Hoi, ik was even benieuwd wat bokt hiervan denkt.
In september heb ik een bucas irish turnout gekocht. Eind november heeft mijn paard deze opgekregen, na 2 weken was de borstsluiting er bijna af, bij de stiksel perfect netjes losgelaten.
Mijn paard heeft overigens nog nooit een deken gesloopt, ook geen 'goedkope' dekens. Van zo'n dure deken verwacht ik toch dat hij langer dan twee weken meegaat.
Ik de winkel gebeld waar de deken vandaan komt en ik kon hem opsturen om hem te laten maken. De deken moest wel schoon zijn. Ik heb gevraagd hoe schoon: 'vrij van modder en haren op de delen die gemaakt moeten worden'. Nou dat wad de deken. Toen heb ik nog gevraagd hoelang het zou duren omdat ik geen andere dikke winterdeken heb. Het antwoord was dat ik hem aan het einde van de week terug zou hebben (vorige week).
Echter heb ik hier niets meer van gehoord dus heb ik vandaag gevraagd hoe het er voor stond, bericht gelezen maar geen reactie. Precies 5 minuten daarna mail ontvang ik een mail met de update van de bestelling. Daarin staat doodleuk dat de deken te vies is voor reparatie en eerst gewassen moet worden wat 15 euro zou kosten. De deken zou maandag naar de wasserij gaan, komt een week later terug en zou dan gemaakt worden. Oftewel ik zit de komende weken zonder winterdeken, lekker met zijn geschoren vachtje en de vorst volgende week.
Ik heb gereageerd dat dit niet de afspraak is omdat ik gevraagd heb hoe schoon de deken moest zijn en dat ik hem nu veel later terug heb.
de deken moet echt gewassen worden want zand maakt de machines kapot, best knap als die deken de stal niet uitgeweest is aangezien paard een blessure heeft. Dus hoe dat zand erop komt, zou ik niet weten. Hun oplossing is de deken ongerepareerd terugsturen, terwijl stiksels onder de garantie vallen.
Maar is het zo raar dat ik nu een oplossing wil zien? Als in gewoon deze week de deken gerepareed terug zoals de afspraak was (hoewel dat al een week later zou zijn nu) of een andere deken?
Ik heb gevraagd hoe schoon de deken moet zijn en daar voldoet hij gewoon aan. Dan hadden hun toch moeten zeggen dat hij of gewassen moet zijn of gewassen moet worden voor reparatie? Wat vinden jullie reëel? Is het heel raar dat ik gewoon deze week de deken gemaakt terug wil en anders een andere deken wil? Zij houden zich immers niet aan de afspraak? Als ik onredelijk ben wil ik het ook horen hoor
.