[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:12

Net voor de 2e keer geschoren, eerste keer was vier weken geleden. Zat alweer best flink in de haren.
Heb nu 300 gram opgelegd inclusief hals van 150 gram, vanavond nog training dan kan ik checken of het niet te veel is.

Staat trouwens 24/7 buiten met schuilstal

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:34

Ik heb ook even advies nodig.

Mijn paard staat minimaal 10 uur buiten.
Krijgt onbeperkt ruwvoer.
Is niet geschoren.

Nu is hij na het rijden toch altijd wel goed nat. Ik stap hem 15 min uit dan is hij goed op adem en voelt niet meer zo warm aan. Hij is dan nog wel wat nat.
Zit nog te overwegen om hem helemaal kaal te scheren of een jachtmodel.

Nu heb ik vandaag de bucas smartex rain binnen gekregen. Heb deze gekocht zodat ik die ook op een nog wat nat paard kan leggen.
Maar vind hem vrij dun aan voelen en vraag me af of hij wel dik genoeg is.

Hij staat nu met een 0 grams regendeken met een 150 grams staldeken eronder op.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:46

;( helaas. Dominick combi maat M nergens meer te verkrijgen.
Mijn enigste hoop is dat de aller aller aller laatste deken naar mij gaat. Die komt terug van de dealer. Maar dominick heeft hem beloofd aan iemand anders. Als dat niet doorgaat mag ik hem overnemen.
Een mini klein kansje.

Ga er vanuit dat het niet lukt. Hopelijk vind ik hem 2e hands

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:06

felicity: Je kunt altijd beginnen met jachtmodel. Mocht dat goed bevallen kun je altijd nog naar totaal scheren.
Voordeel van jachtmodel is dat de bovenkant warm blijft en de delen die geschoren zijn goed kunnen afkoelen. In praktijk hoef je bij jachtmodel minder dikkere dekens op te doen. En daarbij hoef je niet altijd met deken in- en uit te stappen ;)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:24

felicity schreef:
Ik heb ook even advies nodig.

Mijn paard staat minimaal 10 uur buiten.
Krijgt onbeperkt ruwvoer.
Is niet geschoren.

Nu is hij na het rijden toch altijd wel goed nat. Ik stap hem 15 min uit dan is hij goed op adem en voelt niet meer zo warm aan. Hij is dan nog wel wat nat.
Zit nog te overwegen om hem helemaal kaal te scheren of een jachtmodel.

Nu heb ik vandaag de bucas smartex rain binnen gekregen. Heb deze gekocht zodat ik die ook op een nog wat nat paard kan leggen.
Maar vind hem vrij dun aan voelen en vraag me af of hij wel dik genoeg is.

Hij staat nu met een 0 grams regendeken met een 150 grams staldeken eronder op.

Ik heb juist net de Smartex rain gekocht omdat mijn buitenpaard (met volledige vacht) over het algemeen te warm staat onder 100 grams. Dat heeft hij pas nodig als het een paar graden vriest. Voor rond het vriespunt, wat het in Nederland het grootste deel van de winter is, had ik dus iets nodig wat net een slagje dunner is.

Het blijft toch altijd een kwestie van voelen of ze het warm genoeg hebben. Overigens vind ik de Smartex niet fijn aan de binnenkant: blijft lang nat. Paard was wel droog maar de voering van de deken niet.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:38

Nessa schreef:
;( helaas. Dominick combi maat M nergens meer te verkrijgen.
Mijn enigste hoop is dat de aller aller aller laatste deken naar mij gaat. Die komt terug van de dealer. Maar dominick heeft hem beloofd aan iemand anders. Als dat niet doorgaat mag ik hem overnemen.
Een mini klein kansje.

Ga er vanuit dat het niet lukt. Hopelijk vind ik hem 2e hands


Heeft Mayke van http://ollashop.nl/dominick-dekens/ hem niet nog?

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:05

@ Felicity: Een Smartex rain is natuurlijk wel maar 0 gram, dus 150 lijkt mij sowieso warmer.

Mijn eigen merrie staat nu terug met 100 gram. 250 is nu wel weer te warm. Stom herfstweer -_-

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:03

Dankjewel Iedereen.

Jachtmodel lijkt me zelf ook fijner. Ben veelste bang dat hij het koud krijgt als hij helemaal kaal is. Met nog wat haar erop is hij toch beter beschermd.
Hij voelde vandaag wel wat warmpjes onder de 150 heb hem gewisseld voor de smartex rain. Morgenochtend maar even kijken hoe hij er bij staat.

