Nu kwam ik een 400 grams deken tegen. Ik ken alleen 0-300 gram dekens. Als het heel koud is bij de paarden doen we dan soms 2 dekens om.
Is het verstandig om gewoon een 400 grams deken aan te schaffen of is dat echt te warm? Paarden staan altijd wel met dekens in de wei behalve als de zon schijnt en het wat warmer is.
Op stal als het kouder is ook met deken. Ze zijn dus best wat verwend.
Ik zoek nu voor een 19 jarig paard een deken met wat actrose aan de achterkant.
400 gram is imo een winterdeken die je alleen om doet bij een paard dat geschoren is en het licht vriest, of als het paard (ongeschoren) ook buiten staat in de nacht als het licht vriest. 1 vaste deken is (als de pasvorm goed is) naar mijn mening beter dan 2 losse, die gaan veel sneller schuren of trekken scheef.
Het is ook voor straks in de winter. Maar ben nu op zoek naar verschillende soorten dekens en heb het liefst zoveel mogelijk dekens van 1 persoon anders steeds 6.75 aan verzendkosten en ben je nog duur uit voor 2e hands dekens.
Het paard is niet geschoren maar vacht is wel dun omdat het paard altijd in de dekens staat. Snachts gaat het paard op stal. Dus zal een 300 gram beter passen als ik jullie reacties zo lees.
Dankjewel
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-12 19:32
Stel dat het straks kouder word kan je dan bv ook een staldeken onder een regendeken doen? Of beter dan een 100 of 200 gram deken kopen die ook waterdicht is? Waar word verder een staldeken gebruikt?
als je een deken onder een andere deken wilt hebben, kan je daar het beste een onderdeken voor gebruiken. een gewone staldeken is aan de bovenkant vaak gemaakt van nylon of polyester, dit gaat erg schuiven. Een onderdeken heeft een bovenlaag van katoen, en zal dus minder schuiven onder de regendeken.
een staldeken wordt gebruikt voor paarden die op stal staan, ze zijn niet water- of winddicht en vaak minder stevig dan outdoordekens, dus niet zo geschikt om buiten om te hebben.
wouterpaard
Geplaatst: 03-06-12 19:40
Hangt van je paard af. Ik had en 400gr bestelt maar met passen stond hij al te zweten (geschoren)
Misschien dan toch handiger om in laagjes te werken. Dus idd met onderdekens.