rijden en voeren zonder licht help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

rijden en voeren zonder licht help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:51

kortom wie heeft er dus geen verlichting op zijn stal en wei?
een vriendin van mij heeft ook geen licht en zij rijd gewoon in het donker in de wei. mij lijkt dat nou net weer niet handig.
zijn er meer mensen die dat doen? kan dat geen kwaad dat ze bv slecht zien?

en voeren zonder verlichting en mesten hoe doen jullie dat ? wij deden het altijd met een zaklamp maar echt een gedoe zeg

onley

Re: rijden en voeren zonder licht help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:52

toch vragen aan de stal eigenaar om licht aan te leggen
een buitenkabel is zo getrokken

gelukkig hebben wij wel licht op stal

maar de best tip is dan om toch voor het donker te rijden
gezien je anders eventuele kuilen in het donker niet ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:53

Ik voer ook in het donker, ik rijd gewoon met mijn auto naar de weide, laat mijn lichten aanstaan, en voeren maar Clown

Niet zo moeilijk, toch?

Rijden in het donker begin ik niet aan!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:53

Rijden in het donker begin ik niet, vind ik te gevaarlijk. Als je een kuil niet ziet, of wat anders... bovendien rijd het raar.

Wat het uitmesten betreft: kan er geen mobiele lamp worden opgehangen? Eentje op batterijen?
Anders zo'n cappie kopen met LED-lampjes erin, dan zie je altijd waar je naar kijkt. (worden hier ergens op Bokt aangeboden)

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:55

er zit helaas geen stroom in de buurt. ja wel een lantaarnpaal maar geen huis of wat. er is ook geen staleigenaar. ofwel maar dat is ze zelf.
zegmaar een wei in de polder met een stal erop verder nix.

een auto hebben wij ook niet helaas.zo'n lampje zou wel handig zijn heb je toch 2 handen vrij.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:57

Volgens mij bestaan er ook wel lampen op een accu, die zou je ook kunnen gebruiken en tijdelijk in de stal zetten zodat je licht hebt tijdens het uitmesten.

Bij schemering kun je wel rijden maar echt in het donker zou ik ook niet doen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:00

Ik heb van die led lampjes in de stal met batterij. Als je er op drukt gaan ze aan, nog een keer drukken is uit (bij diverse winkels te koop, action, xenos)

Het geeft niet heel veel licht maar is beter dan niets.

Rijden in een donkere wei zou ik niet aan beginnen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:23

Ik heb bij de wei ook geen licht. Bij de ingang staat gelukkig wel een lantaarnpaal, maar daar heb je verder in de wei weinig aan. Met voeren neem ik altijd een zaklamp mee. Rijden doe ik niet in het donker.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:31

Rijden in het donker zou ik niet doen.

Bij mij buiten de stal wel licht, in de stal niet.
Action lampje met magneetje en led lampjes (sta in container, dus kan die overal aan plakken)
heb ik gekocht en werkt goed, sta op vlas, dus makkelijk uit te mesten.
Tevens knijpkat (Xenos, Action) (je weet wel zo'n zaklamp met baterijen en deel waar je in kan knijpen,
zodat als je baterijen leeg zijn je toch nog licht hebt.) voor als alle baterijen ineens op zouden zijn.
En ik heb in de auto nog een lampje van de xenos liggen, zo'n ding dat je met elastiek op je hoofd kan doen.
(je moet dan wel een paard hebben wat daar tegen kan)

generatortje? een optie?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:37

En als je het wat duurder wil doen, je kan van die lampen kopen die op accu werken geven heel veel licht, je moet hem even handig neerzetten maar hij blijft toch minstens een uur aan, in die tijd moet je vast wel kunnen mesten.
*ze zijn in bijna elke bouwmarkt wel te koop.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:47

bij de anwb... een camping lamp op batterijen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:50

misschien is iets op zonne energie een idee??? je hebt van die winkels waar je lampen kan kopen met zonne panelen erop.. ophangen en 's avond heb je licht Bloos

