[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:58

Rianne waar zie jij nog meer met v sluiting? Ben ze nog niet tegen gekomen

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:04

Kramer heeft ze en heb ze gezien bij Drunense ruiterhuis geloof ik. Geloof nog meer, maar niet onthouden.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:08

Ohja ik zie ze nu ja!
Jammer genoeg niet in ponymaten 8)7

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:08

xyzutu2 schreef:
Koper schreef:
Overdag vind ik het ook te warm voor een deken. 's Nachts is het boven de 10 graden, en als ze het koud hebben gaan ze maar binnen staan. Ik heb zelfs wat hooi binnen neergelegd :o De betutteling ten top.

Het gaat er met paardendekens ook niet om om wat jij vindt, maar om wat het paard nodig heeft. Remember the difference? :j


Gezellig... >;)

Ik lees de post blijkbaar anders dan jij. Vind je reactie (en de reacties die erop volgen) wat overdreven.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:36

Nynkster schreef:
Ohja ik zie ze nu ja!
Jammer genoeg niet in ponymaten 8)7

Rhino wel, alleen zit je dan aan een wug vast. De haken vind ik ook te groot en te lomp voor een kleine pony, bij mijn deken heb ik ze er af gehaald.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:10

Mijn BOT fleece creatie heeft gefaald := ik heb nu een 100 grams Liner waar ik het op vast ga naaien. Daarbij kan ik tenminste door de hele deken heen.

Heeft iemand ervaring met equitheme dekens? Ik heb een 300 grams gekocht met buikflap
Laatst bijgewerkt door No_No op 09-09-18 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:11

Wat was er misgegaan? :=

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:14

Koper schreef:
Wat was er misgegaan? :=


Tja.. lag in eens netjes opgevouwen op de voerton :D
Ik had het alleen aan de bies vast gestikt. De regendeken heeft ook ringen voor een hals en daar had ik het niet vast gestikt. Leek mij wel handig die ringen ook nog te kunnen gebruiken :D maar was dus niet sterk genoeg.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:16

Dan klinkt aan liner vastknutselen als een geschikter idee inderdaad.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:26

Koper schreef:
Nynkster schreef:
Ohja ik zie ze nu ja!
Jammer genoeg niet in ponymaten 8)7

Rhino wel, alleen zit je dan aan een wug vast. De haken vind ik ook te groot en te lomp voor een kleine pony, bij mijn deken heb ik ze er af gehaald.


Ja maar vind de wug verder wel een mooie deken. Maar de prijs staat me nog niet echt aan :+ ponys zijn nog in de groei en straks past een deken van krapaan 180 euro niet meer.... dat zou zonde zijn. Tweedehands wil ik nog wel keer proberen

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:31

Bij Paardendrogist zijn de wugs van de oude collectie nu erg afgeprijsd. Ook in ponymaten.

Bij andere webshops vast ook, de nieuwe collectie is natuurlijk overal dus het restant van de oude moet verkocht.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:42

Welke spray gebruiken jullie om dekens waterdicht te maken? Onze dekens worden gewassen via een wasserette maar ik wil ze daarna toch nog eens behandelen met spray ( beetje paranoia nadat ik vorig jaar mijn paard vochtig onder de deken uithaalde :o )

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:54

Tenten spray, wij halen het bij een kampeer speciaalzaak. Is namelijk veel goedkopen dan wanneer je het bij een ruiterzaak oid haalt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:08

No_No schreef:
Koper schreef:
Wat was er misgegaan? :=


Tja.. lag in eens netjes opgevouwen op de voerton :D
Ik had het alleen aan de bies vast gestikt. De regendeken heeft ook ringen voor een hals en daar had ik het niet vast gestikt. Leek mij wel handig die ringen ook nog te kunnen gebruiken :D maar was dus niet sterk genoeg.


