[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:49

1 onder 0 gram en 1 onder 200 gram met hals.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:57

Afbeelding
Onze nieuwe deken paste net niet :+ tot over der knieën en ver over de schoft :Y) (lang leven de te grote fleece deken en handdoeken, daardoor is ie nog als nieuw, en te retourneren)
Maar dat wordt dus een maatje kleiner terwijl ze áltijd deze maat wel past bij andere merken :roll:

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:23

Weinig wind meer, eindelijk!
Voelde hier vanmiddag gewoon warm in het zonnetje, heb in mijn t-shirt gereden.
Paarden staan nu onder de ongevoerde Rambo's en daar zijn ze echt meer dan warm genoeg onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:39

Hoi!

Ik lees al heel veel over dekens dit jaar. Mijn paard staat nog gewoon zonder deken in de wei/op stal.
Is dat echt zo vreemd? :') Ik overweeg enkel als het de hele dag zou regenen om een 0 grams regendeken op te doen....

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:43

AmoorM schreef:
Hoi!

Ik lees al heel veel over dekens dit jaar. Mijn paard staat nog gewoon zonder deken in de wei/op stal.
Is dat echt zo vreemd? :') Ik overweeg enkel als het de hele dag zou regenen om een 0 grams regendeken op te doen....


Is je paard geschoren? Indien niet dan is dat helemaal niet vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:50

FatCat schreef:
AmoorM schreef:
Hoi!

Ik lees al heel veel over dekens dit jaar. Mijn paard staat nog gewoon zonder deken in de wei/op stal.
Is dat echt zo vreemd? :') Ik overweeg enkel als het de hele dag zou regenen om een 0 grams regendeken op te doen....


Is je paard geschoren? Indien niet dan is dat helemaal niet vreemd


Was ook sarcastisch bedoelt haha. Nee mijn paard is niet geschoren, rij veel buiten (bos, buitenrit) dus vind niet handig om haar dan te scheren. Iets met in de blote billen naar buiten. :')

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:05

AmoorM schreef:
Was ook sarcastisch bedoelt haha. Nee mijn paard is niet geschoren, rij veel buiten (bos, buitenrit) dus vind niet handig om haar dan te scheren. Iets met in de blote billen naar buiten. :')


Hier ook veel buiten (bos, buitenbak, heide) en toch elke winter scheren. Gevoerd uitrijdekentje erop en maar wat harder aan het werk om warm te blijven :D

Hier ook nog onder 0 grams, en s nachts weer op stal. Als het overdag nog zo als vandaag is gaat dat prima. Laatst was het wel koud, maar kan niet elke dag dekens blijven wisselen helaas

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:07

Tsja. Mijn paard is ongeschoren en heeft wel haar shiny jas aan. Elk paard verschilt. Het zijn net mensen! :D

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:16

upendo schreef:
Tsja. Mijn paard is ongeschoren en heeft wel haar shiny jas aan. Elk paard verschilt. Het zijn net mensen! :D


Gelukkig maar, anders werd het ook zo'n saaie bende :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 01:01

AmoorM schreef:
Was ook sarcastisch bedoelt haha. Nee mijn paard is niet geschoren, rij veel buiten (bos, buitenrit) dus vind niet handig om haar dan te scheren. Iets met in de blote billen naar buiten. :')


Haha ok - sarcasme is altijd moeilijk om te lezen

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:20

Gisterochtend de deken even af gedaan, de zon kwam door en het was warm.
Na het rijden werd het bewolkt en begon het te regenen dus de smartex rain weer op gedaan.

Wanneer gebruiken jullie een hals?(alleen voor de gene Die er 1 gebruiken natuurlijk)

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:13

_enna_ schreef:
Ik val even binnen hier. :o Ik heb recent een Bucas Turnout deken gekocht voor onze nieuwe aanwinst. Een ongevoerde regendeken. Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn met de Bucas onderdekens die hier onder kunnen? Onze paarden staan overdag veel buiten in weer en wind, dus ik ben vooral benieuwd hoe ze (blijven) liggen, hoe ze qua warmte zijn en of de paarden er geen druk- en schuurplekken van krijgen?