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:05

Of je heb van die druildagen als nu, en er komt geen schijntje vanaf. Bij ons knippert er eentje de hele tijd in de tuin. Wordt je ook gek van. Dan kun je beter één op batterijen ofzo nemen, als ie vager wordt, douw je er weer een nieuwe in. Haha!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:06

Ik voer gewoon in het donker.
Maar je hebt ook tl lichten die op een accu/batterij werken. Geeft superveel licht voor een hele lange tijd (paar uur).
Volgens mij gekocht bij de Karwei en er zit een standaard en een haak bij zodat je hem neer kan zetten of op kan hangen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:41

Op de wei waar we geen stroom hebben heb ik (goede kwaliteit! ) sterke solarlampen staan. Daarbij kun je ook een aggregaat gebruiken, dan heb je zeker voldoende licht. Rijden zou ik niet doen .

En, illegaal maar wij hebben het wel gedaan... door een electricien een aftakking van de lantaarnpaal laten maken. En een klein lantaartje bji jezelf zetten. is zo gepiept Haha!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:54

Erg handig zijn lampjes die je op je hoofd zet: altijd licht waar je bezig bent en handen vrij.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:57

voeren en water etc in het donker geen probleem, soms met zaklamp en zo'n ding op je hoofd is ook ideaal! Alleen vind mijn pony me dan soms wel eng hahah

Rijden in het donker niet doen hoor! Wij hebben wel een bak met licht. Ik moet wel in het donker de stal uit en het erf over enzo, maar dat vind ik geen probleem.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:06

Bij het voeren gewoon een zaklamp of zo'n ding op je hoofd meenemen, dat lijkt me niet zo'n groot probleem.
Het rijden is een groter probleem, daarmee zou je gewoon 'n ding op je hoofd moeten doen eigenlijk. Sowieso zonder licht niet gaan rijden Knipoog!

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:15

rijden moet ik ook in het donker doen, ik heb ooit eens een x gehoord dat paarden beter dan mensen in het donker kunnen zien. Ik ridj meestal in het licht en dan uitstappen in het donker, ik heb verder geen idee of het slecht is. Ik denk het niet hoor Knipoog

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:48

Paarden zien inderdaad erg goed in het donker,maar zijn ook makkelijk verblind door een lampje.Dan doen ze gewoon hun ogen dicht,wat de veiligheid niet ten goede komt...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:52

ik voer ook in het donker, en nu ook nog eens water geven in het donker...
heb het wel eens met een lamp gedaan, maar daar worden de paarden eigenlijk alleen onrustig van.
voordeel van lichtje is wel dat je, je paarden makkelijker kan vinden.
moet nu echt op zoek gaan, en met een lichtje zie je hun ogen, en weet je dat ze er nog zijn, maar eigenlijk vind ik het wel gezellig Haha!

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:35

Bij camperwinkels zijn goede solarlampen te koop maar die zijn duur.Het af taken vanaf de lantaarnpaal zou ik niet doen dit is diefstal als de lantaarnpaal van de gemeente is is ie van je zelf zou ik het el laten doen. Rijden in het donker op de wei zou ik nooit doen veel te gevaarlijk. Sigaar Sigaar

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:40

Ik heb een soort draagbare spot (felle, grote zaklamp zeg maar) en die gebruik ik voor voeren, mesten,... Grondwerk doe ik wel in het donker met een zaklamp als extra licht, maar rijden toch maar niet Knipoog

haflingskes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:23

onze stal licht nog al afgelegen en we hebben geen leiding en dus ook geen stroom. geen lichten ...
wij hebben een moteur of zoiets en dat verwekt stroom en dan hebben we een grootte lamp die je kan vergrootten en verkleinen je kan ze z'n 2m 50 hoog zetten en geeft veel licht zo doen wij het al 3jaar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:04

wij hebben een zaklamp met led verlichting, die is oplaadbaar. Geeft echt heel veel licht en gaat lang mee. Je kan ze voor iets van 25 euro kopen bij de gamma of karwei. Het is een langwerpig zwart ding en er zit ook nog een magneet op zodat je hem op kan hangen. Die kan je dan thuis opladen en meenemen.