[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5437
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:36

Ik heb een amigo vamoose bug buster aangeschaft, 2e hands. Ben erg benieuwd, ze staat nu opzich ook zonder maar grondwerk is niet te doen, ze is alleen maar bezig met de vliegen en totaal niet met mij :')

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:28

Tuurlijk verschilt het per paard maar het is vaak wel snel duidelijk of een deken überhaupt geschikt is voor bredere paarden.

Mijne is ook 'gewoon' warmbloed maar dus wel brede schouders. Kreeg helaas bericht dat hij maandag pad aankomt ipv vandaag maar zal het zeker even hier laten weten.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:23

Ik heb voor de liefhebber nog een Bucas Buzz Off Classic maat 195 tekoop, mijn paard met zeer gevoelige huid krijgt plekjes van de gespjes van de buikflap, deken is helemaal nieuw en voor de zekerheid nog een x gewassen.

Vraagprijs 55 euro.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:24

Jonnekee schreef:
Ik heb voor de liefhebber nog een Bucas Buzz Off Classic maat 195 tekoop, mijn paard met zeer gevoelige huid krijgt plekjes van de gespjes van de buikflap, deken is helemaal nieuw en voor de zekerheid nog een x gewassen.

Vraagprijs 55 euro.


En als je de gespjes omdraait?

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:43

MoniekV schreef:
Jonnekee schreef:
Ik heb voor de liefhebber nog een Bucas Buzz Off Classic maat 195 tekoop, mijn paard met zeer gevoelige huid krijgt plekjes van de gespjes van de buikflap, deken is helemaal nieuw en voor de zekerheid nog een x gewassen.

Vraagprijs 55 euro.


En als je de gespjes omdraait?


Heb ik al geprobeerd dat maakt niet uit hij krijgt er echt plekken van, hij is een schimmel met een zeer gevoelig huidje

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:43

Ik had hetzelfde met m'n schimmel en bucas helaas. Echt balen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:45

Ik heb er een tijdje bontjes om gehad, maar nu blijft het gewoon heel allemaal. Alleen als ik ze een keer verkeerd om doe zit er gelijk weer een plek. Het is in ieder geval wel een nadeel van die dekens :+

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:48

Nies_ schreef:
Ik heb er een tijdje bontjes om gehad, maar nu blijft het gewoon heel allemaal. Alleen als ik ze een keer verkeerd om doe zit er gelijk weer een plek. Het is in ieder geval wel een nadeel van die dekens :+



Ja klopt ze zitten eigenlijk te dicht bij de lies terwijl ik met het onderdeken van Bucas nergens last van heb.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:07

Kasmir schreef:
Ziet er ook mooi uit die van weatherbeeta.
Heeft iemand ervaring met de Amigo Vamoose Bug Buster, hoe valt die voor? Nu betreft het m'n eigen paard dus kan heerlijk van m'n eigen centen shoppen :') Ben zelf wel fan van horseware, of in ieder geval de winterdekens ervan dus neig nu voor een vliegendeken ook naar horseware.



Ik heb deze deken, is fijn en stevig.
De deken valt voor ook erg mooi, trekt nergens en geen schuurplekken.

Alleen vind ik heb erg lang bij de benen, dus ik heb hem bij de ruitershop wat laten inkorten, nu past hij veel mooier!
En de hals is vrij kort, maar doordat de deken met Vamoose is behandeld lijken de vliegen toch uit de buurt te blijven..

Voor:

Afbeelding

na:

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5437
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:45

Oeps net een jurk inderdaad, zal bij mijn paard ook wel zo zijn. Zo te zien een kwestie van de bies losmaken, inkorten en bies weer vast maken dat moet mij lukken. Hals maakt me niet zo uit, had niet perse een hals op gehoeven maar praktisch elk fijn vliegendeken heeft een hals :). Vind vooral de buik belangrijk maar wilde niet zo'n Bucas buikflap. Deze lijkt met de 3 singels nog een aardig eind buik te overlappen.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:32

ninne1 schreef:
Kasmir schreef:
Ziet er ook mooi uit die van weatherbeeta.
Heeft iemand ervaring met de Amigo Vamoose Bug Buster, hoe valt die voor? Nu betreft het m'n eigen paard dus kan heerlijk van m'n eigen centen shoppen :') Ben zelf wel fan van horseware, of in ieder geval de winterdekens ervan dus neig nu voor een vliegendeken ook naar horseware.