Niemand...? :o

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:27

Hallo,

Mijn welsh van 20 wil ik toch een deken op hebben deze winter zodat ze energie kan besparen. Nu heeft ze al een beetje een vacht, hoeveel gram zou ik op kunnen leggen ?

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:30

FatCat schreef:
Mijn paard is ook helemaal geschoren maar staat nog onder 0grams regendeken....heb ik een ijsbeer of zijn er nog meer? Ze staat wel binnen snachts.


Hier ook geschoren onder een 0 gram. Ze stond te zweten onder haar 100 grams deken

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:39

Lastig hoor dit weer! Hier paard gisteren onder een 100 grams met ongevoerde regendeken gezet, ze stond al onder regendeken.
Ze begon op haar hals echt al vacht te maken, overdag buiten en 's nachts in open buitenstal.
Maar nu zie ik dat het eind van de week weer richting de 20 graden gaat.. je blijft op- en af'en, wat ik eigenlijk wil voorkomen.
Doen jullie dan ook weer naar iets minder terug of laten jullie erop wat erop ligt? Natuurlijk af en toe even voelen hoe ze erbij staat. :j

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:42

Deken via mp gekocht..hopelijk geen kat in de zak!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:47

Foster schreef:
Staat het niet op een labeltje? Misschien kan je anders de merknamen opzoeken op internet en kijken of je jouw dekens vindt?


Helaas geen informatie op het labeltje. Ik ga even zoeken op internet of ik die deken kan vinden, maar is geen A merk volgens mij (Pessoa) dus geen idee of ik het kan vinden.

Mijn paard staat overigens nog heerlijk in een heel dun vachtje, ik heb haar pas sinds deze zomer dus ook geen idee of ze wel echt een wintervacht aanmaakt, maar dat gaan we meemaken. Ze staat nu nog onder een 0 grams, maar omdat het 's nachts echt al wel kouder wordt, wil ik eigenlijk een iets dikkere deken erop. Is 100 grams te veel nog denken jullie? Mijn paard staat overdag buiten en 's nachts op stal. Ze heeft dus echt een hele dunne vacht, maar voelt nooit koud aan met 0 grams.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:56

MarrieLeen schreef:
Lastig hoor dit weer! Hier paard gisteren onder een 100 grams met ongevoerde regendeken gezet, ze stond al onder regendeken.
Ze begon op haar hals echt al vacht te maken, overdag buiten en 's nachts in open buitenstal.
Maar nu zie ik dat het eind van de week weer richting de 20 graden gaat.. je blijft op- en af'en, wat ik eigenlijk wil voorkomen.
Doen jullie dan ook weer naar iets minder terug of laten jullie erop wat erop ligt? Natuurlijk af en toe even voelen hoe ze erbij staat. :j


Die van mij staat overdag al een paar weken onder een 100 grams, sinds gisteren onder de bucas turnout light 50 grams. Snachts staat ze bloot op stal. Voor vandaag en morgen hebben ze nog wel regen voorspeld, dan blijft de 50 grams op maar vanaf woensdag droog en inderdaad richting 20 graden. Deken gaat dan weer af overdag.. Wel vervelend dat je zo moet wisselen :(

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:17

Mijn geschoren shet staat nu even een paar uren bloot, hij heeft de afgelopen dagen helemaal niet bloot gestaan dus nu maar even wel zodat hij even kan kriebelen. Hij heeft een schuilstal met hooi, dus qua uit de regen staan redt ie zich maar even. Hij staat 's nachts onder 100 gram regendeken en overdag meestal onder zijn 0 grams regendeken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:45

JenniferU schreef:
Gisterochtend de deken even af gedaan, de zon kwam door en het was warm.
Na het rijden werd het bewolkt en begon het te regenen dus de smartex rain weer op gedaan.

