[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:48

Ik heb een 400 grams liner erop liggen nu... paard is geschoren, tis waterkoud

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:11

Ik heb d’r vanavond ook overgezet van 250 naar 100 + 300 liner, 150 hals lag er al op, die gebruik ik sowieso tegen inregenen. Paard voelde op d’r billen net niet comfortabel, en kneep iets d’r staart, écht koud zal ze het niet gehad hebben, rest van het lijf was gewoon warm. Paard staat 24/7 buiten met schuilstal.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:13

Hier is de 200 grams echt nog voldoende.

Straks heb ik die 300 grams niet eens nodig...

Moet nog even bedenken hoe ik hem korter ga maken... wellicht de bies er weer aannaaien met de naaimachine en insprayen.

De bies er nog netjes afkrijgen

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:20

Waar sprayen jullie dekens mee in? Die van mij lekt net iets bij de stiknaad van de staartflap...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:29

Bucas spray.

Hier onder 350 en 400 nu, puur ook vanwege de harde koude wind en regen als ze overdag buiten staan, ze worden anders zo strak en stijf.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:57

Ik gebruik geen spray...
Is dat perse nodig?

Die van mij staat ook weer onder 400 gram en 0 grams hals.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:46

Rachel_x schreef:
[ [url=m/gHFtYh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook een nieuwe kerst jurk! :+


Haha leuk! Ik heb m ook sinds 2 dagen, moest er even aan wennen maar erg blij mee! Ik heb de 195 incl hals. Heel fijn buitenmateriaal moet ik zeggen. Voor dat geld n super deken. Dit is dus ook de Master in 150gr


Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:52

Ik heb ‘m ook besteld, ben erg benieuwd!

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:58

Mooie nieuwe dekens!!
De master is echt een fijne deken, en ook nog in een vrolijke kleur.
Zo zund, dat het qua pasvorm bij de hals geen match was met onze paarden. Als het qua model past vindt ik het echt een aanrader.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:05

Ik ben echt heel benieuwd of ‘ie hier gaat passen

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:17

Vanmiddag gewisseld vd smartex rain naar de irish extra high neck paard had t koud onder de rain.
Is ongeschoren en in een buitenbox

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:34

samirah schreef:
Mooie nieuwe dekens!!
De master is echt een fijne deken, en ook nog in een vrolijke kleur.
Zo zund, dat het qua pasvorm bij de hals geen match was met onze paarden. Als het qua model past vindt ik het echt een aanrader.


Ik had de eerste dag ook het idee dat het qua hals niet helemaal klopte, en moest best even een paar keer verstellen en uitproberen voordat ie goed lag. Hij is nu ook wat gevormd na een paar dagen dragen en valt nu top.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:23

Even een vraag: heeft iemand ervaring met Harry en Hector dekens?

Mijn 23 jarige welsh heb ik een 0 grams deken op als het dreigt de hele dag nat te zijn. Dit is een Pagony Tiger, ligt prima maar gisteren was het toch vochtig onder de deken. Hij staat s nacht binnen zonder deken dus ligt die vieze deken bij mijn ouders op de verwarming(oh oh). Het is nu droog dus geen probleem. Wel fijn om er een deken bij te hebben. Ik zou liever een deken met fleecevoering hebben, lijkt me toch fijner, maar in deze maat ( ik geloof onderlengte 145)moeilijk te vinden. Ik zag dus die Harry en Hector deken van 0 gram met fleecevoering maar geen idee of het wat is.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:30

Geen ervaring met Harry en Hector.. Maar een dekentje met lichte voering is wel handig erbij te hebben.

Hier nog heerlijk warm onder de 220. Misschien later vandaag de hals eraan, maar ik twijfel over hoeveel regen er lijkt te vallen. Met het weer van gister niets ingeregend, maar nu hoorde ik dat ze ook veel in de schuilstal stonden. Afgelopen nacht en de komende nachten maar wel op stal zodat ze als ze wil droog kan liggen. Rest van de tijd in de pp.

Die Master deken is mooi zeg! Genoeg ruimte voor voor paarden met een lage halsaanzet? Prijs is momenteel wel extreem voordelig! Misschien toch ook maar bestellen...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:20

Ik ben even de kluts kwijt hahaha

M’n haf staat nu onder onderdeken Bucas 150 gram, en de smartex rain

Over 2 weken gaat hij verhuizen waar hij 24/7 buiten staat. Ik heb nog een 200 grams deken. Dus ik kan tor 350 gram gaan.

Hij heeft ondertussen wel weer een vachtje. In januarie wil ik hem weer scheren. Zou ik dan genoeg hebben aan de 350? Of zit ik nog een 300 gram deken kopen. Dan kan t tot 450 gram gaan.

En ik twijfel of ik een hals bij doe. Hij heeft flinke bos manen dus eigenlijk niet nodig.. toen hij eerder 24/7 buiten stond had ik het niet.

