[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:51

Yvank_ schreef:
Maar uiteindelijk goedkoper wat ze gaan veel langer mee dan een simpel goedkoop lor.


Geloof ik meteen, maar met investeringen als tandarts, osteo, zadel etc is het spaarpotje een beetje uitgeput -O- Toch maar goed tweedehands zoeken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:59

MP in de gaten houden voor een 2e handsje...

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:36

MoniekV schreef:
_Hinneke schreef:
@novel, hoe heten die dekens, dan kan ik dat even opzoeken. Bedankt!


http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6101/26136
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6102/41330


Ik heb een Rambo Protector "tweedehandsje" in maat 5,9, deze valt echter als een 6.0. De deken is 1 dag gedragen, maar eigenlijk net wat aan de krappe kant voor mijn merrie. De deken is geen koopje, maar toch aardig goedkoper dan als je hem nieuw aan moet schaffen. Zelf heb ik hem gloednieuw gekocht en de bon krijg je erbij ;-)

Prijs per pb please :-)

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:51

Ik heb ook gekeken voor de rambo omdat de amigo echt te krap op z'n borst is geworden maar ben bang dat hij met z'n gevoelige huidje niet tegen de stof kan. Iemand nog een andere optie voor een breed paard?

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:58

Weet iemand een winterdeken 300 of 400 gramd met afneembarenhals en buikflap?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:58

Dominick valt ook ruim aan de voorkant en die stof is zachter.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:01

Ik heb gisteren een 0 grams winter deken gekocht zou ik die met regenachtige dagen gewoon op kunnen gooien?

Het is voornamelijk bedoeld dat als ik wil gaan rijden dat ze dan niet zeik nat is

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:28

ja dan kan wel als de zon maar niet doorkomt, want dan gaan ze echt staan broeien met deze temp

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:30

Capriootje schreef:
Ik heb ook gekeken voor de rambo omdat de amigo echt te krap op z'n borst is geworden maar ben bang dat hij met z'n gevoelige huidje niet tegen de stof kan. Iemand nog een andere optie voor een breed paard?


De RSIH heeft ook een zachte stof, gaat bij mijn gevoelige merrie ook goed.

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:41

Ik heb de regendeken van Amigo hero 6 xl Turnout 7.0. Onder deze deken heb ik een '' paardenbh''. Wellicht is dat een optie voor je?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:47

Capriootje schreef:
Ik heb ook gekeken voor de rambo omdat de amigo echt te krap op z'n borst is geworden maar ben bang dat hij met z'n gevoelige huidje niet tegen de stof kan. Iemand nog een andere optie voor een breed paard?


Mark Todd

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:17

Voor mijn nieuwe paardje wil ik een goede regendeken aanschaffen. Ik heb haar sinds februari, toen stond ze onder een hh maar daar kreeg ze schuur plekken van.
Voor mijn oude paardje had ik een Amigo, deze beviel super zowel kwa pasvorm als kwa waterdichtheid. Maar mijn vorige paardje was veel smaller dan Sally.
Sally is kwa bouw en maat een beetje type welsh cob. Heeft de Amigo kans van slagen volgens jullie?
Het liner systeem lijkt me ook ideaal namelijk.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:01

TinkerTreas schreef:
Voor mijn nieuwe paardje wil ik een goede regendeken aanschaffen. Ik heb haar sinds februari, toen stond ze onder een hh maar daar kreeg ze schuur plekken van.
Voor mijn oude paardje had ik een Amigo, deze beviel super zowel kwa pasvorm als kwa waterdichtheid. Maar mijn vorige paardje was veel smaller dan Sally.
Sally is kwa bouw en maat een beetje type welsh cob. Heeft de Amigo kans van slagen volgens jullie?
Het liner systeem lijkt me ook ideaal namelijk.


