rambo sweetitch hoody of sectolin combo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lysquint

rambo sweetitch hoody of sectolin combo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:39

aangezien mijn paard vandaag voor de 2e keer zijn eczeemdeken op zijn zijkant had hangen, haast niet meer kon lopen, en de deken nu echt kapot is.
wil ik een eczeemdeken van goede kwaliteit, vind zelf de rambo sweetitch hoody erg mooi.
mijn moeder vond een paar dagen geleden(toen de deken voor het eerst aan de zijkant hing) de sectolin vliegendeken combo, http://www.dochorse.be/Images/ProductIm ... ca73d2.jpg
vind dat ook en mooie deken met eigenlijk wel het zelfde model, is die ook geschikt tegen eczeem of heeft die daar te grote gaatjes voor omdat het toch eigenlijk een vliegendeken is. heeft iemand daar ervaring mee ?
ik wil eigenlijk de rambo maar ben bang dat die snel kapot gaat in de wei, of is dat niet zo ik heb er veel goede reacties over gelezen, en zo gek doet mijn paard nou ook weer niet.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:19

Bij de omschrijving van de Sectolin staat niet dat je deze ook kan gebruiken als exceemdeken.
Dus als je paard wel ZE heeft, zou ik niet voor die deken gaan, maar voor de Rambo SH.
Dit is de tekst van Sectolin:
Deze vliegendeken is gemaakt van een zachte nylon gaasstof en is vanaf de borst tot de loopsplitten geheel voorzien van nylon om het doorschuren van de huid tegen te gaan. De deken wordt compleet geleverd inclusief een vliegenmasker. Tevens is de deken voorzien van een dubbele metal finish borstsluiting met loopsplitten, gevoerde staartflap, verstelbare kruissingels en een “belly”onder de buik voor de extra stevigheid.

PlezierenJoy

Re: rambo sweetitch hoody of sectolin combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:59

hmm ik zou ook voor de Rambo gaan. Als het niet in de beschrijving staat dan denk ik niet dat ie ook tegen ZE helpt.
(ben zelf momenteel ook op zoek naar een goede deken)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:02

als je paard wat breed is zal ik voor de rambo gaan de sectolin kan je wel als eczeemdeken gebruiken maar niet geschikt voor brede paarden met dikke speknekkies

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:06

als je paard echt ZE heeft, dan is een gewone vliegendeken niet genoeg :n

Ik heb een rambo, hij ligt er nu voor het 2e jaar op en nog steeds heel en blijft goed liggen.
zitten iets van 5 klittenbanden op de hals, stevige borstsluiting en 3 buikbanden, die verschuift niet zomaar. Staartflap blijft ook goed omdat die met een elastiek om de staart heen zit (knelt niet af). Alleen het stukje van zn oren schuift wel eens terug, maar dan ligt dus alleen zn manentop bloot en daar schuurt hij niet aan. Maar dat ligt ook aan je halster, als je het halster onder de deken doet is er niks aan de hand, maar dat vind mijn boer denk ik teveel werk ^)

edit; zie nu het plaatje de sectolin, denk wel dat je die ook kunt gebruiken hoor, die maasjes zijn wel heeeeel erg klein.

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 19:27

bedankt voor de reacties

ikke20 schreef:
als je paard wat breed is zal ik voor de rambo gaan de sectolin kan je wel als eczeemdeken gebruiken maar niet geschikt voor brede paarden met dikke speknekkies

heb jij zelf ervaring met deze deken ? en zo ja, was die ook een beetje sterk, dat ik niet binnen korte tijd een nieuwe moet kopen.

ik weet dat de gewone vliegendeken niet genoeg is, dat heb ik vorig jaar duidlijk ervaren, en wil dat absoluut niet meer.
wat had mijn paardje een pijn. daarom tijfel ik ook zo.
maar dat waren dan wel vliegendekens die niet tot de oren komen, en dat doet de sectolin wel.

vind de rambo wel een mooie deken en denk wel dat ie van goede kwaliteit is.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:36

rambo is heel stevig :j
heb er nooit aangedurfd omdat het toch wel veel geld is, mijn paard een sloper en de hengst die erbij stond een nog veel grotere slopen :roll:
maar hij staat nu alleen (heeft ook een tijdje samengestaan vorig jaar) en deken heeft nog helemaal niks, het elastiek van de staartflap is wat uitgelubberd en hij is niet meer wit, maar verder :n
deken krijgt van mij een dikke +:)+

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:42

Als je de zoekfunctie ('zoeken') gebruikt (rechts boven aan deze pagina) en dan b.v. 'Rambo SH' of 'sweetich hoody' intikt, dan komt er wel voldoende naar boven waar je veel info kunt vinden over deze deken en hun gebruikers.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:44

mijn rambo sweet itch hoody's gaan hun derde seizoen al in. De sectolin lijkt me minder sterk qua stof.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:49

ik gebruik een rambo ja. hij heeft nu vorig jaar 1 opgehad. 1ste sluiting onder zn hoofd was binnen een week kapot getrokken door ander paard. daarbij is paard vorig jaar enorm breed geworden in zn borst en nek dus deken is te klein daardoor op verschillende stukken aan de binnenkant kapot geschuurd. maar een oersterke deken

