[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:14

Lori schreef:
Welke messen hebben jullie op de moser max 45 en waar laten jullie ze slijpen? Weet er nu 2 via het shetten topic maar is wel een hoop geld om ze te verzenden, aan verzendkosten alleen kan ik zowat nieuwe messen kopen terug.


Ik heb ze naar de Welkoop gebracht, gewoon de 3mm messen die bij de Moser Max 45 horen. Was €43,- voor 4 messen. :)

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:43

Mijn messen gaan nooit meer naar de Welkoop. Ik kreeg ze compleet verslepen terug. Nu stuur ik ze naar Jorna, dan weet ik zeker dat ik scherpe messen terug krijg die nogsteeds op 3mm scheren

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:53

Ik stuur ze op naar macrovet.
Voor twee messensets van heiniger was ik incl verzenden rond de 26 euro kwijt. En had de messen binnen 4 dagen terug.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:54

Ik had ze van mijn scheermachine en moser naar de welkoop gedaan, beviel niet zo goed want ik heb niet echt scherpe messen terug gekregen. Ik stuur ze de volgende keer naar Jorna :)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:26

Ik heb nu 2x niet zulke scherpe messen van jorna teruggekregen dus ik ben ook niet meer zo jofel over hun, de vorige x hebben ze gratis alles geslepen dus wil ook niet teevel zeuren maar heb ze nu gewoon naar de plaatselijke gebracht, scheelt me al 14 aan verzendkosten en goedkoper en die gaaan net zo lang mee als van jorna nu dus :=

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:30

Hoe is jullie ervaring met jorna? Ik ben van België en moet een nieuwe kop bestellen voor ons scheerapparaat en kan het precies alleen maar daar verkrijgen. :)

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:58

Jester_ schreef:
Ik heb nu 2x niet zulke scherpe messen van jorna teruggekregen dus ik ben ook niet meer zo jofel over hun, de vorige x hebben ze gratis alles geslepen dus wil ook niet teevel zeuren maar heb ze nu gewoon naar de plaatselijke gebracht, scheelt me al 14 aan verzendkosten en goedkoper en die gaaan net zo lang mee als van jorna nu dus :=

Gisteren 2 messensetjes van Jorna die het niet deden... Gebeld en het zou aan de vacht liggen. Gisteravond ander paard en exact hetzelfde :x
Baal als een stekker. Uit nood nieuwe messen bestseld, moet toch wat als de rest wederom bij Jorna ligt...
Heb jij ze ook gesproken?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:05

De laatste keer kwamen mijn messen na het slijpen bij Jorna ook niet door de vacht heen. Ze adviseerden toen messen met minder tanden.

Nu heb ik beide sets door ze laten slijpen, dus ik ben erg benieuwd hoe het scheren dit keer zal gaan...

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:08

Oh echt? Dat zeiden ze ook tegen mij
.


Pffffff

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:10

Ja, als ik toen had geweten dat er meer mensen waren met hetzelfde probleem, had ik ze elders laten slijpen in plaats van nog een dure set messen te kopen. Maarja...

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:21

Faitherr schreef:
is er iemand hier die mij een goede scheermachine kan aanraden? Onder de 200 euro, liefst rond de 150, het is voor 1 tot 3 keer paar jaar mijn eigen haf te scheren, en misschien een keer een paard van iemand bij de ponyclub. Hoeft dus geen topkwaliteit, hij hoeft ook niet heel stil te zijn, paard is heel rustig en braaf. Ik heb deze gevonden, iemand ervaring?
https://www.agradi.nl/kerbl-farmclipper ... d-rund.htm

Ik heb de Kerbl Farmclipper, en ik ben er zeer tevreden mee :) scheert heel goed, doet alles wat het moet doen. Nadeel is dat hij aan de luide kant is en soms wat zwaar, maar ben er verder zeer tevreden van!

