Even de uitleg: Ik heb een 2.5 jarige die elk jaar verkouden wordt, heb hier ook een topic over lopen, nu is hij weer verkouden aan het worden.
Het grote probleem is nu dat het hier tot -13°C tot -20°C gaat vriezen
Ik heb daarstraks mijn DA gebeld en die adviseerde me om toch een lichte deken op te gooien en foenegriek te gaan voeren ( hoe je het ook schrijft). Ik ben alleen vergeten te vragen wat voor deken ik moet opleggen.
Ik heb hier beschikking tot 2 300 grams dekens, 5 zweetdekens, 1 wollen deken, 1 staldeken (heel dunne en niet waterdicht), een nul gram deken, en een 500 gram.
De 0 gram en 500 grams zijn eigenlijk al in gebruik door mijn andere paard. De 0 gram is met afneembare hals, mijn andere paard heeft hals nodig. Ik kan mijn andere wel 2 300 grams opleggen maar dan heb ik geen hals meer, ik kan dan wel natuurlijk een zweetdeken rond de hals draaien maar gaat dit niet vlug los??
Dus nu de grote vraag welke deken moet ik strakjes opleggen???
En dan nog een vraag, hij heeft nog nooit een dekentje opgehad ( wel eens als hij gewassen was en er opeens een windje stond, toen kreeg hij een zweetdeken op, hij doet hier niets tegen maar hij is natuurlijk neit gewend 24 uur op 24 een deken op te hebben)
Dus hoe is jullie ervaring met paarden die nog nooit een deken op hebben gehad??? en gaan ze daar niet aan knabbelen?? want dat doet hij eigenlijk graag.
Ik hoop heel snel een reactie terug te krijgen want het is best wel dringend, srry voor het lange verhaal.
alvast bedankt
groetjes nieky1993