Helma_Amber schreef:Ik zou je pony dan maar niet scheren en gewoon op tijd met de dekens beginnen en goed uitstappen na het trainen.
Twee jaar geleden heb ik mijn paard ook geschoren. Hij was verdoofd en heeft me alsnog in elkaar getrapt. Ik heb nu nog een deuk in mn been staan. Hij vindt het zo eng en ik vind het onnodig om hem elk jaar 1 of 2 keer plat te laten spuiten. Ik begin gewoon op tijd met dekens en hij komt niet heel erg dicht in zn vacht.
Het is voor mij bijna niet mogelijk om niet te scheren. Ze heeft nu al een enorme wintervacht die binnen 10 minuutjes trainen nat is. Ik train elke dag dressuur en 1x pw springen. Ik merk dat ze snel moe is,
en het gewoon te warm heeft. Ook rij ik wedstrijden dus is het gewoon wel nodig dat ze geschoren wordt.
Edit: Ik heb ook een fjord, die vachtjes worden ook echt enorm dik. Het is nu oktober, dat wordt alleen
maar dikker.
Ik ga haar deze hele week gewoon zoveel mogelijk laten wennen aan het apparaat. Steeds aanzetten tijdens het poetsen en uitmesten, dan hoort ze het elke dag en probeer ik steeds dichterbij te komen. Ook haal ik zon spuit tranquigel, dan moet het goed gaan denk ik. Vooral omdat ze van zichzelf hartstikke koel is denk ik dat het wel goed gaat dan.
Als jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag.
Laatst bijgewerkt door xApple op 12-10-09 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt