Echt jeuk heeft mn pony niet meer van de bult, maar het zit op zo'n vreselijk onhandige plek dat ik m het liefst zo snel mogelijk weer klein wil hebben. Dank voor de tip!
ThalyaXx schreef:Ik weet geen tip voor dazenbeten bij paarden, maar wel voor mensen.
Als je net gebeten bent, moet je met een stylo heel hard een cirkel trekken rond het gebied dat je gebeten bent, dus het deel dat al rood ziet (zonder dat je gekrabt hebt). Je mag er echt veel rond doen en dan blijft de bult en de jeuk binnen die cirkel en de jeuk verdwijnt ook veel sneller. Wie weet helpt het ook bij paarden, maar ik zie niet onmiddellijk een paard met stylo-cirkels rondlopen.