hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:36

Ik zie bij ons veel paarden die heel de week al op stal staan..
Mijn paard heeft geen ijzers en dat maakt het gelukkig al een stuk gemakkelijker.

onze stapmolen is sneeuwvrij dus daar gaat ze in, verder longeer / rijden we in
de binnenbak. En ik gooi haar los buiten in de sneeuw of in de binnenbak.
Ik probeer iedere dag eigenlijk 2 keer iets me haar te doen, en moet zeggen dat
ze eigenlijk nog steeds wel goed te handelen is :).

Hoe zit dat met jullie paarden? Zijn ze knettergek of niet, staan ze alleen binnen
of niet?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:37

Ik heb ze binnenstaan, en probeer zoveel mogelijk te rijden bij de club in de binnenbak. Meer kan ik ook niet doen, want ik laat ze hier met 30cm sneeuw niet in de wei..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:39

Staan nog steeds 24/7 buiten.
De hengsten krijgen meer beweging dan de merries. Die ravotten de hele dag, de merries staan liever suf te eten ;).

Kwa training doen we het wat rustiger aan. Ik heb geen bak en ga met die glade wegen de weg niet op. Training blijft dus beperkt tot een rondje voor de slee (want voor de wagen het land door te ploeteren gaat ook niet lukken ;) ).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:40

Staat even veel buiten als de rest van de winter (momenteel heb ik het erg druk met school dus van rijden komt het niet erg veel) maar ze gaat gewoon van 8 tot 5 (half 6) naar buiten. Sneeuw vind ze alleen maar leuk, en echt last van sneeuw onder haar voor ijzers heeft ze niet. zeker niet genoeg om haar ipv naar buiten te laten op stal te zetten.

Morrie05

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:41

Die van ons staat ook gewoon overdag lekker buiten! Sneeuw is niet zo glad dus lekker het land op! Vinden ze heerlijk!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:42

Momenteel kan ik niet rijden, en staan ze maar 3 uurtjes buiten. Eigelijk veel te weinig, dus hopelijk is de sneeuw snel gesmolten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:42

Bij ons ligt inderdaad ook bijna 30 cm, maar ik merk wanneer ik haar in de buitenbak gooi. Ze echt heel voorzichtig zijn, ze gaan niet als een gek lopen dollen. Maar nou zijn die van ons al heel de week in beweging, als een paard een week binnenstaat durf ik haar ook niet meer in de sneeuw te zetten. dat is vragen om blessures.

de paddocks kunnen ze bij ons helaas niet op, want daar zitten allemaal gegraven kuilen in die ze nu niet kunnen zien. Dus dat is
wel echt te gevaarlijk. Normaal staan ze overdag daar in :).

Ik merk wel dat ze die extra uren buiten wel mist!

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:43

De mijne staat ook lekker buiten op de wei. Ze vindt het heerlijk en speelt de hele dag door. En maar wroeten in de sneeuw!

Melody21

Mijn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal (waar ze niet of nauwlijks instaan trouwens ).. Ze hebben wel dekens op. Ik denk wel dat het scheelt dat ze altijd buiten staan en gewent zijn aan de harde en gladde bodem. Ze lopen gewoon wat voorzichtiger.
Een paard dat net 20 uur op stal heeft gestaan zou ik niet zo graag even in de wei gooien :n
Maar zou mijn paarden zowiezo niet zo graag 20 uur op stal hebben staan :D Laat staan een hele week , met af en toe een uurtje rijden :oo

Jaan81

Ik kan de weg niet op, want daar wordt er niet gestrooid en ze hebben ijzers.
Ik heb ook geen bak tot mijn beschikking, want daar staan ze overdag in, maar nu maar een paar uur ipv de hele dag, helaas....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:44

Die van mij staan 24/7 buiten.

Alleen is rijden helaas niet aan de orde :(

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:44

mijn pony's staan lekker in de buitenbak overdag en smiddags of savonds rij ik in de binnenbak.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:45

Die van mij heeft trouwens ook ijzers maar die kan makkelijk op de wei hoor. Daar word het dan niet zo snel glad. En rijden kan ook helaas niet dan moet ik met de trailer weg en is zo ook niet echt te doen.
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 21-12-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:45

Mijn paarden lopen ook gewoon nog de hele dag in het land... (van 8 tot 5...) Ook eentje met ijzers, gaat prima. Sneeuw an sich is ook niet glad, en ze kijken wel uit hoor. Als het land keihard bevroren is gaan ze er ook gewoon uit hoor, en ze weten het meteen; dan gaan ze gewoon heel voorzichtig lopen. Als ik ze 3 dagen binnen houd en ik laat ze dan naar buiten... Dan heb ik de poppen pas echt aan het dansen.

Helaas ben ik wel uitgereden (want: geen binnenbak) en heb ik mijn wedstrijd het afgelopen weekend af moeten zeggen...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:46

@ Melody: er zijn volgens mij echt heel veel paarden opgehokt op het moment..! En dan ruiters die maar lopen te balen dat ze niet te rijden zijn of "gevaarlijk"

Bij ons staan ook paarden die nu niet buiten komen, gelukkig zijn er wel eigenaren die er in de binnenbak wel
veel mee doen. Maar er zijn ook paarden die al dagen niets doen.

Ik heb morgen eigenlijk ook een clinic, maar ik denk dat we niet het risico gaan nemen. Veel te glad..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:47

Die van ons staan 24/7 buiten dus die regelen 't mooi zelf ;)

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:47

geen beweging op dit moment .
Hebben we wel een reden voor hoor :)
Hij is laatst geopereerd aan zijn oor en mag 2 weken zijn stal niet uit ..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:48

tsja, dan komt voor jou die sneeuw niet zo heel ongelegen :D hahahah. Hopen dat het weg is als hij weer uit stal mag.

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:48

haha ja hij moet nog een week. dus verwacht dat alles dan weg is en hij weer lekker buiten mag spelen :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:49

Die van mij staan 24/7 buiten nu, kan niet rijden in de bak.
Ik ben degene die nu véél beweging krijgt met sneeuwvrij houden van het straatwerk tussen de bak en de stallen....water geven....etc etc hihi

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:49

Ik ga wandelen met de pony. Heb wel een binnenbak, maar heb met dit weer helemaal geen zin om binnen rondjes te rijden.

Dus vrijdag naar het bos gewandeld, en zaterdag hebben we ook een km of 5 gewandeld.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:50

kan hij genoeg energie daarin kwijt abeltje? met mijn oude paard zou dat ook goed gaan maar deze tante die zou op een gegeven moment echt ontploffen en haar energie kwijt kunnen. Heb jij daar geen last van?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:50

Hier dagelijk in het paddock naar buiten, en de stapmolen is goed te doen en we hebben een binnenbak.
Al moet ik wel zeggen dat ik wat makkelijker ben met dit weer. Ze komen toch wel buiten dus een beetje veredeld vrij.

Gisteren zoveel sneeuw weer dat ik niet naar stal ben geweest maar daar maak ik me geen zorgen over. Er ontbreekt ze niets.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:52

ja dat dacht ik eerst ook Mando. Alleen madame dacht daar anders over en brak te tent ( lees: stal ) af, dus nu ga ik toch iedere dag op en neem om haar nog een keer buiten te laten, te rijden of te longeren. Mevrouws wil is wet :P

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:52

Bij ons staan ze (zoals gewoonlijk) de middag op het land.
Geen mogelijkheid tot rijden maar ze vermaken zich buiten wel

Ben het eigenlijk wel gewend.. een "winterstop" :D