Ik wil er nu toch wel een medium bij <<)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:17

Veulen84 schreef:
Nessa schreef:
;( helaas. Dominick combi maat M nergens meer te verkrijgen.
Mijn enigste hoop is dat de aller aller aller laatste deken naar mij gaat. Die komt terug van de dealer. Maar dominick heeft hem beloofd aan iemand anders. Als dat niet doorgaat mag ik hem overnemen.
Een mini klein kansje.

Ga er vanuit dat het niet lukt. Hopelijk vind ik hem 2e hands


Heeft Mayke van http://ollashop.nl/dominick-dekens/ hem niet nog?


Heb maar gewoon besteld. Haha
Hoor wel of ze hem heeft of niet.
Vind hem veel in webshops, en dan hebben ze hem helemaal niet op voorraad liggen. Echt irritant.
Hopelijk heeft ze deze!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:20

Nessa schreef:
Heb maar gewoon besteld. Haha
Hoor wel of ze hem heeft of niet.
Vind hem veel in webshops, en dan hebben ze hem helemaal niet op voorraad liggen. Echt irritant.
Hopelijk heeft ze deze!


Ik doe dat zelf ook niet. Je kan gewoon niet alles meer hebben (niet als je er van wil leven). Maar bedrijven die dan op dit moment nog nieuwe modellen gaan maken zijn verschrikkelijk irritant... Ik bedoel, dit is het hoofdseizoen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:24

Ik ben verder heel tevreden over dominick. Snelle reacties en helpen goed verder. Maar dit doen ze vaker.
Het is dat mijn paard deze dekens echt geweldig past (na 100 miskopen toch wel blij mee)

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:21

Ik heb het idee dat er over mij is heen gelezen, dus hierbij nog een keertje mijn berichtje:

Hoihoi! Ik val weer even binnen. Mijn paard heeft een redelijke wintervacht voor zijn doen, maar ik twijfel toch met de kou die geweest is of hij het niet koud heeft. De voorgaande 2 jaren heeft hij een deken opgehad, vorig jaar had hij echt bijna geen vacht dus was de 300 grams geen overbodige luxe. Ik heb toch het idee dat zijn vacht nogal tegenvalt(al is het voor mij sowieso puzzelen want ik heb 2 shets aka teddyberen en dan hem.. :p) en aan jullie dus de vraag, deken of niet?

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A679BC1

(hopelijk is de foto te zien)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:28

Ik had je vraag wel gezien maar er staat veel te weinig informatie in. Wat is bij voorbeeld de reden dat je een paard wat vorig jaar 300 grams nodig had nu zonder deken wil laten staan?

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:52

Koper schreef:
Ik had je vraag wel gezien maar er staat veel te weinig informatie in. Wat is bij voorbeeld de reden dat je een paard wat vorig jaar 300 grams nodig had nu zonder deken wil laten staan?


Ik dacht dat ik dat wel had duidelijk gemaakt. Mijn paard is waarschijnlijk voordat hij bij mij kwam elk jaar geschoren geweest, waardoor hij vorig jaar (toen was hij 1 jaar bij mij) waarschijnlijk amper vacht aanmaakte. Vorig jaar heb ik hem dus een deken omgedaan, omdat zijn vachtaanmaak amper op gang kwam. Dit jaar valt het naar mijn mening mee met het niet op gang komen van zijn vacht, maar ik ben hem van vorig jaar gewend en weet het dus zelf eigenlijk niet zo goed, en als voorbeeld heb ik mn twee shetters met factor teddy, dus niet echt een goed voorbeeld :+ . Ik twijfel dus of ik hem een deken wil omdoen, omdat ik het zelf niet zo goed weet door zijn vacht(is het nou dik genoeg voor zonder deken of niet) en daarom vraag ik jullie hulp.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:42

De Paardendrogist heeft dit weekend ook 20% korting op dekens! Toch maar is kijken naar de Bucas Irish 150 gr denk ik :).

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:35

Yontheke schreef:
Nou, mijn paard zijn Horseware Rambo Original deken heb ik samen met zijn liners laten vermaken door hogeschoftdeken.nl. Super service gehad. Hij staat nu sinds gisterenavond onder zijn deken en het trekt eindelijk niet meer op de schoft! Zijn manen zullen wel wat lijden onder de rek daar, maar dat vind ik niet zo erg.

