Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_rosita_ schreef:Ik lees even mee.... Mijn kwpn staat vanaf oktober onder een 0 grams met fleecelaagje...
De rest staat gewoon zonder deken, ik wil ook weer af gaan bouwen met hem... ben nu op mooie dagen begonnen met de deken af te laten, maar hoop 'm snel ook weer af te kunnen laten. Ben helemaal geen dekentype (was gewoon even niet anders...) en merk dat hij het heeeerlijk vind zonder!
Zaina schreef:_rosita_ schreef:Ik lees even mee.... Mijn kwpn staat vanaf oktober onder een 0 grams met fleecelaagje...
De rest staat gewoon zonder deken, ik wil ook weer af gaan bouwen met hem... ben nu op mooie dagen begonnen met de deken af te laten, maar hoop 'm snel ook weer af te kunnen laten. Ben helemaal geen dekentype (was gewoon even niet anders...) en merk dat hij het heeeerlijk vind zonder!
als hij een dikke vacht heeft kan je net zo goed de deken aflaten als alleen een ongevoerde regendeken. dan is zonder deken namelijk warmer, omdat de vacht dan beter zijn werk kan doen (bijvoorbeeld de haren opzetten bij kou)
of is zijn vacht heel dun ?

catalyst1 schreef:Ik heb sinds gisteren ook de deken af bij onze shetlander ( heeft ondertussen alweer een aardig teddyvachtje en voelde bij zijn borst een beetje klammig met deken) en van mijn dragende merrei heb ik de winterdeken afgebouwd en nu staat ze zonder deken. Waar kijken jullie naar om te kijken of ze het zonder deken te koud hebben?De haren liggen bij allebei de paardjes nog mooi plat en ze voelen ook niet koud...
Kendra schreef:Het argument 'ik ben de deken zat' vind ik nou niet echt om over naar huis te schrijven. Dan had je er niet aan moeten beginnen vorig jaar......

Kendra schreef:Het argument 'ik ben de deken zat' vind ik nou niet echt om over naar huis te schrijven. Dan had je er niet aan moeten beginnen vorig jaar......
Onze ervaring is dat de paarden in ieder geval tot half/eind maart gewoon onder de deken blijven staan. Maart is vaak een rare maand! Op-af-op-af is voor je paard niet prettig omdat die zich dan steeds weer aan nieuwe omstandigheden moet aanpassen. April is de overgangsmaand, dan kun je afbouwen - tempo is afhankelijk van het weer.