Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
skiff schreef:Mbt citronella olie: het is niet zeker of het schade kan aanbrengen aan het ongeboren kind. Wees daar dus voorzichtig mee.
skiff schreef:Het spul is irriterend op de huid, tenzij verdund. Over mogelijk kankerverwekkend heb ik niets kunnen vinden, ook niet op de MSDS.
BusyMissy schreef:De verhoudingen:
Ik kook ca. 1 liter zeer sterke thee in met kruidnagel (had per abuis laurier getypt) en knoflookteentjes in stukjes (poeder werkt ook). Hier gaat dan 10 ml (dus de helft van zo'n klein flesje) citronelle-olie bij en een klein beetje afwasmiddel (anders mengt de olie niet met de rest van de vloeistof), weer aanvullen tot 1 liter met azijn. En klaar!
Voor zover mij bekend is de olie uit de handel gehaald omdat er dus nog nooit een onderzoek naar gedaan is of het schadelijk KAN zijn. Maar er is dus niets bewezen of vastgelegd hierover en dat is tegenwoordig verplicht.
spyro schreef:Er is uit testen gekomen uit Amerika of Engeland dat de stof citronella kankerverwekkend is. Het spul is daar geheel uit de handel gehaald.
Hier in Nederland is niet alles uit de handel.
Ik zelf zou nu geen citronella meer gebruiken.