Ben benieuwd hoe dit zich houdt in de regen.
[ [url=m/u5YQRk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helaas nog geen foto's langs voorkant. Ben enkel in de avond op stal en dan is het al donker.
Nog steeds heel tevreden van het deken. Geen schuurplekken. Hij kan er mee rollen, gek doen op de wei etc. Nu ook met de 100 gram liner er onder met ook de opening en de rek. De rekken beschadigen ook de manen niet.
Als hij echt uren in de regen staat, wordt de voering bij het stiksel wel wat nat vanbinnen maar paard blijft er wel netjes droog onder.

Nu een Amigo Bravo 12 plus ofzoiets besteld met de nieuwe V-sluiting en 3 buikriemen zoals mijn Rambo. Deze laat ik ook op deze manier vermaken zodat ik een reserve regendeken heb.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:06

Ennnn de eerste doorweekte deken hangt alweer te drogen :') Paard is nu gehuld in deken nr 2. Die is ook niet meer heel erg hoosbuibestendig. Dus vanavond gooi ik de Smartex erop. Die is nieuw, en hopelijk blijft m'n paard er het hele weekend droog onder. En ik hoop eigenlijk ook dat hij blijft zitten. Ding zakte vorige keer flink scheef >;)

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:19

Hier ook... -O- Dus morgen gaat ook de smartex erop met hals.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:42

Hier ook al de eerste natte deken. Niet doorweekt maar op de kont wel wat vochtig :(

Vandaag had ik maar de bucas anniversary met een 100 grams staldeken eronder opgedaan maar toen ik haar net binnenhaalde voelde ze toch wat koud aan. Nu staat ze met een 200 grams staldeken op stal. Zal rond 23.00 nog even checken of het niet te warm is zo.

Morgen maar even kijken wat ik ga doen. Ben van 11.00 tot 20.00 weg dus kan helaas tussendoor niet checken :(
Ik heb een 200 grams besteld met losse hals maar die komt morgen pas binnen.

Wat zouden jullie doen voor morgen? Ze moeten dus sowieso tot 20.00 buiten blijven, 200 grams outdoor of de bucas power turnout extra? Ik wil vanaf zondag eigenlijk met die nieuwe deken beginnen.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:44

Koper schreef:
Ennnn de eerste doorweekte deken hangt alweer te drogen :') Paard is nu gehuld in deken nr 2. Die is ook niet meer heel erg hoosbuibestendig. Dus vanavond gooi ik de Smartex erop. Die is nieuw, en hopelijk blijft m'n paard er het hele weekend droog onder. En ik hoop eigenlijk ook dat hij blijft zitten. Ding zakte vorige keer flink scheef >;)


Ah dat is echt ontzettend naar! Van zowel het doorweekte deken als het scheefgaan van je deken.. Ik had dit ook bij mijn deken vorig jaar |(

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:03

Mocht iemand nog een rambo deken zoeken.. check mijn onderschrift

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:06

OneAndOnlyx schreef:
Koper schreef:
Ennnn de eerste doorweekte deken hangt alweer te drogen :') Paard is nu gehuld in deken nr 2. Die is ook niet meer heel erg hoosbuibestendig. Dus vanavond gooi ik de Smartex erop. Die is nieuw, en hopelijk blijft m'n paard er het hele weekend droog onder. En ik hoop eigenlijk ook dat hij blijft zitten. Ding zakte vorige keer flink scheef >;)


Ah dat is echt ontzettend naar! Van zowel het doorweekte deken als het scheefgaan van je deken.. Ik had dit ook bij mijn deken vorig jaar |(

Och, die Bravo is al tijden zo lek als een mandje. Met van die buitjes zoals vandaag gaat 't wel goed, paard blijft dan wel droog alleen de deken wordt écht nat. Maar komende dagen moet ik die niet gaan gebruiken, als ik de voorspellingen mag geloven. Paard staat nu onder de Weatherbeeta, die is ook goed winddicht :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:17

Bucas heb ik hier opgegeven, hangt op die van mij altijd in no time scheef...

Hier nu onder de duo’s, eentje met onderdeken geschoren, en eentje alleen de duo ongeschoren.
Allebei droog gebleven vandaag gelukkig!

Ik heb altijd wel meerdere dekens hangen en meerdere combinatie mogelijkheden, in nood heb je dan altijd een droog pak voor ze.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:22

Hier staan ze ook heerlijk droog. Merrie lief stond natuurlijk weer buiten nat te regenen.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:23

Ik ook Nouvel :j Voor allebei meerdere dekens, had ze al klaargelegd van de week.

En ik moet het even zeggen: <3 Nika +:)+ _/-\o_
Overal waar dat ding zit is mijn pony kurkdroog.