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:27

Ik dacht juist dat iedereen altijd zo tevreden was over Jorna. Ik laat ze bij een grote John Deere dealer slijpen. Laatste keer hadden ze van een gloednieuw mes een tandje per ongeluk afgebroken, vaderlief was daar en heeft er geen verstand van dus die man had aangegeven dat ik er wel nog mee zou kunnen scheren. Toch maar even gebeld en uitgelegd dat ik paarden scheer die netjes voor de dag moeten komen, gelukkig stuurden ze daarna een nieuw ondermes naar mij op.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:42

Oei.... Ik heb mn messen ook bij jorna laten slijpen. Vond mn keukenmessen al niet zo scherp als ik verwacht had. Mn vriend vindt ze wel scherp.

Hopen dat mn messen t doen dan...

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:44

Jorna net gebeld en gezegt dat ik nu lees dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten. Hebben jullie Jorna persoonlijk gesproken? Want hij zegt aan te geven dat hij van niets weet.....
Ik baal. Uit nood gister een nieuwe set moeten kopen.

Er zijn nu nog 2 grote setten messen bij hem en die andere twee krijgt hij nu ook retour.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:44

kaatje77 schreef:
Jester_ schreef:
Ik heb nu 2x niet zulke scherpe messen van jorna teruggekregen dus ik ben ook niet meer zo jofel over hun, de vorige x hebben ze gratis alles geslepen dus wil ook niet teevel zeuren maar heb ze nu gewoon naar de plaatselijke gebracht, scheelt me al 14 aan verzendkosten en goedkoper en die gaaan net zo lang mee als van jorna nu dus :=

Gisteren 2 messensetjes van Jorna die het niet deden... Gebeld en het zou aan de vacht liggen. Gisteravond ander paard en exact hetzelfde :x
Baal als een stekker. Uit nood nieuwe messen bestseld, moet toch wat als de rest wederom bij Jorna ligt...
Heb jij ze ook gesproken?


Ja ze hebben hier toen hetzelfde gezegd. Maar ze doen het alleen met heel strak aandraaien. Ja dan deed ik het niet goed. Ja uh ik scheer er verdorie 300 per jaar ik weet heus wel hoe mijn apparaat werkt. Nou hebben ze het dus kosteloos wel gerepareerd (ja ze waren bot, ja dat heb ik gemerkt maar ik heb er nog geen bil mee geschoren). Maar ook nu vind ik ze niet heel scherp.. max een paard kan ik er mee doen

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:04

kaatje77 schreef:
Jorna net gebeld en gezegt dat ik nu lees dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten. Hebben jullie Jorna persoonlijk gesproken? Want hij zegt aan te geven dat hij van niets weet.....
Ik baal. Uit nood gister een nieuwe set moeten kopen.

Er zijn nu nog 2 grote setten messen bij hem en die andere twee krijgt hij nu ook retour.

Ik hen nog niet getest

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:45

Hier ook setjes naar de Welkoop gebracht. Krijg ik een bovenmes terug met 3 tanden minder. Oke ik heb m echt heel ingeleverd. Welkoop geeft mij er de schuld van want kan niet dat het tijdens het slijpen gebeurd is. Ze gaan niks vervangen, niks terugbetalen. Dus laatste keer dat ik ze naar de Welkoop heb gebracht. Andere messen wel heel teruggekregen maar bot als wat.

Afbeelding

Zeggen ze ja je hebt je messen te vaak laten slijpen. Ehm ik heb 6 sets messen omdat ik nooit zin had om ze te laten slijpen. Morgen alles ophalen. Ben benieuwd. Mocht iemand interesse hebben. Ik heb een Sectolin SE-600 te koop. Heb er namelijk 2 en een Double K :=

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:59

Oh wat slecht zeg :\

Ik heb ze ook weleens naar een plaatselijke slijper gebracht en kon drie maal terug en toen nog niet goed, was er wel klaar mee.
Nu dus via macrovet en ben tevreden. Met één messenset drie paarden geschoren en twee paarden hun hals/jachtmodel en nog niet bot.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:20

