nieuwe Harry horse 2011 vliegendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

nieuwe Harry horse 2011 vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:08

Heeft iemand deze deken al? model 2011?
ik wil graag weten wat de zachtheid is van deze deken en of deze niet schuurt.
Model spreekt mij iig erg aan!

Iemand al ervaring of de deken in het echt gezien/gevoeld? Lijkt mij een zeer fijnmazige deken, klopt dat?

Afbeelding

aisie

Re: nieuwe Harry horse 2011 vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:11

Ik heb deze deken in handen gehad en het lijkt mij een hele fijne deken. Soepele stof maar toch sterk. Ik heb nu nog de rambo maar als die af is ga ik deze proberen omdat deze volgens mij iets ruimer bij de boeg zit en mijn paard nogal breed is.

bredla1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:12

ik heb er goede ervaringen mee

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:27

bredla1 schreef:
ik heb er goede ervaringen mee

In de zin van een goede pasvorm? Op wat voor paard heb jij hem liggen?

friespaard12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 06:58

ziet er goed uit geen ervaring sorry

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 23:29

ik heb de deken besteld en ben benieuwd naar mijn eigen ervaring ;-)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:17

Ben er ook bernieuwd naar. Vooral of hij sterk is en tegen een stootje kan op het land ;)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:46

Ik laat mijn bevindingen wel weten hier ;-)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 10:59

Ik heb de Harry Horse Protection 2011 binnen!

Mooie deken, lijkt qua vorm heel erg veel op de rambo SIH (echt een kopie)
Ze vallen wel iets korter dan de Rambo (rug is wat korter). Maar voor mijn paard met korte rug wel beter.

De borst en hals moet niet te breed zijn, HH valt daar niet heel erg ruim (voor mij Welsh cob kan het nog maar net, sluit nu mooi aan). Mooi zeer fijnmazig en voelt als sterke toch goed ademende stof.

Bij de hals gladde polyester en bij de schouders. Helaas niet bij de schoft, terwijl dit juist altijd probleem gebied is bij mijn paard (deken schuurt daar altijd). Jammer dat er geen 3 singels onder de buik zitten. Dan zou de "buikflap" meer gesloten zijn. De rambo heeft iets langere zijflappen bij de benen. Maar bij mijn Welsh was het een beetje een jurk :D. De HH heeft een naad over de rug, dat had de Rambo niet. Ik ben benieuwd of dat ook wrijving geeft (mijn paard heeft overgevoelige huid)
Deken past mooi en blijft zeer goed zitten, ik ben benieuwd hoe het over aantal weken bevalt. Ik denk zeker wel dat de deken tegen een stootje kan!
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 27-08-11 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:02

intel_1x schreef:
Ik heb de Harry Horse Protection 2011 binnen!

Mooie deken, lijkt qua vorm heel erg veel op de rambo SIH (echt een kopie)
Ze vallen wel iets korter dan de Rambo (rug is wat korter). Maar voor mijn paard met korte rug wel beter.

De borst en hals moet niet te breed zijn, HH valt daar niet heel erg ruim (voor mij Welsh cob kan het nog maar net, sluit nu mooi aan). Mooi zeer fijnmazig en voelt als sterke toch goed ademende stof.

Bij de hals gladde polyester en bij de schouders. Helaas niet bij de schoft, terwijl dit juist altijd probleem gebied is bij mijn paard (deken schuurt daar altijd). Deken past mooi en blijft zeer goed zitten, ik ben benieuwd hoe het over aantal weken bevalt.

korte rug? das handig. Die van mij poept altijd de achterkant vol omdat de lengte meestal te lang is. Maar heeft wel flinke voorhand. Wit is ook erg besmettelijk. Mag ik vragen wat ie nu koste?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 11:08

ik heb mijn vorige bericht nog even veranderd.
99 euro incl verzenden bij Medhorse, je kunt een grotere maat nemen dan? Mijn Welsh is ook wel wat breder vooraan, maar ik denk dat mijn tinker de deken niet zou passen. Dat is TE 8-) Vooral de korte brede hals geeft dan problemen.

Wit is idd besmettelijk maar ook lekker koel in de zomer. Rambo is ook gebroken wit, maar die deed ik om de week wel in de was.
Mijn paard mestte de achterkant van de Rambo ook helemaal vol, waardoor staart ook vies werd. Dat is met HH helemaal niet zo, dat is echt een voordeel wat mij betreft!