Wanneer gebruiken jullie een hals?(alleen voor de gene Die er 1 gebruiken natuurlijk)

Bij veel regen/guur weer.
_enna_ schreef:
_enna_ schreef:
Ik val even binnen hier. :o Ik heb recent een Bucas Turnout deken gekocht voor onze nieuwe aanwinst. Een ongevoerde regendeken. Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn met de Bucas onderdekens die hier onder kunnen? Onze paarden staan overdag veel buiten in weer en wind, dus ik ben vooral benieuwd hoe ze (blijven) liggen, hoe ze qua warmte zijn en of de paarden er geen druk- en schuurplekken van krijgen?

Niemand...? :o

Ik heb hier echt al 100.000 keer een stuk over geschreven :') Alles waar select voor staat zou ik heel ver vandaan blijven.
hielkebro schreef:
Hallo,

Mijn welsh van 20 wil ik toch een deken op hebben deze winter zodat ze energie kan besparen. Nu heeft ze al een beetje een vacht, hoeveel gram zou ik op kunnen leggen ?

Volgens mij wordt het juist weer warmer, dus dan zou ik het nog even zo laten en als het straks weer kouder wordt 150-200 grams erop. Ofzo, blijft altijd even aankijken!
Rena100 schreef:
Mijn paard staat overigens nog heerlijk in een heel dun vachtje, ik heb haar pas sinds deze zomer dus ook geen idee of ze wel echt een wintervacht aanmaakt, maar dat gaan we meemaken. Ze staat nu nog onder een 0 grams, maar omdat het 's nachts echt al wel kouder wordt, wil ik eigenlijk een iets dikkere deken erop. Is 100 grams te veel nog denken jullie? Mijn paard staat overdag buiten en 's nachts op stal. Ze heeft dus echt een hele dunne vacht, maar voelt nooit koud aan met 0 grams.

Ik heb een een nog volledig in zomervacht onder de power light van Bucas. 's Nachts zou 100 wel kunnen denk ik, maar overdag zou onlogisch zijn omdat het juist weer warmer wordt. Dus als het paard het niet koud heeft; lekker zo laten.

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:14

@Nies: waarom dan? De deken ligt op ons paard super en is ook volledig waterdicht.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:46

De buiten deken hoor ik niks anders van dan dat ze zo lek zijn als een vergiet en de onderdekens schuren als een malle.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:17

Ik heb nieuwe dekens nodig en twijfel over de maat. Op deze foto's heeft ze een amigo regendeken op, maat 185/6.0
Wat vinden jullie? Goed of maatje kleiner? Hij is wel lang maar maatje kleiner wordt misschien bij de borst te krap, alhoewel hij daar nu ook een de ruime kant is.

Afbeelding


Afbeelding


Bij de borst:

Afbeelding


Denk dat ik weer Amigo neem omdat mijn paard heel veel niet past.
Ik twijfel ook over de Bucas power turnout.
Vielen die nou groter dan Amigo? Want dan kan ik daarvan het beste 175 nemen toch? En dan misschien de big neck aangezien ze erg brede schouders heeft.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:20

Vind dat het wel kan. Neem aan dat de deken niet naar achter trekt alsnik de verschillende foto's zie?

En anders kan je bucas irish eejs proberen qua pasvorm. Ik heb ook t probleem bij amigo. 6,6 voor te wijd achter goed 6,3 voor goed maar achter de kort

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:25

Als ik het zo zie zou ik geen maat kleiner doen, deze lijkt prima te zitten.

Ik ben nu ook overgestapt op bucas dekens. Normaal had ik maat 175 voor mijn merrie maar bij bucasdekens toch echt wel maat 185/6'0 nodig. De 175/5'9 had ze bijna blote billen en zat bij de hals enorm strak terwijl ze van dekens van andere merken altijd 175 heeft.