Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poepiej

Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 23:30

Hoi allemaal,

Ik wil zo graag rijden maar heb het gewoon ijskoud als ik terug kom. Ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking dus ben altijd buiten. Meestal ga ik als ik ga uitstappen er al naast lopen zodat ik niet koud word maar dan nog blijft het koud. En vooral mijn handen (en voeten) zijn dan zo koud!
Hoe doen jullie dit met rijden als je geen binnenbak tot je beschikking hebt? Rij je überhaupt wel? Dik aankleden dat doe ik wel, ik heb het verder ook niet koud maar echt mijn handen.
Groetjes Michelle.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:33

Laatst bijgewerkt door Bopje op 20-12-09 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:34

ik ben gisteren wezen rijden (binnenbak)
maar onderweg erheen en terug ben ik zowat doodgevroren
me vinger deden zo een pijn niet normaal

ik moet 10 min stappen om bij die bak te komen.
nou ik heb het geweten erna kreeg ik dan ook doodleuk te horen dat het hier ook even -10 was hoe ik weg was :o

normaal boeit me die kouniet zo veel er rij ik gewoon dan krijg je het vanzelf wel warm.

maar nu ligt er een pak sneeuw bij dus nu kan ik helemaal niet meer rijden omdat ik geen sneeuw beslag heb.

ik rijd trouwens onder handschoenen en met leren laarzen
hoe houd ik het vol ik denk er niet aan dat het zo koud is
dan merk je het namelijk niet.

my_precious

Re: Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:35

wij hebben ook een binnenbak maar dan nog is het koud moet ik zeggen, klinkt gek maar wat ook helpt is stro in je laarsen stoppen.
zelfs met termo boets (br) heb ik nog koude voeten.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:37

Ik trek gewoon 3 truien aan met daarover nog een jas
daarnaast trek ik 2 paar sokken aan en thermoboots een muts en sjaal en ik probeer gewoon de hele tijd te blijven bewegen anders word ik een ijsklontje :+
gelukig kan ik in de binnenbak rijden want ik ben best een koukleum :o

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:40

Ja het is inderdaad wel koud als ik opstap, vooral mn tenen als ik mijn gewone rijlaarzen aan heb. Maar als ik eenmaal aan het rijden ben, heb ik nergens last meer van gelukkig :)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:44

Goed inpakken en niet nadenken. Het naar stal toegaan is eigenlijk het ergste, wanneer ik er eenmaal ben en eropzit is de grootste kou wel weer over :). Maar leuk is anders :)

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:48

En kunnen jullie wel rijden in de sneeuw? Hoe doe je dit? Want ik heb meer het idee dat hier ruiters reageren die allemaal een binnenbak tot hun beschikking hebben.
Groetjes Michelle

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:59

Ik rijd gewoon met mijn pony bij ons voor op het veldje ;) Heb gewoon hele dikke kleren aan, leren laarzen, en gewoon echte handschoenen (dat zijn de enigen die echt warm zijn) en dan ga ik gewoon zonder zadel met 2 dekens is ook lekker warm aan je kont :)

En ze is er nog hartstikke braaf mee ook het enige wat niet kan is galopren maar ik kan zo prima trainen :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:48

Hier geen binnenbak maar ik train normaal gesproken de hele winter door gewoon fanatiek.

Van kou heb ik heel weinig last (terwijl ik een koukleum ben). uitrusting:
-thermohemd met kol en lange mouwen
-fleectrui
-gewateerde, winddichte jas
-rijbroek
-skibroek
-handschoenen (skimodel) en muts
-degelijke stalschoenen (dus geen gympen)
-in beweging blijven

Je paard aan de hand instappen en losdraven, dan er pas op.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:50

Met rijden heb ik het eigenlijk altijd wel snel warm. Helaas is er bij ons nu echt niet te rijden, de bak is keihard bevroren en er ligt sneeuw. En hij wordt glad als hij nat is. Ben bang dat ik van het voorjaar pas weer echt lekker kan rijden.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:12

Veel laagjes dragen! Gisteren een ronduit zalige bosrit gemaakt (wat is het toch fijn als je paard op blote voeten staat ;-)), maar ik had zoveel aan dat ik haast niet op mijn paard kwam!

Toen ik 2 uur later thuis kwam, had ik alleen een beetje koude tenen, verder niet.