Ik breng ze altijd plaatselijk weg. Maar van mij moser tondeuse nog nooit scherp terug gekregen. Laatste keer bij andere bij mij in de buurt ivm verhuizen ook de grote set niet zo fijn lang mee kunnen doen.
Nu bij een winkel die ook echt veel slijpt gedaan en van het weekend weer ophalen. Hij vertelde ook dat de onder messen van de tondeuse sowieso niet geslepen kunnen worden. Of bovenkant, dat weet ik ff niet meer maar 1vd2. Dat is me nog nooit verteld door iemand..
Dan zou ik gewoon nieuwe set moeten bestellen maar vond ik onzin omdat ik er mee geschoren heb lange tijd en na het bot zijn daarna nooit heb kunnen gebruiken ook na 2 keer slijpen.

Heb nu maar goedkope tondeuse aangeschaft haha.

Maar slijpen is echt een bak apart. De eerste waar ik kwam was tot nu toe wel het fijnst! Die deden ook lint zagen slijpen

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:27

Ik heb Jorna toen gemaild en kreeg als reactie dat ik misschien een andere messenset moest proberen. Aangezien ze goed bekend staan (stonden?) en mijn IJslanders wel een enorm wollige vacht hebben, vond ik hun uitleg wel logisch klinken.

Morgen scheer ik waarschijnlijk 1 van de 2, dus dan kan ik vertellen of mijn messen dit keer wel scherp terug zijn gekomen...

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:28

Sappos schreef:
Hier ook setjes naar de Welkoop gebracht. Krijg ik een bovenmes terug met 3 tanden minder. Oke ik heb m echt heel ingeleverd. Welkoop geeft mij er de schuld van want kan niet dat het tijdens het slijpen gebeurd is. Ze gaan niks vervangen, niks terugbetalen. Dus laatste keer dat ik ze naar de Welkoop heb gebracht. Andere messen wel heel teruggekregen maar bot als wat.

[ [url=m/wDtD6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeggen ze ja je hebt je messen te vaak laten slijpen. Ehm ik heb 6 sets messen omdat ik nooit zin had om ze te laten slijpen. Morgen alles ophalen. Ben benieuwd. Mocht iemand interesse hebben. Ik heb een Sectolin SE-600 te koop. Heb er namelijk 2 en een Double K :=


Ik heb opzich interesse, ik heb alleen wel wat slechte dingen gelezen over sectolin, zijn er ook mensen met andere ervaringen?
Hoeveel wil je ervoor hebben?

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:43

Ik ben van plan mijn 3 jarige Welsh merrie te scheren dit najaar. Echter staat ze 24/7 buiten, dus ik wil haar zeker niet compleet scheren (eerste keer misschien wel)

Zijn er mensen met ervaring met het (24/7) buitenhouden van een geschoren pony ook in hartje winter? En welk patroon scheren jullie dan?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:09

KittyDylan schreef:
Ik ben van plan mijn 3 jarige Welsh merrie te scheren dit najaar. Echter staat ze 24/7 buiten, dus ik wil haar zeker niet compleet scheren (eerste keer misschien wel)

Zijn er mensen met ervaring met het (24/7) buitenhouden van een geschoren pony ook in hartje winter? En welk patroon scheren jullie dan?


Jep, voorheen stonden die van mij met een racestreep (zie foto) en zonder deken. Inmiddels scheer ik helemaal en gebruik ik dekens.


Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:16

KittyDylan schreef:
Ik ben van plan mijn 3 jarige Welsh merrie te scheren dit najaar. Echter staat ze 24/7 buiten, dus ik wil haar zeker niet compleet scheren (eerste keer misschien wel)

Zijn er mensen met ervaring met het (24/7) buitenhouden van een geschoren pony ook in hartje winter? En welk patroon scheren jullie dan?

Ik heb mijn haf deze winter voor t eerst geschoren, ik scheer helemaal. Staat ook 24/7 buiten. Geen ervaringen dus met hartje winter maar ik heb heel wat grams aan dekens liggen dus dat moet goedkomen

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:21

Balen dat ik dit nu pas lees. Vanmiddag mijn messen weer naar Jorna opgestuurd. Hopen dat ze wel scherp terug komen.