(als je er maar hard genoeg in gelooft, komt het vanzelf
)Afgelopen zomer stond Vriendje de hele zomer in z'n blootje, maar als ie het op het weiland te warm vond en in de schaduw van de bomen ging staan, werd ie gepest door steekbeesten, waardoor ie dan heen en weer ging rennen onder de bomen en het alleen nog maar warmer kreeg. Geen succes dus voor hem, wel fijn dat ie zoveel bewoog hoor, maar niet zo fijn voor hem.
Daarom wil ik dit jaar een vliegendeken kopen voor hem en dan ook maar voor Babs, want deze dame zal ook wel een hekel hebben aan steekbeesten, maar welke.... Ik wil eigenlijk een deken van Horseware, want na al dat gesloop van dekens en schuren van manen en tóch nat worden onder een waterdichte deken, wil ik gewoon een goede deken. Uiteindelijk ben je met die goedkope dekens toch meer geld kwijt, omdat je sneller een andere moet kopen. Horseware heeft (voor zover ik weet) de keus uit 5 dekens:
* Rambo Fly Buster: stof behandeld met permethrine
* Rambo Protector
* Rambo Sweetitch Hoody: exceemdeken
* Amigo Bug Rug
* Amigo Mio Fly Rug
Als ik op de site van Horseware (http://www.horseware.com)kijk, spreken de Amigo dekens me niet zo aan qua pasvorm en ze hebben geen buikflap en de Mio is niet waterdicht (??? sinds wanneer zijn vliegendekens waterdicht?). De Fly Buster spreekt me het meeste aan.
Ik heb alleen totaal geen ervaring met deze dekens en vroeg me af of jullie ervaring met deze dekens hebben en welke jullie aanraden of juist absoluut afraden

) maar ik heb hem gekocht van een vriendin die een nogal vlieg-gevoelig paard heeft. Zij was er héél erg tevreden over (en niet over de Amigo die ze daarna kocht).