Voor je handen: dunne magic gloves of iets vergelijkbaars en dan een paar "klapmoffen" die 3 maten te groot zijn eroverheen. Dit zijn wanten, waar je het deel waar je vingers in gaan van kan wegklappen en dan heb je dus gewoon je dun gehandschoende vingers tot je beschikking :D Reuze handig en lekker warm. Meestentijd heb ik de flap gewoon weggeklapt, maar af en toe om even op te warmen doe ik 'em over m'n vingers. Niet handig met het vasthouden van de teugels, maar dat is ook niet handig met gevoelloze vingers. Dus kiezen tussen 2 kwaden...

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:13

Bij ons (Amsterdam) heeft de Hyporama thermorijlaarzen in de aanbieding voor nog geen 40 euro; lekker warm! +:)+ Die 'klapwanten' verkopen ze ook voor een paar euro; heb ze zelf eergisteren gekocht en ze zijn ideaal!!! *D Meedere laagjes over elkaar aantrekken helpt ook goed. :D

zorajee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:39

ik rij elke dag in het bos nu met dit weer
lange thermo onderbroek aan onder de rijbroek
onderhemp in de broek stoppen, thermotruitje met lange mouwen
dikke winterjas , oorwarmers , dikke handschoenen , en plastic diepvrieszakjes over de sokken in de rijlaarzen
dit werkt zeer goed

is het onder de -7.8 graden dan doe ik de regenbroek ook aan
lekker warm
strijk zonodig je gezicht in met vaseline of nivea (dikke creme)
voor de kou en wind
succes

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:00

poepiej schreef:
En kunnen jullie wel rijden in de sneeuw? Hoe doe je dit? Want ik heb meer het idee dat hier ruiters reageren die allemaal een binnenbak tot hun beschikking hebben.
Groetjes Michelle

Nee hoor, ik heb geen binnenbak op mijn stal. Bij ons word elke ochtend de bak gesleept, en dan is die weer super te doen :) Alleen gister niet, toen bleef het sneeuwen....

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:51

wij rijden gewoon buiten.
bak is niet bevroren.
ik heb van die loopschoenen aan, heb nooit koude voeten.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:52

Thermoboots, thermobroek, dikke jas en handschoenen, en gaan met die banaan :D ben geen mietje ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:16

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:20

zonder zadel rijden... dan krijg je de warmte van je paard toegestraald. ideaal :)

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:30

ik ga meestal met de auto naar stal, en heb geen thermolaarzen ofzo. ik heb gewoon mijn rijbroek aan, met leren rijlaarzen. daarop, een thermo-shirt, dan een longsleeve met kol, en daarover heen een vest. daarover heen een goede water-en winddichte winterjas. sjaal om, muts op met van dei oren eraan, haha, en gaan met die banaan. maar ik ben de kou wel gewend, ik heb niet gauw last van de kou.
we rijden hier wel in de binnenbak, maar de spiegel is wel bevroren. maar buiten rijden doe ik nu niet, mijn paardje is er veel te fris voor, en ik vind het gewoon veel te gevaarlijk....

Foedji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:21

skikleding? alleen is k#t met rijden ;)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:24

Wij rijden de hele winter ook buiten. Panty onder je rijbroek, dikke jas, sjaal, skisokken, thermohandschoenen en gaan!
Gisteren ook zo op het strand gereden, ik heb het geen moment houd gehad!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:33

Ik ga elke dag lekker buitenuit rijden! Met warme sneeuw boots, en een legging onder men rijbroek en een dikke winterjas.. zo houd ik het wel warm, op de warme pony rug.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:36

Op dit moment kunnen wij niet rijden, maar van de week heb ik nog wel gereden. Ik heb toen een skibroek over mijn rijbroek heen gedaan, en dat ging eigenlijk best goed. Ik heb wel een westernzadel. En verder wat hier al genoemd wordt, thermolaarzen, thermotrui, meerdere truien en gewone skihandschoenen :D

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:40

Ik kan dan wel in een binenbak rijden maar bij ons op stal is het ook vrij koud. Ik had thuis echt een paar uur nodig om warm te worden en douchen was een hel(prikkende bovenbenen) ik heb panty's, majo(hoe spel je dat :+) en thermobroeken onder mijn rijbroek gehad maar het hielp niets. Toen heb ik deze broek aangeschaft: http://www.ruitersport.com/br-thermobro ... 2ecf2b808c gewoon over je rijbroek heen trekken, lekkere dikke sokken aan en je rijlaarzen/schoenen. Ik kan er gewoon comfortabel mee rijden.

Grote foto:
http://www.ruitersport.com/imagemagic.p ... page=popup

Afbeelding

zoals je ziet bestaat het stuk waar je tegen het zadel aankomt van antislip dus geen geglibber in je zadel :)