Ervaringen met Bucasdekens gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Ervaringen met Bucasdekens gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:03

Ik heb, zoals meerdere, een Bucas deken besteld in dit topic [EA-CO] 2e ronde bucas dekens koopjes volgende week direct leverbaar.

Nu is bij meerdere de vraag gerezen of de dekens wel warm genoeg zijn.

Ik heb de Power Turnout light full neck. Volgens de aanbieding zou deze deken een 270 grams voering hebben plus een stay dry voering, er zit echter alleen maar een soort fleece voering in. Volgens Bucas zou de deken goed moeten zijn voor temperaturen tussen de -15 en plus 18.

Onze geschoren pony heeft hem nu op maar ik vind hem er erg koud onder aanvoelen.

Wat is jullie ervaring met Bucas dekens?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:18

ik heb de smartex rain, ik zie deze dekens als mooie dekens die ze op krijgen als we ze net een deken op krijgen begin het seizoen. Maar tot - zoveel nee dan hebben ze er mooi een onderdeken onder.

Ik ben super tevrede over de bucas dekens hoor, want zelfs als ze nog een beetje nat van het rijden zijn droge ze mooi op onder de dekens. En ze zijn goed waterdicht!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:54

Afbeelding

Bucas geeft deze temperaturen op voor de Smartex rain. Dus dat klopt wel dat die niet - zoveel gaat

Afbeelding

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:27

hey,

ik heb een bucas smartex turnout all in one.
warm is die zeker maar over de pasvorm ben ik toch niet super tevreden, ondanks dat mijn paard geen moeilijke is wat dekens betreft kreeg hij van dit deken toch lichte schuurplekken.
ik vind ze persoonlijk te weinig schouderruimte hebben.
dit vind ik wel een minpuntje want het zijn toch prijzige dekens.
persoonlijk zou ik eerder naar horseware gaan, die pasvorm vind ik toch net iets beter.

als de dekens je paard goed passen zijn het wel goede dekens.
ofdat de bucas power turnout light warm genoeg is weet ik niet want ik heb geen ervaring met dit deken.

groetjes

Taron

Re: Ervaringen met Bucasdekens gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:43

Ik heb de Bucas all in one big neck voor mijn haflinger merrie.
Past perfect, ze heeft hem nu al om en ik hoef nu ook de hele winter niet te wisselen. Want -15 wordt het in NL toch niet :)
Ze is er niet te warm onder, gewoon precies goed. En het zijn gewoon onverwoestbare dekens!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:43

Tja die van mij ken je he ;)

Een echte brede haflinger van het ietswat luxere type maar toch met een flinke hals en schouderpartij, deken paste niet.
Het was een bucas big neck...... hij heeft hem 1 nacht opgehad en in vergelijking met zijn ongevoerde horseware had hij het wel lekker warm.

Maar het verschil met mijn paard is dat hij van tevoren geen gevoerde deken op had en toen de rain op kreeg dus had hij het vanzelfsprekend niet koud aangezien deze altijd meer is gevoerd dan dan de ongevoerder regendeken van horseware die hij op had ;)

Wioj vonden de dekekn ook erg dun aanvoelen en ik vroeg me dan ook af of hij geschikt zou zijn voor de rest van de winter tot ongeveer 2 graden?

Wel vond ik de all in one in de winkel dik genoeg aanvoelen dus die lijkt me zeker warm genoeg bij een niet geschoren paard.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:44

Voor mijn paarden geen Bucas meer vanwege de slechte pasvorm.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:56

Ik heb voor mijn fjordje een gewone smartex rain. Erg fijne deken, maar ik vind alleen de nieuwe sluitingen niet zo prettig, het klittenband trekt ze steeds open en dan staat de deken toch half open. Verder vind ik ze super ademend, ik zet ze toch regelmatig licht bezweet onder deze deken en ze wordt n iet klam of nat onder de deken.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:33

Bij mijn fjord heb ik nu ook een bucas deken op liggen. Weet niet precies welke, maar wel dat het een Big Neck is en hij ligt perfect. Goed warm, bij de aankoop hebben ze aangeven dat deze deken werkt van 12 graden tot -5. Tot nu toe eigenlijk alleen maar positief over deze deken, het is het 2e jaar dat ze hem opheeft.
Ook vind ik dat de Bucas dekens erg sterk zijn in vergelijking met andere dekens.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:18

Mijn Fjord heeft vorig jaar winter dag en nacht buiten gestaan met de Bucas Smartex Rain Big Neck. 's Nachts is het een paar keer flink koud geweest. Hij heeft het echt niet koud gehad. :n De deken is ook niet één keer doorgelekt ofzo.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:40

zondag ga ik me paardje scheren en dan gaat mijn bucas big neck op.. ik ben benieuwd.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:09

Ik heb de power turnout light zonder hals. M'n paard heeft hem nu voor het tweede jaar om.
Ik vind het echt een topdeken! De pasvorm is goed, en mijn paard heeft het niet koud gehad vorig jaar, zelfs niet toen het zo ontzettend aan het vriezen was!