Ja, eventueel kun je ook voor Rambo met v-sluiting gaan, geeft meer ruimte voor de hals.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:06

Bedankt voor de tip. Die zet ik bij mijn lijstje.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:34

Nouvel schreef:
ja dan kan wel als de zon maar niet doorkomt, want dan gaan ze echt staan broeien met deze temp

Oke dankjewel! :D

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:35

Bedankt, zal eens kijken naar dominick en Mark todd. En Moniek. Thanks maar die vind ik echt te warm voor een paard die geen eczemer is.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:02

Hoi!
Ik ben met mijn fries verhuisd naar een stalling met binnenbak en nu kan ik dus ook in de winter prima doortrainen. Wat dus ook betekent dat ik dekens moet gaan aanschaffen omdat een lange vacht gewoon niet zo praktisch is met rijden in de winter..
nu heb ik 0 verstand van dekens en ik zou niet weten waarmee en hoe en wanneer überhaupt ik ermee moet beginnen. Paard heeft ook nog nooit echt een deken opgehad, alleen bij de handelaar maar dat was hooguit 3 weken en was in april.
Iemand tips? In de winter komen de paarden hier als het even kan gewoon op de wei en anders in de paddock.
Nu zat ik dus te denken, een wollen deken ademt nog wel redelijk maar die wordt superzwaar als die nat wordt.. maar een regendeken is gewoon erg warm op stal.. dus ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:14

Een outdoordeken kan prima op stal hoor :) je zou een ongevoerde kunnen nemen die je dan van een onderdeken voorziet (liner systeem). Dan kun je de dikte aanpassen naar wens.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:30

_Nynke schreef:
Hoi!
Ik ben met mijn fries verhuisd naar een stalling met binnenbak en nu kan ik dus ook in de winter prima doortrainen. Wat dus ook betekent dat ik dekens moet gaan aanschaffen omdat een lange vacht gewoon niet zo praktisch is met rijden in de winter..
nu heb ik 0 verstand van dekens en ik zou niet weten waarmee en hoe en wanneer überhaupt ik ermee moet beginnen. Paard heeft ook nog nooit echt een deken opgehad, alleen bij de handelaar maar dat was hooguit 3 weken en was in april.
Iemand tips? In de winter komen de paarden hier als het even kan gewoon op de wei en anders in de paddock.
Nu zat ik dus te denken, een wollen deken ademt nog wel redelijk maar die wordt superzwaar als die nat wordt.. maar een regendeken is gewoon erg warm op stal.. dus ik zie door de bomen het bos niet meer :+



Een goede regendeken ademt !
Ik zou gaan kijken voor merken van horseware/bucas/rambo in die richting.

Laura12

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: Winterswijk

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:34

Iemand die me kan helpen?
Mijn verzorg shet heeft een deken nodig voor overdag en als hij gewassen is maar welke kan ik dan het beste nemen?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:57

_Nynke schreef:
Hoi!
Ik ben met mijn fries verhuisd naar een stalling met binnenbak en nu kan ik dus ook in de winter prima doortrainen. Wat dus ook betekent dat ik dekens moet gaan aanschaffen omdat een lange vacht gewoon niet zo praktisch is met rijden in de winter..
nu heb ik 0 verstand van dekens en ik zou niet weten waarmee en hoe en wanneer überhaupt ik ermee moet beginnen. Paard heeft ook nog nooit echt een deken opgehad, alleen bij de handelaar maar dat was hooguit 3 weken en was in april.
Iemand tips? In de winter komen de paarden hier als het even kan gewoon op de wei en anders in de paddock.
Nu zat ik dus te denken, een wollen deken ademt nog wel redelijk maar die wordt superzwaar als die nat wordt.. maar een regendeken is gewoon erg warm op stal.. dus ik zie door de bomen het bos niet meer :+


Inderdaad Horseware, afhankelijk van je budget de Rambo (duurste en sterkste) of de goedkopere Amigo
Dit i.c.m. de liners die je in diverse diktes kunt krijgen ben je voor de hele winter klaar :j

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:00

Laura12 schreef:
Iemand die me kan helpen?
Mijn verzorg shet heeft een deken nodig voor overdag en als hij gewassen is maar welke kan ik dan het beste nemen?


iets meer info.. waarom overdag ?? moet die waterdicht zijn of juist niet.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:01

Nouvel schreef:
Dominick valt ook ruim aan de voorkant en die stof is zachter.


Pb gestuurd ipv hier :P

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:05

Iemand ervaring met de Waldhausen dekens? Zoek nog een winterdeken 200gram niet te gek duur en vind dit een fijn merk maar geen idee hoe de dekens zijn,

joke1989

Berichten: 66
Geregistreerd: 20-05-15
Woonplaats: Luxwoude

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:07

Ik had een vliegendeken van Waldhausen, maar die is niet gevoegd op de "druk" punten (o.a. borst) waardoor de haartjes op die plek wel heel erg dun werden en bijna kaal.. helaas! Voor mij geen goede ervaring hiermee.. ik weet niet hoe de rest van de dekens zijn..