[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:17

Hier eindelijk de master binnen maar helaas t is helemaal niets.. iemand die hem wil overnemen? Anders gaat hij terug.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:26

Hier ook de master binnen en vandaag gepast. Erg mooie deken, fijne kwaliteit. Ligt verder als een huis. Maar qua pasvorm bij de halsaanzet van onze dames is het net geen match. Dus helaas ze gaan weer terug.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:39

Hebben jullie misschien een foto van de pasvorm van de Master? Ik ben misschien geinteresseerd erin.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:51

Afbeelding

Voorkant vergeten. Mijn merrie valt tussen 195 en 205 in, dit is de 205

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:53

Afbeelding


Afbeelding

Hier onze merrie met maat 205. Het zit echt net niet fijn bij haar hals als ze eet. Zo zund.
Laatst bijgewerkt door samirah op 30-11-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (Belgiƫ)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:01

Ik krijg zonet een smsje van de weide eigenaar (zijn paard staat hier ook) van de weide, dat hij mijn paard een regendeken heeft opgelegd. Hij staat ongeschoren met onbeperkt hooi en schuilstal 24/7 buiten. Het sneeuwt hier al de hele dag en zal de komende 24u tussen -2* en +2* zijn.

Ik vind een deken absoluut niet nodig en vind dit dan ook absoluut niet fijn.
Stel ik me nu aan? Ik weet ook niet goed hoe ik hierop moet reageren. Het is allemaal wel goed bedoeld, bedanken? Ik lees hier heel wat mensen die wel dekens opleggen maar ook een deel dat het niet doet. Wat is jullie advies?

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:04

crazygirl1 schreef:
Ik krijg zonet een smsje van de weide eigenaar (zijn paard staat hier ook) van de weide, dat hij mijn paard een regendeken heeft opgelegd. Hij staat ongeschoren met onbeperkt hooi en schuilstal 24/7 buiten. Het sneeuwt hier al de hele dag en zal de komende 24u tussen -2* en +2* zijn.

Ik vind een deken absoluut niet nodig en vind dit dan ook absoluut niet fijn.
Stel ik me nu aan? Ik weet ook niet goed hoe ik hierop moet reageren. Het is allemaal wel goed bedoeld, bedanken? Ik lees hier heel wat mensen die wel dekens opleggen maar ook een deel dat het niet doet. Wat is jullie advies?

Naar je paard gaan en de deken er af halen? En daarna de weide-eigenaar bedanken voor z'n bemoeizucht en voor de tijd die je daardoor kwijt bent geweest?

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:28

crazygirl1 schreef:
Ik krijg zonet een smsje van de weide eigenaar (zijn paard staat hier ook) van de weide, dat hij mijn paard een regendeken heeft opgelegd. Hij staat ongeschoren met onbeperkt hooi en schuilstal 24/7 buiten. Het sneeuwt hier al de hele dag en zal de komende 24u tussen -2* en +2* zijn.

Ik vind een deken absoluut niet nodig en vind dit dan ook absoluut niet fijn.
Stel ik me nu aan? Ik weet ook niet goed hoe ik hierop moet reageren. Het is allemaal wel goed bedoeld, bedanken? Ik lees hier heel wat mensen die wel dekens opleggen maar ook een deel dat het niet doet. Wat is jullie advies?


Als het al de hele dag sneeuwt, staat je paard nu dus nat onder een deken. Dat is ook niks.
Lief bedoeld misschien, maar ik zou even vriendelijk verzoeken of die dit de volgende keer eerst even wil overleggen :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:31

Ik heb eindelijk een 300 grams dominick deken gevonden!
Helaas wel een ouder model. Dus kruissingels aan de binnendeken en voorkant andere sluiting.
Maar bij gebrek aan iets anders is dit de beste optie. Even kijken hoe het bevalt met die singels. Voor dit jaar niet veel keus. Want er bestaat nu niks anders meer :+

Als het niet bevalt volgend jaar maar het nieuwe model kopen. Maar wie weet is dit prima :)

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:40

Nessa schreef:
Ik heb eindelijk een 300 grams dominick deken gevonden!
Helaas wel een ouder model. Dus kruissingels aan de binnendeken en voorkant andere sluiting.
Maar bij gebrek aan iets anders is dit de beste optie. Even kijken hoe het bevalt met die singels. Voor dit jaar niet veel keus. Want er bestaat nu niks anders meer :+

Als het niet bevalt volgend jaar maar het nieuwe model kopen. Maar wie weet is dit prima :)


Was dat adresje in belgie toch niks geworden?

Ik hoop voor je dat dit de oplossing is! :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:46

Jawel daar komt ie vandaan!
Maar op de website stond combi. Maar het is de pro. Tja. Ik kan heel moeilijk doen. Maar veel opties heb ik niet :')

Dit was ook zijn allerlaatste 300 grams maat M

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:28

Fairytail schreef:
[ Afbeelding ]

Voorkant vergeten. Mijn merrie valt tussen 195 en 205 in, dit is de 205

Afbeelding

Nog een poging voor de foto

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:47

Interessant, ik denk zomaar dat het iets voor die van mij kan zijn die Master-dekens.
Ik heb trouwens net een 300 gram opgelegd, ze voelde wat lauw onder de 200 gram.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:17

Irusjuh, dank je, ook wel aardige schouders inderdaad.ik ga die dekens met die plaat even onthouden!

Nessa schreef:
Jawel daar komt ie vandaan!
Maar op de website stond combi. Maar het is de pro. Tja. Ik kan heel moeilijk doen. Maar veel opties heb ik niet :')

Dit was ook zijn allerlaatste 300 grams maat M


Die vallen wel heel groot en lang naar beneden toe, groter dan de andere Dominick dekens.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:25

Hier staat mijn dame sinds begin vd week onder n 400gr (geschoren) en n gevoerde hals...