Ik heb trouwens een rijtypische welsh cob, beetje model zoals jouw Digo ;-)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:23

waar is deze deken te koop.
en wat is ongeveer de prijs?
hij ziet er erg netjes uit.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:04

Welke maat deken heb je normaal en welke maat heb je van de HH vliegendeken genomen?
Is het een vliegendeken of eczeemdeken. Is de stof dicht genoeg, echt vergelijkbaar met de Rambo SIH?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 11:24

mt 185 heeft hij en HH is ook mt 185.
eigelijk had ik dus 190 gemoeten, maar die zijn er niet, dan ga je direct naar 195. dat wordt een jurk ;-)
Het past dus echt net, maar bij borst had het wat ruimer mogen zijn vind ik.

de mazen zijn heel erg fijn, maar de Rambo is gewoon helemaal dicht. volgens mij ademt de HH wel beter.
het zijn speldenpuntjes qua maaswijdte. er waren gisteren enorm veel exceemvliegjes, maar hij had er geen jeuk van en de vliegjes kropen er niet doorheen. de deken wordt ook verkocht als exceemdeken bij Medhorses, want daar heb ik speciaal om gevraagd.
Rambo is overigens officieel ook een vliegendeken hoor! maar wordt veel gebruikt bij exceempaarden.
Zeker vergelijkbaar dus.

Er zijn een paar stiksels losgelaten bij de hals, dat vind ik wel slecht (misschien naaifoutje?). En helaas toch weer schuurplek bij de schoft :( Misschien moet ik aan borstbeschermer geloven, want mijn paard heeft altijd schoftprobleem (te strak daar en schuren van de deken) bij de HH is het wel erger nog dan bij de Rambo.
Ik heb dit wel gemeld bij Medhorse en ben benieuwd wat zij daarover hebben te zeggen. Goedkoop was de deken niet nl!
Verder wel fijne pasvorm en zit nog steeds helemaal goed, ook als hij rolt. De elastische inzetstukken zijn wel fijn, hij heeft wel bewegingsvrijheid en kan alle bewegingen (incl vreugesprongen) maken :D

Ik kan pas over aantal weken zeggen wat mij beter bevalt, de Rambo of HH. Ik hou jullie op de hoogte ;-)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:01

De deken valt waarschijnlijk onder garantie en dan krijg ik een nieuwe. Waarschijnlijk gewoon verkeerd exemplaar getroffen. Verder bevalt de deken nog erg goed, geen schuurplekken, manen blijven mooi en deken droogt nog sneller dan de Rambo!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:20

Het overwegen van het proberen waard denk ik. Hoewel ik ze wel duur vind, 100 euro.
Als je geluk hebt, kun je de Rambo SIH voor iets van 130 euro kopen. Josie op Bokt verkoopt ze ook wel.
Denk dat ik toch liever de Rambo heb....

Het is wel waar dat die bij warm weer minder ademen dan een opener geweven stof. Maar een knut heeft ook maar een heel klein gaatje nodig om te prikken, vandaar dat ik nog twijfel....

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:33

Knutten komen er niet doorheen, dan had ik met mijn excemer al lang problemen gehad hoor!
Ik had eigelijk 1 maatje groter moeten hebben, Rambo heeft die halve maten dat is wel fijner.
Misschien tref je nog eens een 2e hands HH? dan kun je het voor minder uitproberen of het jou bevalt.
Rambo was te lang bij mijn paard en gaf schuurplekken, ook bij de billen. Tja, ik weet ook nog steeds niet hoor welke ik dan zou nemen. Ze hebben allebeide hun goede en minder goede punten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:35

@ intel: fijn dat je kan zeggen dat de knutten geen kans hebben met de nieuwe HH deken. Ga er toch over denken om hem te proberen. Mss idd eerst tweedehands? Maar het is een nieuw model, zal voorlopig wel niet tweedehands zijn.
Maar toch de moeite van het overwegen waard om te kopen ipv de Rambo. Zeker voor warmere periodes, hoewel we daar deze zomer niet zoveel van gehad hebben :')

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:55

Welke maat heb je nodig dan?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:18

intel_1x schreef:
Rambo is overigens officieel ook een vliegendeken hoor! maar wordt veel gebruikt bij exceempaarden.

Ben ik niet met je eens. Waarom heet de Rambo dan Sweet Itch Hoody?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:56

Update*

De HH deken gaat retour. Mijn paard heeft weer exceem ontwikkeld (terwijl hij deken op heeft). Niet vreemd want de mugjes gaan er gewoon doorheen!. Ik heb het met eigen ogen gezien! Ik baal daarvan omdat hij al erg onrustig was laatste weken en dus eigelijk onbeschermd rondloopt. Ik heb deze deken geadviseerd gekregen door bovenstaande website, dus hoop dat ze met een goede oplossing komen en niet weer een HH deken adviseren. De maasjes zijn echt piep en piepklein, maar zoals iemand heir al terecht opmerkte komen knutten echt door de kleinste gaatjes!
Mijn arme paard :-(
Een waarschuwing dus: de HH is ongeschikt voor excemers!!!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 16:22

Medhorses heeft aanschafbedrag terug gestort, dus die service is wel erg fijn!
Ik heb nu gewoon weer de Rambo SIH die super voldoet en niet schuurt omdat ik nu de juiste maat heb.