Ik heb de officiele BOT fleece paardendeken en zelf een BOT fleece deken op de bank liggen die oorspronkelijk als een home made paardenonderdeken bedacht was, maar daar ben ik meteen van afgestapt toen ik zag hoe enorm zwaar de officiele fleece BOT deken al naar achteren trekt. De paardenharen haken in de fleece en duwen naar achteren. Ik sprak eens met een amazone die met een rok reed over dat probleem, en zij zei dat haar showteam na een eerste proefrondje alle rokken van een gladde voering had voorzien omdat de amazones tijdens het proefje bijna van het zadel getrokken werden door de rokken die via hetzelfde mechanisme naar achteren trokken.
Ik ben toen uiteindelijk overgegaan op Rambo ionic nylon onderdeken, Bucas Recuptex (die trekt ook al wat, maar minder dan fleece) en Fedimax onderlappen als onderdekens. Met de Rambo en Fedimax oplossingen blijft de bovendeken los rond de schoft hangen.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:22


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:23

Nynkster schreef:
Rianne waar zie jij nog meer met v sluiting? Ben ze nog niet tegen gekomen

Busse had deze zomer een model, dit najaar nog niet gekeken
La Valencio heeft t al een paar jaar idem voor Felix Buhler en nu ook de kramer dekens zelf en dan natuurlijk de DR Vario die er al langer is. Ben benieuwd waar Rianneh ze nog gezien heeft? Ik wil ze vergelijken maar denk dat ik de kramer ga testen.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:43

Na mijn vraag op de vorige pagina over de la valencio kwam ik deze ook nog tegen.

Staat me wel aan ivm het mogelijke gebruik van liners en afneembare hals.
https://www.horze.nl/regendekens-0g/hor ... 20367.html

Wat ik begreep zijn de amigo's ook wel geschikt voor wat smaller type? :)

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:57

Ik ben wel fan van dat type dekens met linersysteem, bij mijn paard past het er mooi onder en ideale vind ik dat je die liner toch makkelijker door de wasmachine gooit voor een wasbeurtje dan een gevoerde outdoordekem ivm waterdichtheid.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:01

Bij mijn paard trekken de liners scheef en dat is bij nat weer wel irritant...

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:03

Yltje schreef:
Wat ik begreep zijn de amigo's ook wel geschikt voor wat smaller type? :)


En ik begreep dat ze veel verkocht werden voor de bredere types :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:04

Ik ben ook fan van liners, maar ze verkleinen de deken wel. Bij ons valt een 0-grams deken met een 200gr liner in praktijk kleiner dan een 200gr deken, en geeft daardoor eerder schuurplekken rond de schouder. Helaas had ik daardoor dus en alle liners, en alle gewone dekens. _-:(
Bijkomend nadeel is dat de liners niet in de wugs pasten dus daar had ik ook weer alle dekenvarianten van nodig... :x

Scheeftrekken heb ik opgelost door zelfklevend klittenband te gebruiken in de dekens.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:06

Ik gebruik liners gewoon in m'n wug, aan de achterkant passen ze vast en voorkant gewoon op de borst vast blijft bij mij stabiel liggen.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:11

Bij mij pasten liners gewoon goed met zijn reguliere maat dek.

Vind het alleen geen warme onderdekens. 300 gram stelde nog niets voor. Toen een staldeken van 300 gram eronder en paard voelde stuk beter.

Afgelopen winter de fout gemaakt om er toch nog weer 1 te kopen. Zelfde verhaal. 2 dagen opgehad met die extreme kou en maar vervangen voor 200 grams amigo en dat werkte beter

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:19

Josien_ schreef:
Yltje schreef:
Wat ik begreep zijn de amigo's ook wel geschikt voor wat smaller type? :)


En ik begreep dat ze veel verkocht werden voor de bredere types :Y) .


He verdorie :+

Ik vind het heel lastig om een geschikte te kopen haha wil gerust wat meer geld uitgeven voor een goeie deken maar dan vind ik het liner systeem dus wel fijn omdat je dan niet constant andere dekens hoeft te kopen. Maar zie haast door de bomen het bos niet meer haha

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:21

Ik vind de amigo bravo niet ruim vallen aan de voorkant
, sluiten hoog en vrij smal