Ik ga dit jaar alleen wel een los halsstuk erbij kopen, omdat hij nu in een buitenbox staat waar het toch net iets kouder is...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:11

Goede deken wat betreft waterdichtheid en ademend. Alleen voor mijn paarden geen goede pasvorm en ik word gek van de wintervacht die in de fleece voering bleef zitten! Ik heb liever Horseware.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:19

ik vraag me dus ook zeker af omdat toch wel prijzige dekens zijn mocht Ts nog een maat 215 hebben.

deze wel echt gaat passen vallen ze wel normaal of klein ?
Paard is erg lang.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:25

Net als wat iemand al plaatste. Wat een rotvoering. Alle haren blijven erin zitten en de pasvorm is ook niet
denderend.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:27

Wat ik vooral ook merkte wat ik storend vond, door de fleecevoering trekt de deken vast of strak op het paard.
Dat komt doordat de haren tegen de fleece in gaan zitten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:10

simongek schreef:
Wat een rotvoering. Alle haren blijven erin zitten

Okee dus met de jaren wordt de deken dikker en dus warmer :P

@Loes idd je kan de deken niet even rechttrekken maar als je hem goed op legt ligt hij ook als een huis

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:32

Ik heb 3 versie's, de zilveren All in one, 2 smartex all in one en 2 turnout rain combi, waar een hals op kan, ik heb nog 2 nieuwe halsstukken liggen, maat 125/165, voor de liefhebber......
Voor mij nooit meer anders, ideale dekens, nooit kapot te krijgen, warm en droog, en ach, haar wat erin blijft zitten, als dat het enige minpunt is.....
Onze shetten hadden ze ook met geschoren velletjes, warm genoeg en onze NF pony;s zijn gisteren kaal gemaakt en hebben ook de all in one's op, mijn PRE is niet geschoren, die staat met shetlandvacht onder de zilveren all in one, gewoon prima, niet te warm , hij reguleert zichzelf, dat maakt het zo fijn, heb nooit meer als 1 deken per winter nodig, al dat gewissel van dekens, zou er wat van krijgen.

HALSstuk te koop , geschikt vor alle Smartex dekens, te bevestigen met klitteband, maat 125/165, D pony maat,NIEUW in de verpakking

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:48

Hier nog iemand met een Smartex all in one.
Hij past prima op mijn kleine Quarter met korte pootjes: andere deken-pasvormen gingen te ver over de knie. Die van Bucas was wat korter, en de brede schouder past er prima in.
Heb m wel een maatje groter besteld als voorgeschreven, anders past het niet met de breedte van het paard. Dus voor een paard van 1.44 maat 185 ipv 175.

Het is wel een aankoop, ruim 200 euro normale prijs. Maar vind het een mooie, vooral stevige en waterdichte deken. Met 400gram is hij warm zat, ademd goed.
Alleen al die haren die erin blijven zitten...met een ijzeren rosborstel haal je die er goed uit, maar pas op voor de draadjes!! Anders trek je die kapot.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:12

Helaas bleef hij bij Wodan niet liggen maar juist strak naar achteren trekken.
Maar hij paste ook gewoon niet dus wie weet lag het daar aan.

Het was wel de mooiste deken ooit hihi ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:01

Vinden jullie de All in One niet te dik/warm voor een ongeschoren paard? Hier hebben de meeste de all in one, maar die doen ze pas op als hun paard geschoren wordt.
De mijne wordt helemaal niet geschoren, en om van een 0grams fleece deken naar een 470 grams (?) te gaan, namelijk de bucas all in one, vind ik nogal een grote stap..
Op paardendrogist.nl staat het voor de all-in-one anders; het beste is hij van -20 tot +10, daar kan aan beide kanten nog 4 graden bij (dus tot +14) maar daarna is hij af te raden.
Ik vind dat moeilijk, aangezien het nu koud is geweest en het komende week weer 2 dagen 15 graden wordt hier.

Dus toen ging ik twijfelen aan de bucas medium, maar heel veel mensen hier zijn bang dat dat te koud wordt voor in de winter.

Ik weet echt niet wat ik moet doen! Ik snap dat het per paard verscheelt maar ik weet echt niet of mijn pony het snel warm of koud heeft..

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:07

Helaas begon mijn deken na een week(!!!!) al raar te pluizen aan de bovenkant, kan niet precies uitleggen hoe het eruit ziet. Zal er van de week een foto van maken.

Ben wel van plan om contact op te nemen met Bucas, eerste keer dat ik een nieuwe deken koop en hij houdt het slechter dan een 5dehands HH-deken die ik eerst had !

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:51

Weet iemand hoeveel grams de Bucas all in one ECHT is?
Paardendrogist zegt: 400
Bucas zegt: 350
En verder hoor ik veel die zeggen 470 of zelfs 500 ?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:12

die van mj 470 grams

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:23

Ik heb zo'n tussenstuk van Bucas aan de voorkant ertussen omdat die wat te strak zat op de borst, besteld via de paardendrogist. Ideaal :D

Verder vind ik het wel fijne dekens. Ze zijn in ieder geval onverwoestbaar en goed waterdicht :j