Rambo, geen schuurplekken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Rambo, geen schuurplekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 20:17

Mijn ene paard heeft altijd aan het einde van de winter zijn boeg zo ongeveer kaal, door de winterdekens. Nu kreeg ik eens de tip om eens in een goede winterdeken van Rambo te investeren, en dan zou je nauwelijks schuurplekken hebben? Ik wou het eerst tweedehands proberen maar ze zijn lastig te vinden, dus misschien dan toch maar een nieuwe kopen. Bokkers wat is jullie ervaring met Rambo of hebben jullie andere tips voor een deken die niet schuurt?

Pally

Re: Rambo, geen schuurplekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:19

Ik heb zelf alleen maar Rhino's (is ook een merk van Rambo alleen dan goedkoper) en mijn paard heeft nooit geen schuurplekken. En door de speciale voering, wordt de vacht ook nog eens verzorgt. Mijn paardje heeft dus ook een mooie glanzende vacht.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:20

hallo,

ik heb ook een rambo al weer een jaar of 3 nu denk ik en bij mijn paard is het het enige deken wat niet schuurt.. en ik vind het een superfijn en degelijk deken..
(iik ben wel toe aan een nieuwe maar ze zijn best prijzig :) )

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:24

Ik heb een Rhino(ook was Horseware) winterdeken en een Rambo vliegendeken en allebei met een V-sluiting. Mijn paard krijgt hier geen schuurplekken van, terwijl ze die van alle andere dekens dus wel kreeg. Bovendien zijn ze ook nog heel goed waterdicht!!
Voor mij niks anders meer dus!

Het zijn dure dekens dus, maar het geld zeker waard.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:29

Wel of geen schuurplekken hangt van de lichaamsbouw van je paard af. Als die bij de vorm van de deken past zal de deken niet schuren. Type paard wat rambo goed past weet ik niet uit mijn hoofd, al passen ze niet zo op mijn compacte rondgeribde pony.
Bucas is bv beter passend voor smalle paarden, Weatherbeeta is meer voor bredere paarden qua pasvorm.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:36

Ik gebruik ze al meer dan 10 jaar voor al mijn paarden in stokmaat verschillend van 1.10m t/m 1.70 en ik heb nog nooit schuurplekken gehad.

Ik heb er eventueel ook een paar te koop omdat ik nogal dekengek ben en een beetje ga opruimen. Pb maar als je meer wilt weten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:39

Pally schreef:
Ik heb zelf alleen maar Rhino's (is ook een merk van Rambo alleen dan goedkoper) en mijn paard heeft nooit geen schuurplekken. En door de speciale voering, wordt de vacht ook nog eens verzorgt. Mijn paardje heeft dus ook een mooie glanzende vacht.

Zit daar een speciale vachtverzorgende voering in?? O.o Dat wist ik niet eens ;) , wat doet dat precies met de vacht?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:43

Schijnt door de nylon voering te komen dat de horseware dekens minder schuren. Is dus ook zo bij de amigo dekens van Horseware.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:47

Dominick dekens! Gegarandeerd geen schuurplekken!!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:55

BR-dekens schuren ook niet vanwege het gladde materiaal dat bij de schouders erin genaaid is. Heel fijn. :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:07

Mijn oudste Rambo is 15 jaar nu, en idd geen schuurplekken (zelfs niet als paard geschoren was). En hij past op veel paarden. Zowel op mijn NRPS als op de Quarters (dus erg breed en veel schouder) liggen ze super.

En mocht je een paardje hebben waarbij een normale Rambo te smal is aan de voorkant, Horseware heeft nu ook een lijn speciaal voor Quarters en koudbloeden.
Laatst bijgewerkt door rina op 04-10-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:10

dejavu schreef:
BR-dekens schuren ook niet vanwege het gladde materiaal dat bij de schouders erin genaaid is. Heel fijn. :D

Bij mij had mijn paard na 3 weken al schuurplekken van de BR deken. Ondanks de gladde binnenkant

