Bucas deken kapot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Bucas deken kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 18:10

Afbeelding
Hoi, ik was even benieuwd wat bokt hiervan denkt.

In september heb ik een bucas irish turnout gekocht. Eind november heeft mijn paard deze opgekregen, na 2 weken was de borstsluiting er bijna af, bij de stiksel perfect netjes losgelaten.
Mijn paard heeft overigens nog nooit een deken gesloopt, ook geen 'goedkope' dekens. Van zo'n dure deken verwacht ik toch dat hij langer dan twee weken meegaat.

Ik de winkel gebeld waar de deken vandaan komt en ik kon hem opsturen om hem te laten maken. De deken moest wel schoon zijn. Ik heb gevraagd hoe schoon: 'vrij van modder en haren op de delen die gemaakt moeten worden'. Nou dat wad de deken. Toen heb ik nog gevraagd hoelang het zou duren omdat ik geen andere dikke winterdeken heb. Het antwoord was dat ik hem aan het einde van de week terug zou hebben (vorige week).

Echter heb ik hier niets meer van gehoord dus heb ik vandaag gevraagd hoe het er voor stond, bericht gelezen maar geen reactie. Precies 5 minuten daarna mail ontvang ik een mail met de update van de bestelling. Daarin staat doodleuk dat de deken te vies is voor reparatie en eerst gewassen moet worden wat 15 euro zou kosten. De deken zou maandag naar de wasserij gaan, komt een week later terug en zou dan gemaakt worden. Oftewel ik zit de komende weken zonder winterdeken, lekker met zijn geschoren vachtje en de vorst volgende week.

Ik heb gereageerd dat dit niet de afspraak is omdat ik gevraagd heb hoe schoon de deken moest zijn en dat ik hem nu veel later terug heb.

de deken moet echt gewassen worden want zand maakt de machines kapot, best knap als die deken de stal niet uitgeweest is aangezien paard een blessure heeft. Dus hoe dat zand erop komt, zou ik niet weten. Hun oplossing is de deken ongerepareerd terugsturen, terwijl stiksels onder de garantie vallen.

Maar is het zo raar dat ik nu een oplossing wil zien? Als in gewoon deze week de deken gerepareed terug zoals de afspraak was (hoewel dat al een week later zou zijn nu) of een andere deken?

Ik heb gevraagd hoe schoon de deken moet zijn en daar voldoet hij gewoon aan. Dan hadden hun toch moeten zeggen dat hij of gewassen moet zijn of gewassen moet worden voor reparatie? Wat vinden jullie reëel? Is het heel raar dat ik gewoon deze week de deken gemaakt terug wil en anders een andere deken wil? Zij houden zich immers niet aan de afspraak? Als ik onredelijk ben wil ik het ook horen hoor :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:20

Waardeloze service. Ik zou de deken laten maken door een ander. Kost je nog geen €15 waarschijnlijk en heb je hem hooguit een dag later terug. Ik vind dat jij helemaal gelijk hebt, maar ik zou geen zin hebben in dat gezeik voor een paar euro.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:24

Contact opnemen met bucas zelf? Zijn ze heel behulpzaam. Ik ben al jaren trouwe bucas - klant, oa ook een irish liggen, verschillende freedom, zaten altijd als een huis. Vorig jaar een smartex aangeschaft, maar leek wel alsof de singels net te groot waren, hij kwam er steeds met de benen in en uiteindelijk waren ze na een maand compleet gesloopt. Ik heb toen contact gehad met de winkel maar daar kwam geen oplossing weg. Dan maar rechtstreeks met bucas en ik kon gelijk het type singel doorsturen en de maat die ik wou en ze hebben mij netjes nieuwe singels opgestuurd, heeft wel even geduurd maar ik had intussentijd weer een freedom opgelegd. Irish vind ik een heel fijne deken trouwens, dus gewoon netjes laten oplossen. En anders elders laten maken, dat hij eerst gewassen moet worden is denk ik een beetje onzin.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:27

Ik heb ook een bucas met het zelfde probleem.Ik heb het zelf met de hand gemaakt maar het is een kloteklus.Ik denk dat het probleem dus zeker bij bucas ligt.Wel vind ik dat ze mogen vragen dat het deken schoon is en blijkbaar is jouw schoon hun schoon niet.Hoe dat zit kan niemand wat van zeggen zonder het deken gezien te hebben.Mij lijkt het redelijk dat je ze nu nog 14 dagen geeft om het deken te maken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:27

Vind dat je gelijk hebt, maar denk dat je niet erg veel kan doen. Kan wel maar dat gedoe is die 15 euro niet waard.
Ik heb heel toevallig ook net een nieuwe busas winterdeken op mijn paard liggen. Hier is dat voorste magnetische klipje al afgebroken en een bilkoord is kapot gegaan binnen 2 weken. Ook mijn paard staat op stal en soms even op de paddock. Hop dat busas het bij mij wel wat beter gaat oplossen dan bij jou, heb geen andere winterdeken, dus zal een pak fleecedekens etc op moeten gaan leggen zolang die in reparatie is :\

xMalibu

Re: Bucas deken kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 19:36

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik denk dat ik inderdaad de deken gewoon maar terug laat sturen en ergens anders laat maken. Iemand een suggestie waar dat kan in de buurt van Dronten? Zal morgen ook even de schoenmaker bellen of die het kan doen.

