Ik ga dit topic ook even volgen , hier bij mijn pony ook al 2 dure dekens kapot . Heb nu een nieuwe liggen en durf die er gewoon niet op te gooien. Ik hoor goede verhalen over die PHB spray die ga ik maar eens proberen.
Laganita
Geplaatst: 06-01-12 23:18
ik heb een deken van harry's horse en van BR. beide dekens zijn nog niet kapot! en hij heeft er al heel vaak mee gerolt in de wei enzo
HafNap
Geplaatst: 06-01-12 23:29
Mijn paard staat ook in een hit actief stal. voor hem heb ik de dekens van Horseware, de Rhino's. Je kan ook een regendeken over je gevoerde deken heen doen, dan trekken ze die stuk en blijft de onderste deken heel. In mijn bovenste deken zitten wat gaatjes, de onderste deken is gewoon heel. Koop zelf nooit dekens met minder dan 1200 denier, die trekken ze echt zo kapot.
ik heb gemerkt dat het ook veel te maken heeft met de pasvorm. Heb 2 identieke Rambo dekens, waarvan er een 2 maten groter uitvalt. hierdoor was er veel ruimte voor andere paarden om de tanden erin te zetten, binnen 2 weken deken van 400euro stuk. Nu ik de deken 2 maten te klein gekocht heb en hij gewoon aansluit, blijft hij heel.
Hier precies zo'n sloper op stal! En dan met name door het spelen op de paddock.
Hier zijn dit seizoen al een gloednieuwe Amigo EN Rhino in flarden.... Denk dat hier enkel zo'n oude canvas deken een optie is. Maar zijn deze echt waterdicht? Ook in een hele dag regen?
Een onverwoestbare deken bestaat niet, alles kan kapot.
Ik zie ook het nodige aan aantallen Dernier voorbij koen, echter niet in de juiste zin..........dus zal het even gaan uitleggen. Niet alleen het aantal dernier is van belang, ook het materiaal (denk aan polyesther, ballistic nylon e.d.) en de manier van weven (gewoon en ribstop bv..). 1000D polyesther is niet hetzelfde als 1000D popypropyleen bv. qua sterkte.
Als ik even uit ga van Horseware heb je de volgende mogelijkheden:
Amigo: 600D of 1200 D Polyesther Rhino: 1000D polypropyleen Rambo: 1000D ballistic nylon Ze staan in volgorde van oplopende sterkte, een Rambo is dus sterker dan een Amigo en Rhino.
Bij mijn weten heeft de Power lijn van Bucas ook 1000D ballistic nylon.
Ik heb van een vriendin gehoord dat die Bucas op den duur niet meer goed waterdicht blijven.
Heb er zelf een Rambo Supreme op liggen van al jaren oud, blijft echt goed droog eronder en blijft ook heel in een kudde van 15 paarden. De meeste paarden in die kudde hebben een Rambo op en gaan al 5 jaar mee.
ik heb een jaar geleden een sectolin deken gekocht voor mijn pony en die is nog steeds helemaal heel terwijl de pony er 24 uur per dag mee loopt(dag en nacht buiten).
een 300 grams water en wind dicht en hij is ook echt nog steeds waterdicht. pony staat er soms uren mee in de regen en nog blijft ze lekker warm en droog.