Ik heb een winter/ regendeken 300 gram van sectolin gekocht.
Prachtige deken, maar voelde wat ligt aan toen ik hem uit de doos pakte.
Ik heb de deken opgedaan en mijn paard heeft er een aantal dagen mee gelopen (niet gezweet eronder).
Na een dag vorige week met veel regen trof ik mijn paard op verschillende plekken drijfnat onder zijn deken aan.
Vooral op de schouders en heupen (bewegende delen) maar ook ronde kringen echt heel nat op buik en langs de rug.
Ik heb gebeld en mijn klacht uitgelegt.
Daar vertelde ze me doodleuk dat mijn paard waarschijnlijk had gezweet want deze deken kan niet lekken of water doorlaten.
Er werd verteld dat de dekens uitvoerig getest werden onder 3 bar.
Ik vertelde op mijn beurt dat ik echt wel weet hoe een zwetend paard eruit ziet, en dat een paard niet ronde hele natte plekken zweet en verder droog is.
Ik zou terug gebeld worden als ze de vertegenwoordiger van sectolin gesproken had.
Ik netjes mijn beurt afgewacht en ik werd idd gebeld.
Mijn paard zou toch gezweet hebben want de deken was absoluut waterdicht!
nou daar zakt mijn broek van af. Ik moet de deken maar terug sturen en dan zouden zij de deken testen.Daar ben ik het niet mee eens want wat nu als ze hem testen op de plekken dat hij wel waterdicht is? Dit kan enkele weken duren.
Daarbij komt ook nog dat ik een deken heb moeten lenen omdat ik geen andere had, en die deken kan ik niet eeuwig lenen.
Nu gaan ze dus eerst zo een zelfde deken gaan testen??!! Wat heeft dat voor een zin?
Volgens hun zou die deken dan ook water door moeten laten omdat die uit dezelfde productie komt.
Dus dat zou dus betekenen dat als die deken wel waterdicht is dat ik dan geen nieuwe krijg.
Wat zijn mijn rechten?
Ik mag niet mijn deken opsturen en dan alvast een andere krijgen.
Ze geloven gewoon niet dat de deken echt lek is, maar zijn ervan overtuigd dat mijn paard zweet!
Overigens staat mijn paard nu (behalve vandaag overdag omdat nu de zon best warm is) met een deken van 350 gram op en daar zweet hij dus niet onder!
Wat kan ik doen?

:

;