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:12

Echt? Bij mij is het juist andersom, bij alle dekens had mijn paard schuurplekken totdat ik de BR-deken kocht.
Zo zie je maar, ts, dat je misschien nuttig is om je dier te beschrijven als je een deken gaat kopen bij de ruitersportzaak. Of neem een foto mee, wellicht kunnen ze daarop baseren welke deken het beste bij jouw dier past.:D

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 18:29

Meestal heb ik niet de duurtste dekens, had nu dan toevallig Amigo regendekens voor de tussenperiode gekocht, maar vaak heb ik de winterdekens van Divoza eigen merk ed. Ook met het idee, dat ze naar mijn idee nooit goed waterdicht blijven als ik ze laat wassen. Dan gebruik ik ze een of hooguit twee seizoenen en dan gooi ik ze weg. Maar voor mijn oudje wil ik het toch proberen met een Rambo deken, hoor hier dus best veel positieve reacties.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:11

Waarom maar zo kort? Ik was mijn regendekens nooit(met dezelfde reden als jij zegt) en mijn pagony dekens gaan al 3 jaar mee, alleen daar krijgt paard onwijse schuurplekken van en de Rhino's dit jaar voor de 2e winter en nog helemaal in perfecte staat.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:46

Ik laat mijn dekens ook nooit wassen. Ik maak ze zelf schoon als het deken seizoen is afgelopen. De buitenkant gewoon met lauw water en een spons en de binnenkant doe ik met een Imaverol sopje. Ff drogen en dan worden ze weer opgeborgen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:47

ijssnuiver schreef:
Pally schreef:

Zit daar een speciale vachtverzorgende voering in?? O.o Dat wist ik niet eens ;) , wat doet dat precies met de vacht?

Ik heb het ooit ergens gelezen, weet alleen niet meer waar. Maar door de speciale voering wordt de vacht als het ware "gepolijst".

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:38

De waterdichte dikke Dominick heeft ook een gladde voering en ligt heel mooi los op de schouders, sinds deze deken nooit meer last van schuurplekken...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:45

Ik heb n rondgeribte brede pony en heb daar een rambo deken opliggen, gaat supergoed. Geen schuurplek te bekennen!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:47

Ik heb ook dekens van Rambo. Al 11 jaar dezelfde. Door de gladde voering schuren de dekens inderdaad niet. Ieder jaar breng ik ze naar de stomerij om de dekens te wassen. Vraag niet hoe of wat, maar de dekens blijven ook na de stomerij waterdicht.

Je betaald zeker wat meer maar ze zijn van goede kwaliteit en doet er jaren mee.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:48

Pally: Vandaar dat mijn merrie(schimmel) zo oogverblindend glimt in de zon ;) . Was zomers ook wel hoor als de zon er opstaat, maar is nu nog meer...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:26

ijssnuiver schreef:
Waarom maar zo kort? Ik was mijn regendekens nooit(met dezelfde reden als jij zegt) en mijn pagony dekens gaan al 3 jaar mee, alleen daar krijgt paard onwijse schuurplekken van en de Rhino's dit jaar voor de 2e winter en nog helemaal in perfecte staat.

Na een heel winterseizoen laat ik ze vaak wassen omdat ze dan gewoon te vies zijn om aan te pakken! Maar mijn ervaring is dat ze dan toch meestal niet meer 100% waterdicht zijn. Dat moeten ze bij mij wel zijn, want ik werk overdag en dan gaan mijn paarden naar buiten, welk weer het ook is. Verder vind ik de pagony's ook prima hoor alleen Igor heeft zo'n gevoelig velletje, dat zomaar kaal schuurt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:28

Ik zweer bij de Rhino dekens :) Blijft goed liggen, zelfs op mijn brede welsh!
Dus als je het geld ervoor hebt, zou ik zeker een Rambo kopen :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:29

Welshcobfan schreef:
Ik zweer bij de Rhino dekens :) Blijft goed liggen, zelfs op mijn brede welsh!
Dus als je het geld ervoor hebt, zou ik zeker een Rambo kopen :)

...ik ga hard sparen :D :D :D

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:30

Ik heb pas de HH Thor gekocht, hij ligt er nog niet op,
maar deze heeft ook zo'n speciale voering vooraan aan de binnenkant :D