Ik heb deze deken, is fijn en stevig.
De deken valt voor ook erg mooi, trekt nergens en geen schuurplekken.

Alleen vind ik heb erg lang bij de benen, dus ik heb hem bij de ruitershop wat laten inkorten, nu past hij veel mooier!
En de hals is vrij kort, maar doordat de deken met Vamoose is behandeld lijken de vliegen toch uit de buurt te blijven..

Voor:

[ Afbeelding ]

na:

[ Afbeelding ]


Dit deken heb ik nu, wel omgeruild voor een maar kleiner had eerst 205 maar dat was net een jurk terwijl zijn regendeken van Amigo wel 205 is, deken ligt erg mooi maar toch krijgt meneer er met zijn gevoelige huidje toch wat schuurplekjes van, zonder deken zetten is geen optie dan word hij helemaal geestelijk gestoord van de vliegen.

De mijne is ook net een jurk bij de benen maar volgens mij hoort dat.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:59

Dat bij de benen hoort zo ja!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:39

Kasmir schreef:
Oeps net een jurk inderdaad, zal bij mijn paard ook wel zo zijn. Zo te zien een kwestie van de bies losmaken, inkorten en bies weer vast maken dat moet mij lukken. Hals maakt me niet zo uit, had niet perse een hals op gehoeven maar praktisch elk fijn vliegendeken heeft een hals :). Vind vooral de buik belangrijk maar wilde niet zo'n Bucas buikflap. Deze lijkt met de 3 singels nog een aardig eind buik te overlappen.


De hals kan er ook af hoor, die zit los.
En ik begreep dat het erg makkelijk was in in te korten.

@Jonnekee en Yvank_
het hoort idd zo lang te zijn bij de benen, maar ik vond het toch een beetje eng met liggen en dat ze met opstaan op de deken gaan staan...
Dus vandaar heb ik hem laten inkorten :o

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:57

ik heb de rambo protector en heb daarbij een losse grotere hals besteld en dan paste de hals wel beter en is langer als de hals die erbij zat..

ik heb voor de liefhebber nog 2x een gloednieuwe losse hals maat L (190) te koop!

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:47

MoniekV schreef:
LisanneeD schreef:
Dankjullie wel, epplejeck heeft nog korting volgens mij. Dan ga ik hem daar bestellen. Iemand ervaring met hoe de maat valt ? Mijn paard heeft van de andere dekens 205.


Dan kun je het beste XL nemen :)


Is de XL gelijk aan de maat 205? Bij epplejeck hebben ze geen s,m, l etc.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:51

xl is 205 ja :) Ik heb een L en paard heeft normaal 195

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:37

Iemand een idee hoe je een Rambo protector schoon krijgt? Paard heeft ermee in de mest gelegen en met de wasmachine is niet alles eruit.

Kasmir

Berichten: 5437
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:50

Even ouderwets met de hand boenen?

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:57

Het is nogal grof geweven, ik denk dat ik het dan beschadig. Iemand ervaring met een hogedrukspuit erop zetten?

__Amber__

Berichten: 565
Geregistreerd: 22-07-10
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:41

Denk persoonlijk dat dat ook vrij hard aankomt. Mijn oma zou zeggen; "gooi hem in een bad met waspoeder (of Shout eventueel). Even goed soppen met de hand, even laten intrekken en goed uitspoelen."

Werkt vaak goed. Zelf geen ervaring met de hogedrukspuit.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:50

Hogedrukspuit zou ik niet doen, die harde straal gaat de deken beschadigen.

Ik zou hem laten weken in de biotex oid. Al snap ik niet helemaal waarom de deken perfect schoon moet, het is toch een gebruiksvoorwerp?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:55

Ik zou het ook lekker zo laten. Gaat toch vooral om dat ie weer fris is, vlekken zitten er zo weer op. Anders groene zeep of ossengal proberen.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:01

@moniekv, haha ja ben nogal precies ;) de vlek valt op zich mee. Zal de deken de volgende keer eerst even flink laten weken.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:21

Ik zou het ook maar zo laten, hij is nu fris en morgen kan er wel een nieuwe vlek op zitten ;)

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:07

Ja dat is ook zo :)