de sectolin heb ik van de week bij een ruitershop zien hangen dus even goed bekeken maar hij kan wel voor een zomereczemer. gaatjes zijn erg fijn. maar bij dat neppaard zat hij al wat strakker om de hals vandaar niet zo geschikt voor brede paarden.
wat wel een voordeel van de sectolin is dat die wel een buikflap heeft. en de rambo heeft die niet.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:59

ik zweer bij de sweet itch hoody :o ,

ik had vorig jaar een deken van imperial riding,
mijn pony heeft ook ZE en had de IR deken al na 2 weken gesloopt,

nu staat hij met de sweet itch hoody al 2 maanden buiten,
en nog steeds nergens beschadiging, vind de deken een geweldige pasvorm hebben

ik zou hem echt aanraden

succes ermee ;)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:09

ben toevallig vanmiddag naar epplejech gereden,
en heb de rambo gehaald :D .
zag dat hij na het rollen en rennen best aardig bleef zitten. ben benieuwd hoe die zich verder houd ! : *D

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:10

Ik heb vd week de Amigo Mio bestelt bij paardendrogist. Ik heb hem gepast en vind die hals heeeel erg groot, maar op de borst van mijn paard zou hij misschien weer te strak zitten, zo op het eerste oog.
Heeft iemand deze deken ook??
Ohja, mijn paard is een fries maar geen overdreven brede.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:27

ik heb een best brede fries maar geen ervaring met die dekens

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:43

@Wietse_07: wellicht dat je bokker Intervarno zou kunnen vragen, zij heeft er ook eentje.
Hoe valt de deken verder bij jou paard?
En heb je ook voor de maatbepaling van de deken toevallig je paard opgemeten?

Je kan de deken goedkoper krijgen dan daar voor 155 euro ;)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:09

ja ik weet dat ik deken goedkoper kon krijgen.
maar ik kreeg korting omdat mijn oude deken zo snel kapot was, en dat was ook niet verkeerd :P
moet er nu al wel weer mee terug zag dat 1 van die groene stiksels van de sluitingen begin los te laten ;(

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:53

Ik ga de deken vandaag is op dan en er dan gewoon even bij blijven en kijken hoe die zit als ie in de wei loopt..

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:12

ik het ook de rambo sweet itch en ik vind hem echt super

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:22

De rambo sweet itch hoody is gewoon een super deken 8-)

Op die manier kun je een paard op een paarwaardige manier laten leven met zomer exceem *D Het is een deken die fijn zit voor een paard alles is heel mooi afgewerkt en ook voor het baasje, omdat hij niet verschuift en hij gewoon super blijft liggen.....(dat in tegenstelling tot de pyama dekens :o )

Ik heb bijna voor alle beesten hier een RSIH omdat hij ook heel fijn is tegen de dazen 8-) Ik bestel ze daarom regelmatig in het buitenland voor bokkers, want heel veel paarden/pony's kunnen met deze deken een fijner leven hebben. Mijn shet wilde ik in laten slapen...maar met de RSIH lijkt ze er bijna geen last meer van te hebben, dat is gewoon geweldig *D

witjepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:37

als de rambo de mercedes onder de vliegendekens is
is de sectolin een renault of zo

Voor eczeem zou ik voor de rambo gaan, en bij dikke nekken sowieso

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:41

Ik heb nu ook twee Rambo Sweet Itch Hoody's gehad voor mijn paard, en ze heeft ze allebei aan flarden gescheurd. Maar volgens mij heb ik ook wel een beetje een raar paard. We hebben dit jaar voor het eerst een Boett deken, en die is nog wel heel!

Maar verder, de Rambo is echt heel sterk, en het ligt alleen maar aan mijn paard dat hij kapot is gegaan. (2 dekens in 2 jaar :+)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:49

Mijn paard heeft z,n vliegendeken 1 dag op gehad en er zitten nu al 2 gaten in..
Maarja, dat hou je toch wel met die vliegendekens ben blij dat ik geen hele dure heb gekocht.
Hij zal waarschijnlijk alleen dit seizoen mee gaan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:58

Mijn paard heeft geen ZE, maar overweeg een Rambo vliegendeken te kopen voor de zomerdagen. Misschien kunnen jullie mij vertellen of ze het onder de RSIH niet te warm hebben (zweten)? Ik zou een Rambo Protector op willen doen als er een bui wordt voorspeld (er past immers een waterdichte rugliner onder de meeste) en vraag me dat even af? Hier zitten een aantal ervaringsdeskundigen!

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:38

ik heb de rambo nu ook voor het tweede jaar opliggen (gaat al vroeg op en pas laat af). Deken is nog helemaal heel, zweten valt wel mee. Wel dit jaar voor het eerst last van uitvallende manen, lijkt wel of de manen verstikken. Hierom misschien minder geschikt voor paarden die geen ZE hebben.
Ik moet de uitvallende manen misschien maar voor lief nemen, paardje heeft in ieder geval geen jeuk (schuurt ook niet)

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:45

Ik vind de rambo wat krap bij de voorkant, na 1 jaar zit daar al een slijtplek aan de binnenkant, terwijl de rest van de deken prima zit ook qua lengte.

Verder vind ik het jammer dat er geen buikflap bij zit die de buik goed bedekt.

Het blijft heel mooi liggen op je paard, dat is weer een voordeel.