Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ANOUKIEE schreef:oke dankjewel,
dan ga ik haar de hele winter een deken opleggen,
want ze word anders echt te mager!
hoe moet ik dat gaan opbouwen?
Ik heb een ongevoerde regendeken, een winterdeken van 100 gram en eentje van 200 gram en nog een wollen onderdeken ik weet niet precies hoeveel gram.
Hoe moet ik dit gaan doen?
bietjuhh schreef:ANOUKIEE schreef:oke dankjewel,
dan ga ik haar de hele winter een deken opleggen,
want ze word anders echt te mager!
hoe moet ik dat gaan opbouwen?
Ik heb een ongevoerde regendeken, een winterdeken van 100 gram en eentje van 200 gram en nog een wollen onderdeken ik weet niet precies hoeveel gram.
Hoe moet ik dit gaan doen?
ik zou beginnen met regendeken zodra het s avonds rond graad 10-12 is.
en dan als s nachts kouder wordt rond de 5 ofz de 200 gram op liggen als onder nul
komt snachts de 200 gram er op doen. pas wel op met wisselen enzo dat je niet te snel
terug wisselt het weer is nou eenmaal onvoorspelbaar soms.
Anne_GTI schreef:Ik gooi er altijd pas een ongevoerde deken op als de termperatuur overdag niet boven de 10 graden komt of als het de hele dag plenst. Als er veel verschil is tussen de dag en nachttemperatuur gooi ik er 's nachts 100 gram bij. Gemiddeld kun je 100 gram per 5 graden aanhouden.
Ik begin bij de ouwe heks wel vrij laat met dekens zodat ze zelf ook een wintervacht opbouwt.
__Nienke schreef:Wij hebben er aan het begin van de winter voor gekozen om de pony van 25 geen deken op te doen, maar nu beginnen we toch te twijfelen.
Pony is redelijk wat afgevallen de laatste maanden, nog niet dat ze echt te dun is, maar het moet niet gekker worden. Ze heeft de hele dag beschikking over hooi, en kan dit ook gewoon goed eten, en s'avonds krijgt ze een 1 kilo Seniores Priores. Nu denk ik dat het afvallen komt omdat ze te veel energie gebruikt om zich warm te houden. We zitten er over te denken om ze misschien tot het einde van de winter toch nog onder een dekentje te zetten. Zou dat nu nog kunnen?
__Nienke schreef:Dat we er nu pas bijkomen om haar misschien toch een deken op te doen wil niet zeggen dat we niet zuinig op haar zijn. We hebben destijds besloten dit niet te doen omdat er geen reden toe was, ze heeft een gigantische wintervacht en kon zich nog prima warmhouden.
Maar goed, nu blijkt dat ze toch wat moeite heeft om zich warm én op gewicht te houden krijgt ze er gewoon een op.