Wat is een goede winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsething

Wat is een goede winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:50

Ik heb een deken nodig met een onderlengte van 195 cm. Ik wil graag een Horseware deken (of eventueel een andere maar wel van dezelfde kwaliteit).

Mijn paard staat overdag in de wei en snachts op stal. IN de wei gaat het er nogal eens ruig aan toe dus wil ik een stevige deken. Voering is niet het belangrijkste aangezien ik nog onderdekens heb liggen. Wel belangrijk zijn waterdichtheid, sterkte en ligging.

Wat zou een goede deken zijn voor mijn paard?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:46

horsething schreef:
Ik heb een deken nodig met een onderlengte van 195 cm. Ik wil graag een Horseware deken (of eventueel een andere maar wel van dezelfde kwaliteit).

Mijn paard staat overdag in de wei en snachts op stal. IN de wei gaat het er nogal eens ruig aan toe dus wil ik een stevige deken. Voering is niet het belangrijkste aangezien ik nog onderdekens heb liggen. Wel belangrijk zijn waterdichtheid, sterkte en ligging.

Wat zou een goede deken zijn voor mijn paard?

Hallo,

Ik verkoop Horsewaredekens. Ik beperk mij uitsluitend tot verkoop van Horsewaredekens omdat ik - na jarenlange ellende met verschillende dekens - hele goede ervaringen heb met deze dekens. Ze zijn soms wat prijzig, maar gaan lang mee en hebben een hele goede pasvorm.

Horseware heeft 3 productlijnen: Rambo, Rhino en Amigo. De Rambo dekens zijn het duurst, maar gaan het langst mee (mijn paarden hebben allen een Rambo winterdeken en die gaan nu al 6 jaar mee en zijn - ondanks gebijt in de dekens - nog helemaal heel en waterdicht). De Amigo dekens zijn het goedkoopst, maar het minst sterk (prima dekens, maar als het er inderdaad ruw aan toe gaat zou ik die niet aanraden). De Rhino dekens zitten er qua prijs en kwaliteit tussenin.

Ik heb in maat 195 op voorraad een Rhino Wug Turnout Medium (200 grams), een Rhino Wug Turnout Heavy (370 grams voering), een Rhino Plus Turnout Heavy (370 grams met afneembare, gevoerde hals) en een Rhino Plus Turnout Medium (200 grams met afneembare hals). Daarnaast kan ik de meeste Rambo, Rhino en Amigo dekens op verzoek bestellen.

Als je interesse en/of vragen hebt kan je me altijd een mailtje sturen (horsewaredekens@gmail.com).

horsething

Re: Wat is een goede winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 07:49

En wat zijn de prijzen wan deze dekens? Of kan ik die op een website zien?

Groetjes Wendy

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:53

als je op marktplaats op trefwoord "horseware" zoekt kom je ze allemaal tegen met foto/omschrijving/en prijs. ( ik heb er inmiddels al 1 in bestelling, super dekens!!!)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:12

horsething schreef:
En wat zijn de prijzen wan deze dekens? Of kan ik die op een website zien?

Groetjes Wendy

Hoi Wendy,

We zijn druk bezig met het bouwen van een website waarop je gemakkelijk online alle dekens kunt bestellen.
Voor dit moment kan je inderdaad zoals Loeske al zegt het beste even op marktplaats kijken bij onze advertenties. Daar staat per deken de eigenschappen en de prijs. Voor vragen kan je me ook altijd een mailtje sturen (horsewaredekens@gmail.com).

Groetjes,
Lisette

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:31

En hoe zit het dan met verzendkosten? En zit er ook garantie op de dekens?

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:33

Ik vind de BR's ook goed of Bucas maar die vallen best smal

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:49

Ik heb op marktplaats ook een br premier 1680 denier deken gevonden. Iemand ervaring met deze deken?

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:54

Die premiere dekens vind ik wel slecht, niet steving. Maar dat is niet echt BR zelf maar een onderdeel van de br fabriek geloof ik
Ik heb een BR Fashion en die is wel heel goed

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:58

Aangezien het 1680D is zou je verwachten dat het een sterke deken is. Maar daar heb je geen goede ervaringen mee dus?

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:16

Nee , De bilriemen waren met een week kapot en er kwamen allemaal halen op de buitenkant

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:38

horsething schreef:
En hoe zit het dan met verzendkosten? En zit er ook garantie op de dekens?

De verzendkosten zijn 8,25 euro (binnen Nederland).
Als er iets mis is met de deken wordt hij teruggestuurd naar de fabrikant (Horseware) en vergoeden wij jou wat Horseware ons vergoedt.

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:46

Hoe zit het eigenlijk met de denier van de horseware dekens. Dit is namelijk niet heel super hoog namelijk 1000D. Terwijl ik altijd heb gehoord dat hoe meer denier hoe beter. En aangezien er dus ook verschillende dekens van 1200D zijn en zelfs van 1680D

Groetjes Wendy

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:50

Ik heb zelf voor mijn bijden paarden die 24-7 buiten staan.
de Amigo's (ze slopen de dekens niet)en ben er erg tevreden over.
ook als het zwaar regend zijn ze nog droog onder de dekens.