Dat ze een hele smerige deken niet kunnen maken snap ik nog wel, maar daarom heb ik duidelijk gevraagd wat hun onder een schone deken verstaan. Daar voldoet de deken zeker aan. En als ik dan een bericht krijg dat er te veel zand op zou zitten snap ik het werkelijk waar niet meer, aangezien die deken niks anders dan de stal gezien.

Vind het gewoon erg jammer van zo'n dure deken en het moet gewoon met een week opgelost zijn anders moet ik een extra winterdeken gaan kopen voor zoiets kleins..

toblerone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:40

Wat vervelend zeg, en dan ook nog zo'n belabberde service.

Snap dat je het opgelost wil hebben. Heb je een naaiatelier in de buurt? Ik breng mijn spullen daar altijd heen. Moeten ze wel het juiste materiaal hebben om zulk stug en stevig materiaal te doen. Anders zeilmakerij o.i.d.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:30

Omdat jouw vraag gaat over een deken verplaats ik het topic naar [SV] Seizoensvragen.

Bobbemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:34

Zo blij om je bericht te lezen. Ik zal je mijn ervaringen vertellen met ditzelfde model.
Ik kocht vorig jaar via een webshop twee van deze dekens voor mijn beide paarden, na twee weken lieten de gespen volledig los bij beide paarden.

Ik heb de webshop toen een mail gestuurd, en ze stelden toen inderdaad voor om ze te laten maken. Iets wat ik niet wilde, want een deken van boven de 100 euro hoort niet kapot te gaan na twee weken.
Gezien ik er niet uitkwam met de webshop heb ik Bucas zelf gecontacteerd, en moest ik de dekens opsturen.

Dat heb ik toen gedaan, en ik kreeg nieuwe dekens toegestuurd, gezien dit was tegen het einde van het dekenseizoen was, heb ik dus nieuw bewaard. In September heb ik de nieuwe dekens erop gegooid, en na twee weken was het wéér raak, weer de gespen die los kwamen.

Gezien de paarden er gewoon mee buiten staan, vond ik ze dus op de grond, omdat de voorkant los kwam, de paarden hadden hun benen wel kunnen breken tijdens het afkrijgen.

Dus wéér contact gezocht met Bucas, moest de dekens wéér opsturen, en uiteindelijk krijg ik van de week een mailtje terug, dat het dus niet aan het stiksel ligt (terwijl dit gewoon duidelijk op de foto's te zien is!) maar door een kracht van buitenaf. Dit zouden ze leiden uit het feit dat er twee kleine gaatjes op de dekens zitten, en zij beweren nu dus dat dit komt, omdat blijkbaar een paard in het deken heeft gebeten aan de achterkant, waardoor de stiksels van de gespen loskomen :').

Afijn, ze willen dus géén nieuwe dekens meer verstrekken, en géén geld terug geven, maar mijn oude dekens terug sturen, en materiaal om de dekens zelf te maken.

Heb ze nu gevraagd om een test rapport, want dit is een belachelijke aanname. Als de gespen eraf "vallen" doordat mijn ene paard de andere een keertje hapt, zouden de gespen los gescheurd moeten zijn, en zou er dus duidelijk schade moeten zijn op de plek waar het los gescheurd is.. Maar ipv zie je zoals op jouw foto, gewoonweg dat de stiksels los gelaten zijn.

Ik ga me er nu in vast bijten, omdat ze blijkbaar gewoon een slechte productie hebben gehad, en het nu proberen af te schuiven op het feit dat mijn paarden elkaars deken helemaal uit elkaar trekken. Terwijl ik dit nooit bij andere dekens heb gehad..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:56

Vind het toch raar dat dit blijkbaar vaker voorkomt terwijl het zulke dure dekens zijn.

Maar mijn paard heeft de deken inmiddels weer op. Wilde het maar ergens anders laten maken maar vond het eigenlijk echt belachelijk. Heb dus nog een paar boze berichten gestuurd en de deken is gemaakt en gewassen op kosten van de winkel dus dat vind ik wel weer netjes opgelost uiteindelijk :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:26

Ga naar iemand die kan naaien, dit kan gewoon met een huishoud machine prima aan elkaar gezet worden. Geen gezeik geen gemopper klaar. Ik vind ook dat het niet kan hoor zoiets, maar zelf (laten) maken kost me minder gedoe.
Als ik het nou niet zelf kon oplossen dan uiteraard terugsturen naar bucas. Kom je er nou niet uit met de winkel neem dan contact op met Bucas nederland of Bucas Ierland en regel het zelf