[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:17

Happy_Hippie schreef:
wat voor vliegendekens trekken minder snel naar achteren eentje met vaste hals of met losse hals?
en dan met of zonder stiek bij de schoft


Ik zou gewoon het merk proberen te vinden die het beste bij jouw paard past. Het gaat namelijk om de borst, is deze te groot dan trekt hij naar achteren. Hij moet mooi om de hals aansluiten, voor de schoft liggen. En de lengte is belangrijk, hangt hij over de billen, dan gaat hij ook trekken.
Denk dat het dan ondergeschikt is of je met of zonder hals neemt.
Elastiek zou ik niet zo snel kiezen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:28

Meh... de decatlon vliegendeken geeft bij mijn gevoelige vos toch schuurplekken ondanks de nylon voering, zij is vrij smal. Op mijn brede paard ligt ie wel gewoon goed. Hopelijk is de Rambo weer snel klaar deze had de schoudervoering erdoor maar gaf geen plekken op de schouders wel op de heupen. Zou een sweetitch hoody zachter zijn voor haar velletje?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:52

Mocht iemand nog een hele winterdekenset zoeken
Ik heb een hele bucasset te koop, maat 6’6
Maar voor mijn paard te groot geworden (is nogal afgevallen := )

Bucas Irish 50gram 6.6
Bucas Irish Halsstuk 0gr mt L
Bucas Select Silk Feel 150gram mt L
Bucas Liner Silk Feel 150gram 66
Bucas Liner Silk Feel 300gram 66
Bucas Liner Stay Dry 150grams 66

http://link.marktplaats.nl/m1300163124? ... nt=app_ios

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:42

Ik word gek van dekenland, ik zoek een vliegendeken voor mijn brede merrie met lage hals maar ik kan in geen een deken vinden wat ik zoek.

Rambo heeft een degelijke sterke deken (die denk ik ook luchtiger is) maar die heeft een hele korte hals. Fedimax heeft een lange hals maar is weer niet gevoerd. De volgende deken is weer overal uitverkocht ik weet het niet meer hoor. :+ Nu kwam ik op de Weatherbeeta maar vind hem best prijzig en vind er geen reviews van, bovendien is Horze de enige die hem verkoopt en eigenlijk wil ik niet bij hun kopen. Wat is jullie ervaring met deze deken (als jullie die hebben)? Enig idee waar ze hem nog meer verkopen of welke deken er op lijkt?

https://www.horze.nl/antivlieg-%2F-zome ... FeEALw_wcB

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:08

Volgens mij heeft Divoza die ook gehad, maar dat is een soort plastic-achtig aanvoeldende deken geloof ik.. Ik ken hem van een aantal jaren geleden ook van Harry's Horse, maar ik vermoed dat die het niet meer verkoopt.

Weatherbeeta is wel een heel fijn merk, dus je zou erover kunnen nadenken om het direct uit de UK te bestellen, is ook nog voordeliger. Ik heb de gewone vliegendeken: https://www.horze.nl/antivlieg-%2F-zome ... =G%2FB%2FG
En dat is een hele fijne, behalve dat ie te groot is, te breed is en door het elastiek nog extra naar achter zakt.. Maar de stof is luchtig maar sterk, de afwerking is keurig, de buikflap voldoende lang (veel te groot voor mijn slanke paard) en de hals ook lang genoeg.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:33

Hmm plastikachtig.. klinkt ook niet goed. Het leek op de stof van Rambo en Fedimax daarom dacht ik dat het wellicht de perfecte compromis was tussen die dekens.

Afzakken klinkt ook niet als de deken die ik zoek. Toch maar doorzoeken naar een deken die wel een lange hals, staartflap, ruime boeg en luchtige stof heeft.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:03

Ik heb een master die voldoet denk ik aan al je eisen, ergens heb ik een foto hier gepost, kun je zo terug vinden als je bij dit bericht op "geplaatst" rechtsboven in het bericht klikt.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:44

Mijn Weatherbeeta zakt af doordat ie te groot is, dus als je voor dat type gaat kan je hem gerust een maat kleiner bestellen.

De Masterdekens, althans in de maat die ik besteld had, 185, zijn niet leverbaar -O- Voordat je besteld zou ik daar dus eerst een e-mailtje aan weiden, want ik wacht al een tijd en heb het uiteindelijk maar geannuleerd.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:00

De masterregendeken paste voor geen meter dat in combinatie met hun slechte retourservice is voor mij een reden die niet te proberen. Thnx voor de tip :)

Rianneh wellicht dat toch proberen, ben een beetje huiverig voor trekkende dekens en druk bij haar nek en schoft..

