Whupidu schreef:Voor je paardje is het wel belangrijk dat zolang ze zulk lang haar heeft, ze geen kou vat na het rijden. In dat geval is scheren beter. Je kan bijvoorbeeld het deel wat onder de deken zit scheren, zodat dat snel droog is, waarna ze snel haar lekkere warme deken weer op kan! Hals en benen zou ik dan lang laten!
Succes!
dank je wel.
maar juist haar hals wordt langs de spier echt zeiknat, en ben dan wel bang dat ze daar een kou op gaat vatten want krijg het echt niet meer droog, ben de hele tijd bezig geweest.
Ellennn ze heeft al twee weken een 150 grams deken op, dacht als ik er 300 op gooi heeft ze het weer vreselijk warm, maar was de eerste op stal met een dikkere deken op, en nu is ze net een teddybeer!!!
Maar vandaag besloten: volgende maandag gaat ze onder het mes, nog een weekje extra doorbijten en dan lekker kaal, desnoods in jan of feb nog een keer maar ga niet het risico lopen dat ze straks met een snotneus staat omdat ik haar niet droog krijg (stal sluit ook om 10 uur dus dan MOET ze der stal in, droog of niet)
Ze staat trouwens in een buitenbox, maar dat staat ze al jaren eigenlijk, zou het de leeftijd kunnen zijn?
Ze is nu 9, misschien dat haar vacht dan wat dikker doorkomt dan toen ze een jong druk puppypaardje was