Dr nieuwe deken heeft ze nu op (gekocht in 2015 toen wij nog in de USA woonde ;) ).

Afbeelding
Afbeelding
Shires StormCheeta met de kleur pop(py)red, wat betekend dat de kleur de ene keer rood is en de andere keer paars... is maar net in welke hoek je kijkt, best wel n gaaf gezicht :D

En zo haalde ik haar vandaag binnen, de regendruppels lagen er letterlijk op dus hij is goed waterdicht/afstotend :)
Afbeelding

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:32

Dat is een gave deken!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:35

Thanks!

Ik ben er ook erg tevreden over, nu ook de bijpassende hals gevonden dus die even bestellen op eBay (in NL hebben ze m niet en ook bij Shires zelf hebben ze m helaas niet meer).

Wil nog 1 extra deken bestellen, dat word dan de 200gr met vaste hals (eerst maar even sparen ;) ).

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:39

CubaLibre schreef:
Hier staat mijn dame sinds begin vd week onder n 400gr (geschoren) en n gevoerde hals...

Dr nieuwe deken heeft ze nu op (gekocht in 2015 toen wij nog in de USA woonde ;) ).

[ [url=m/Ouvm5H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zbRUUT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shires StormCheeta met de kleur pop(py)red, wat betekend dat de kleur de ene keer rood is en de andere keer paars... is maar net in welke hoek je kijkt, best wel n gaaf gezicht :D

En zo haalde ik haar vandaag binnen, de regendruppels lagen er letterlijk op dus hij is goed waterdicht/afstotend :)
[ [url=m/jT9H2N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gave kleur! Ik vind hem voor het mooie alleen wat te groot, hij hangt nu aan de achterkant een beetje.


Nouvel schreef:
Irusjuh, dank je, ook wel aardige schouders inderdaad.ik ga die dekens met die plaat even onthouden!

Nessa schreef:
Jawel daar komt ie vandaan!
Maar op de website stond combi. Maar het is de pro. Tja. Ik kan heel moeilijk doen. Maar veel opties heb ik niet :')

Dit was ook zijn allerlaatste 300 grams maat M


Die vallen wel heel groot en lang naar beneden toe, groter dan de andere Dominick dekens.


Ik ben echt blij met die disc, bijna zelfde pasvorm als een v-sluiting, dus fijn voor de lage halsaanzet. Ik moet alleen wel zeggen dat hij alleen vastzit met klittenband. Dus als je paard bij slopers staat, dan heb je wel de kans dat ze hem los kunnen trekken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:43

Nouvel schreef:
Irusjuh, dank je, ook wel aardige schouders inderdaad.ik ga die dekens met die plaat even onthouden!

Nessa schreef:
Jawel daar komt ie vandaan!
Maar op de website stond combi. Maar het is de pro. Tja. Ik kan heel moeilijk doen. Maar veel opties heb ik niet :')

Dit was ook zijn allerlaatste 300 grams maat M


Die vallen wel heel groot en lang naar beneden toe, groter dan de andere Dominick dekens.


We gaan het zien. Zaterdag ga ik hem passen :)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:50

Hangt aan de achterkant? Denk dat de foto wat vertekend want hij zit haar als gegoten ;)
Mocht je het stukje op/bij haar kont bovenop bedoelen dan is het sowieso n vertekening want daar zitten n soort van inkepingen om mooi de contouren van de kont te volgen :D

En voor het mooie heb ik m natuurlijk niet... al haar dekens zijn deze maat en allemaal liggen ze super :)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:18

Mijn meisje had vandaag koud onder de 250 vary liner.
Vanavond 400 gram op gedaan en een slobbertje gegeven en lekker een grote berg hooi en toen werd ze heel snel lekker warm.

Vond t wel sneu.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:40

Rachel_x schreef:
Hoi! Ik ben op zoek naar een betaalbare waterdichte deken met 100 of 200 grams vulling waar ik de horseware liners onder kan doen. Ik doe mijn liners nu onder een amigo hero waar toevallig lusjes bij de hals zaten voor de aansluiting van de hals(deze deken was inclusief hals geleverd) .
Mijn vraag: zitten er bij onderstaande deken ook van die metalen bevestigingen om een hals/deken aan te maken?

[ [url=m/9zGJMp.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9zGJMp.png]Afbeelding[/url] ]


Als je Amigo wil, moet je de amigo bravo nemen. Daar zitten de ringen aan voor onderdekens en hals. Die zijn ook zonder hals te verkrijgen :)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:28

Hoed om te horen dat die disc sluiting ook laag is, maar vallen die Heros niet veel smaller? Laatst een oude amigo gepast (denk Bravo ivm halsringen) maar daar past mijn paard echt niet in.

Rode deken is mooi zeg! Wel een beetje een jurk maar lijkt mooi in lengte en bij de hals.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:33

CubaLibre schreef:
Hangt aan de achterkant? Denk dat de foto wat vertekend want hij zit haar als gegoten ;)
Mocht je het stukje op/bij haar kont bovenop bedoelen dan is het sowieso n vertekening want daar zitten n soort van inkepingen om mooi de contouren van de kont te volgen :D

En voor het mooie heb ik m natuurlijk niet... al haar dekens zijn deze maat en allemaal liggen ze super :)


Dan zal het wel een vertekend beeld hebben gegeven, want ik vond het net lijken of hij aan de achterkant viel zoals de rechterdeken op het plaatje

Afbeelding

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:07

Mijn ponys zijn geschoren en staan 24/7 buiten met schuilstal. Nu voelen ze bovenop de kont en rug koud aan maar aan de zijkant warm. Hebben ze het dan goed of te koud?
Staan met een 200 grams deken.