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:09

He Vordur,

Maar zijn jou paarden wel slopers? Mijn paard is namelijk nogal dominant en moet zelf dus ook weleens een trap of knauw (bijten) van een ander paard terug ontvangen.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:19

Nee mijn paarde zijn geen slopers dat staat ook in mijn eerste berichtje. ;)

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:20

nee oke. hun eigen dekens niet maar ik bedoelde bij elkaar zeg maar.
Maar toch bedankt voor je antwoord.

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:31

He Horseware,

Zijn er problemen met haaruitval bij horseware dekens met hals?
Ik heb namelijk eerder een deken met losse hals gehad, ik geloof van BR, en hiervan vielen de manen uit.

Groetjes Wendy

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:41

horsething schreef:
He Horseware,

Zijn er problemen met haaruitval bij horseware dekens met hals?
Ik heb namelijk eerder een deken met losse hals gehad, ik geloof van BR, en hiervan vielen de manen uit.

Groetjes Wendy

Ik gebruik zelf de Rhino Plus Turnout Heavy (met hele, afneembare hals) voor mijn eigen geschoren paard en heb daar geen last van. Voordeel is dat de hals glad is van binnen; dat schuurt niet. Ik heb ook van anderen geen slechte berichten gehoord, maar ik kan natuurlijk alleen mijn eigen ervaring en die van anderen vertellen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:44

horsething schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de denier van de horseware dekens. Dit is namelijk niet heel super hoog namelijk 1000D. Terwijl ik altijd heb gehoord dat hoe meer denier hoe beter. En aangezien er dus ook verschillende dekens van 1200D zijn en zelfs van 1680D

Groetjes Wendy

Hoe hoger de "D", hoe sterker de deken, maar daar hangt het uiteraard niet alleen vanaf. Ik zou iedereen die hier graag meer over wil weten willen doorverwijzen naar www.horseware.com. Daar vind je bij FAQ een bhele uitgebreide uitleg over alle gebruikte stoffen in alle verschillende dekens. Het is wat te uitgebreid om er hier alles over te vertellen, en de website is heel duidelijk (met plaatsjes, uitleg e.d.).
Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kan ik die uiteraard beantwoorden.

mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:23

Bucas dekens zijn 1600Denier heel sterk, ik heb ze voor mijn shetlander en tja ben er erg over te spreken. Wat ik wel een nadeel vind is dat deze deken niet op ieder paard past. BR dekens gebruik ik zelf ook ideaal!! Maar helaas maar 600Denier.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:35

mensport schreef:
Bucas dekens zijn 1600Denier heel sterk, ik heb ze voor mijn shetlander en tja ben er erg over te spreken. Wat ik wel een nadeel vind is dat deze deken niet op ieder paard past. BR dekens gebruik ik zelf ook ideaal!! Maar helaas maar 600Denier.

Ik heb zelf ook BR dekens gehad. Ze zijn erg prijsgunstig, maar de mijne waren allebei na zo'n 3 weken al kapot... Hetzelfde gebeurde een pensionklant van ons; BR deken ging na zo'n 2 maanden al kapot. Met Harry's Horse dekens hetzelfde.

Daarna ben ik overgestapt naar Bucas dekens. Bucas dekens zijn erg sterk en gaan lang mee (ik heb ze zelf ook een tijd gehad), maar 1 van mijn paarden kreeg daar schuurplekken van (door de fleecevoering). Daarna ben ik zelf overgestapt naar Horsewaredekens (Rambo en Rhino) en die bevallen zo goed, dat ik ze ben gaan verkopen en dat ik ook niets anders verkoop dan deze dekens.

Maar ik geloof best dan voor velen de Bucas deken ook een prima optie is. Ik zou alleen wel - welk merk het dan ook is - aanraden om niet voor een hele goedkope deken te gaan. Een goede deken is wat duurder, maar dit verdien je echt terug doordat de deken lang meegaat. Bovendien is er bij dekens uit deze prijsklasse vaak beter nagedacht over pasvorm e.d. waardoor de dekens beter op het paard (blijven) liggen. Ik spreek uit jarenlange ervaring met allerlei soorten dekens.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:23

@ horseware
nog een vraagje aan jou.
kun je het losse halsstuk van de amigo deken ook gewoon los kopen wand dat kan ik nergens terug vinden.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:29

Voor mijn bijrijdpaard van vorig jaar had ik een harry's horse thor highneck 350 grams, deze heeft een hele winter opgelegen en is nergens stuk. Het was ook het enigste deken wat voor de appaloosa niet schuurt, momenteel ligt op mijn eigen paard(arabier) ook een regendeken van harry's horse, deze schuurt ook niet. Haar winterdeken is van premiere, van deze laatste weet ik niet of het schuurt, ik hoop dat het lang genoeg meegaat.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:45

vordur schreef:
@ horseware
nog een vraagje aan jou.
kun je het losse halsstuk van de amigo deken ook gewoon los kopen wand dat kan ik nergens terug vinden.

Ja, dat kan, maar ze zijn vrij prijzig (zo'n 45 tot 50 euro). Het beste kan je een combinatiedeken kopen , oftewel een deken waar standaard al een (al dan niet afneembare) hals bij zit.
Onze leverancier heeft nu een actie met Amigo 1200D dekens waar je gratis een afneembare hals met 0 grams voering bij krijgt. De combinatie kost dan 89 euro. Er zijn er niet veel meer over, maar als er iemand interesse heeft kan ik zo nakijken of de deken er nog wel of niet is. De kleuren zijn Champagne (= beige), Lila (lichtpaars) en Azuurblauw (hemelblauw).