Hebben jullie ervaring met se paardenboulevard vliegendeken? Lijkt te mooi om waar te zijn voor de prijs.
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 04-07-18 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:05

EXTRA LANGE HALS? Aangezien ik weer op zoek moet naar een vliegendeken voor mijn QH weer hetzelfde probleem. Maat 195 ligt ruim maar moet hij echt hebben aangezien 190 vaak net te krap is. Maar dan....bij de meeste dekens is de hals erg kort en komt niet mooi achter de oren bij het grazen. Hij heeft al jaren Bucas Buzz off maar hier is de hals de laatste jaren ook al een stuk korter (oude model van 2013 nog niet, maar va 2015 wel). Ook de buiksingel is niet meer fijn (elastiek te strak en de stof te wijd). Nu zag ik dat QHP een extra lage hals had? En hoe is de buiksingel van de QHP? Bij de meeste dekens ligt nl de buiksingel over de koker en dus te ver naar achteren. (195 zakt al wat naar achteren doordat ik geen kleinere deken kan gebruiken).

Iemand suggesties voor een ruime goed liggende vliegendeken met zeer lange wijde hals en de buiksingel op de juiste plaats?

Hier Rambo ook al gehad maar was te strak, de WB maar scheurde direct na rollen.

Zag de deken van Happy Hippie en zoiets zoek ik qua hals maar die singel ligt ook te ver naar achteren ivm koker...

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:24

De Busse van Dochorse? Is een exceem type deken dus met een hals tot over de oren. Is in tegenstelling tot Horseware wel te verstellen bij de voorsluitingen.
QHP gaat je paard te strak zitten vermoed ik, zo ligt ie bij mijn slanke draver:

Afbeelding

Maat 185, normaal heeft ze 190, en hij trekt erg op de borst. Wel een fijne deken, goed beschermend maar met veel klittenband. Elastiek op de hals is een soort stretch stof en dat rekt minder uit dan het elastiek van mijn WB.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:01

En een vraag van mij, ik wil de protector aanschaffen, maar viel die nu een halve maat groter?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:42

Ik ga ook een paarden boulevard deken proberen! Tevreden over hun winter dekens

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:44

RianneH schreef:
En een vraag van mij, ik wil de protector aanschaffen, maar viel die nu een halve maat groter?


Ik heb even gecheckt en mijn Rambo Duo is een 198 en van de Rambo protector heb ik inderdaad een maatje kleiner.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:28

Bedankt!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:33

Ik ben benieuwd de paardenboulevard deken besteld, ook de rijdeken. Ik hoop dat dit beter zit op mijn mega smalle paard

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:38


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:56

Klopt!

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:10

Ia dat omdat die protector dan langer valt?
Of wijder?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:35

Voor de mensen die een deken zoeken met lange hals, de vliegendeken van de decathlon heeft een zeer lange hals! Kan m best een stukje over mijn paard dr oren trekken als ze rechtop staat. Hij heeft ook een fijne buikflap en zeker een mooie ruime boeg! Ik vind hem qua pasvorm geweldig. Hij had nog iets luchtiger gemogen maar die van mij zweet er niet onder en ik heb niet het idee dat ze het met deken veel warmer heeft dan zonder

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:51

Anoniem schreef:
Ia dat omdat die protector dan langer valt?
Of wijder?


Daar durf ik je geen antwoord op te geven, ik heb namelijk ‘perongeluk’ de verkeerde maat meegenomen maar het paste wel.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:17

Jammer dat Busse alleen een type rsih heeft en geen gaas want deze lijkt kwa vormgeving inderdaad top maar wel erg warm.

Ik heb de protector gepast in 198 en die zat niet anders dan mijn oude original of oude Bucas kortom de lengte zal t niet zijn.

Fryskeware lijkt me ook een veel te warme deken. Waarom is er niemand die een fatsoenlijke vliegendeken maakt. Grovere gaas struktuur (van Rambo), gevoerd bij kwetsbare delen en een fatsoenlijke hals.

Ben benieuwd hoe de paardenboulevard deken bevalt, volgens mij is die vrij warm maar t is moeilijk beoordelen vanaf een foto.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:45

Ik ga foto’s maken als ik ze binnen heb

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:23

Faitherr schreef:
Voor de mensen die een deken zoeken met lange hals, de vliegendeken van de decathlon heeft een zeer lange hals! Kan m best een stukje over mijn paard dr oren trekken als ze rechtop staat. Hij heeft ook een fijne buikflap en zeker een mooie ruime boeg! Ik vind hem qua pasvorm geweldig. Hij had nog iets luchtiger gemogen maar die van mij zweet er niet onder en ik heb niet het idee dat ze het met deken veel warmer heeft dan zonder


Is dat mesh of gewone stof? En de buikflap. ...zit die wat verder naar voren ipv achteren? Lijkt me nl ver naar achteren liggen waardoor een ruin niet kan uitschachten....

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:56

Mijn ruin heeft er geen last van, gewoon goed strak doen is elastiek. Is mesh stof