Dus ik twijfel of ik nu de 200 op zou doen. Of juist wacht tot hij daar staat

Hij heeft daar eerder gestaan en heb toen ook geschoren toen stond die onder max 300/400 grams deken. Zijn benen had ik toen erin gelaten.

Maar hij staat nu 22 uur binnen. En Gaat dus na 24/7. De eerste paar dagen staat hij snachts nog binnen

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:19

Poeh wat een heftige overgang voor de tijd van het jaar... Ik zou zoveel mogelijk achter de hand houden, dus nu niet hoger gaan tenzij noodzakelijk. En zou persoonlijk heel goed nadenken over het scheren, een keer overslaan i.v.m. de overgang niet mogelijk?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:02

Dat is wel een hele grote overgang! Ik zou of het scheren overslaan of toch dikkere dekens aanschaffen. Mijn geschoren staat nu onder 400 gram, vooral de waterkou van dit moment is verschrikkelijk.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:24

RianneH schreef:
Geen ervaring met Harry en Hector.. Maar een dekentje met lichte voering is wel handig erbij te hebben.

Hier nog heerlijk warm onder de 220. Misschien later vandaag de hals eraan, maar ik twijfel over hoeveel regen er lijkt te vallen. Met het weer van gister niets ingeregend, maar nu hoorde ik dat ze ook veel in de schuilstal stonden. Afgelopen nacht en de komende nachten maar wel op stal zodat ze als ze wil droog kan liggen. Rest van de tijd in de pp.

Die Master deken is mooi zeg! Genoeg ruimte voor voor paarden met een lage halsaanzet? Prijs is momenteel wel extreem voordelig! Misschien toch ook maar bestellen...


Bij mijn gelder paste hij bij de hals niet, schouders paste door de hoge split wel goed.

Plutolover: de rain is ook al vergelijkbaar met 100/150 gram dacht ik? Dan heb je dus nu 300 gram opliggen en zodra het echt koud wordt scheren? Vind het wel een enorme overgang, daar moet je zeker meer dekens tegenover zetten dat wat je nu hebt. Of je moet hem deels scheren ipv volledig.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:40

Gebruiken jullie fleecedekens ook onder de winterdekens?

Mijn paard met dun maar ongeschoren velletje heeft nu 300 met hals op. Maar voelde net en ze was niet koud maar ook niet warm. Als het morgen nog kouder word inclusief sneeuw vraag ik me af of ze hier genoeg aan heeft.

Ik heb haar nog niet zo lang dus nog niet zoveel dekens. Ik heb dus die 300 grams met hals, een 0 grams zonder hals en een onderdeken zonder hals 200 grams. En eventueel een fleecedeken. Wat is handiger om te doen, mocht ze het morgen koud hebben? De fleecedeken er onder doen of meteen naar 500 grams gaan? Vind dat eigenlijk ook nogal wat...

Lastig lastig.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:31

Hier ook geschoren onder 400 met hals. Is op het moment max wat ik heb dus twijfel wat ik erbij zal kopen. 400 gram liner of staldeken met hals voor onder de Rambo duo. Of gewoon een heavy deken waar de liners onder kunnen maar die zijn wel weer prijzig. Twijfel Haha

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:26

Vandaag overgegaan op 350, mijn 300-combi was nat geworden van de natte sneeuw. Ik wil tot max 450 gaan (24/7 buiten, geschoren in okt), fus ze moet het voorlopig even met 350 af kunnen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:30

NinaCharlie schreef:
Ik zal het proberen te onthouden EmptyWords voor wanneer ik weer op stal ben


EmptyWords ik heb eindelijk de beloofde foto’s voor je. Ze zijn een beetje onduidelijk sorry maar zo kan je zien hoe ik 2 liners aan elkaar maak.

Links ligt een 100gr liner en daaroverheen ligt een 200gr.



Flap 3 vouw ik naar achteren en die plak ik aan flap 2. Dan pak ik de regendeken en gaat flapje 1 via de ring van de deken vast aan flapje 4.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:58

Hier geschoren onder 400, buiten met hals, binnen zonder.
Ik heb de vari layer medium op, die 250 grams, met een 150 grams mio staldeken er onder.

Ongeschoren onder de medium 200 grams, ook met 150 grams mio er onder.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:06

Die van mij (ongeschoren) staat nog steeds onder de 0 gram en sinds gisteren met halsstuk.
Mocht het heel guur worden deze winter ga ik naar max 100 gram. Staat 24/7 buiten mits ze buiten droog kan liggen. Als de paddock te nat is, dan 's nachts naar binnen. Maar ik ben gezegend met een paard dat het nooit koud heeft :).

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:23

Wij hebben zoveel sneeuw gehad!
Hele deken was ondersneeuwd.

Nu op stal, binnenstal, onder 200 grams staldeken. ze staat in een warm hoekje. Ze voelde lekker aan eronder.
Hopelijk doe ik daar goed aan.