Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wil ze ook niet meer.appels en gedroogt brood krijgt ze ook 2 keer op een dag. 
MissDonna schreef:brood gaat deegballen vormen in het paard. oud of vers. beide doet dit. Dus dat liever niet
maismail in combinatie met slobber kan je bijvoeren. Voor oude paarden heb je speciale slobber. Kan wonderen verrichten. Maar hier bij zou ik evengoed een dekentje opgooien.
regendeken heeft als ze het koud heeft niet zo veel zin. Voel even achter de voorbenen bij der oksel of dit koud of warm is. Zelf ben ik niet zo van het verwisselen van dekens. dus 100 of 200 grams met een dunne vacht zal voldoende zijn, zoniet. kan j er altijd nog 1 onder doen.
gevoerd inderdaad! Ik dacht dat je het had over een 0grams
MissDonna schreef:ja dan welgevoerd inderdaad! Ik dacht dat je het had over een 0grams
iertje2valen schreef:je kunt ook een een stal deken op doen en daar een 0 grams regen deken over heen doen. Zodra ze op stal komt haal je de regendeken ervan af.
HBVisser schreef:Ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn merrie en ben Subli Seniores Proires gaan voeren. Ze kreeg hiervan 2 maatscheppen per dag. Je gooit er water op en 2 maatscheppen wordt ongeveer een emmer vol. Dit heb ik verdeeld in 4 voerbeurten en ik gaf haar ook nog een extra kilo muesli bij.
Ze is supermooi aangekomen. Ik heb haar ook een 200 grams regendeken opgegedaan en op stal krijgt ze gewoon haar staldeken op. Paardje ziet er prima uit en zit goed in haar vel.
Ik ben ook niet iemand die uit eigen gemak een deken op gooit. Liever niet zelfs, maar zij bleek het nodig te hebben dus heb ik aan die vraag voldaan, met goed resultaat.
Waarschijnlijk geheel overbodig maar ik heb ook bijna onbeperkt hooi liggen voor ze. Zowel op het land als in de stal.
Succes.
? Die van mij vinden het heerlijk. Tja het enige wat je nog kan proberen is een flinke kwak appelmoes erdoor. Misschien houdt ze niet zo van roosvicee? Of appelstroop? In appelstroop zitten trouwens alleen natuurlijke suikers. Ook wel weer handig om te weten.
Mindim schreef:Dit is een erg bekend verhaal, ik heb een kwpn merrie van 23 die maar niet op gewicht te houden was in de winter. Ze heeft nu een behoorlijk dikke bucas smartex medium deken, waterdicht, geschikt voor op stal en buiten, dus geen prutsmuts met het constant wisselen van dekens. Een dun gevoerde regendeken zou ik niet aan beginnen, ze heeft al amper vacht en ook onder een dun gevoerde regendeken kunnen de haren niet rechtop gaan staan en kun je uiteindelijk toch nog een dikkere deken op gooien. Oude paarden moeten veel energie steken in het zichzelf warm houden en dat gaat ten koste van andere dingen. Check wel de eerste dagen of ze niet onder de deken staat te zweten, ik denk dat dat wel mee gaat vallen.
Verder geef onbeperkt hooi van een goede kwaliteit, dit is essentieel. Slobber kan je als traktatie geven, ik zou het niet als volledig krachtvoer geven, zeker niet als haar gebit nog goed is. Kauwen is dan alleen maar goed. Ik geef daarnaast 2 kilo pavo podo grow 3 per dag.
Mijn paard wordt in bijna dezelfde omstandigheden gehouden als die van jou, staat ook al na anderhalf uur bij het hek te gillen dat ze naar binnen wil (niet alle oudjes zijn dol op dit weer) en ze is denk ik wel een kilo of 70tot 100 aangekomen, ik begin het krachtvoer te minderen, omdat ze juist wat te dik begint te worden. En verder ben ik geen dekenfanaat hoor, mijn andere krijgt dat niet, maar als een paard het nodig heeft, dan zij dat zo en doe dan ook gelijk een warme en niet eerst een regendeken, want ik spreek uit ervaring, dan kan je binnenkort weer een nieuwe kopen.
Succes! Wanneer je meer witl weten, pb maar even.