Mijn paardje staat nu onder een 200 grams deken (ongeschoren) en het is best koud en winderig buiten ook overdag. Is het dan voor het paard fijn om naar buiten te gaan met een uitrijdeken op? Als ik een buitenrit ga doen is het meestal lange teugel en vooral veel klets, klets, giechel, giechel, gezellig, gezellig. Als we dan een mooi pad zien doen we een drafje of een galopje als er niet teveel plassen liggen maar daarna is het toch al snel weer lange teugel en kletsen maar. Ik zie het buitenrijden ook echt als ontspanning voor mij en mn paardje. Lekker lange teugel en genieten van de natuur.
Nu vraag ik me af of ze het niet koud krijgt van dit alleen maar stappen en eventjes een actiemomentje halverwege. Als ik nu met deze temperaturen in de buitenbak rij (doe ik eigenlijk niet want ik ben verwend en rij liever binnen
) dan stap ik ook goed in onder een deken en draaf daarna meteen aan zonder deken. Wanneer ik klaar ben is het eerste wat ik doe weer de uitrijdeken erop en flink uitstappen. Zelfs al zou je flink gaan rijden in de bossen is het dan niet fijn om op de terugweg als je uitstapt iets op te doen of stel ik me aan?De reden dat ik dit vraag is omdat ik dus echt uitgelachen ben toen ik het hier met iemand over had maar het zit me toch niet lekker om een paard dat de hele dag en nacht onder een winterdeken met hals staat buiten zo naakt rond te laten lopen in de winter.
Als je hem nou geschoren zou hebben, is het een ander verhaal.