Is deze deken te krap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 21:43

Nieuw winterjasje voor mijn ouwe rakker gekocht, dit keer eentje die lekker dik is en met hals. Hij vind het allemaal wel best! Normaal heeft hij altijd 185, maar nu issie wat dik dus ja ik weet niet..vinden jullie 'm te krap achter? Ik twijfel.. Want denk dat 195 veels te groot gaat worden!.. Of niet?
Afbeelding
Totaalplaatje zit ie wel goed, maar...
Afbeelding
Beetje blote billetjes :oo

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:46

Mijn ervaring is ook, dat als je een deken met hals koopt je beter 1 maat groter dan normaal kunt kopen.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:51

ik zou m niet langer nemen dan gaat ie zo hangen achter. en wij zijn ook niet 100% ingepakt swinters :P

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:56

Zou 'n maat groter kopen vindt de deken nogal strak zitten & je kan inderdaad met 'n vaste hals beter een maatje groter kopen.

spiritxxx

Berichten: 525
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:57

Ik vind hem te krap. Dan gaat het er inregenen, je kan beter een maat te groot hebben met buitendekens. En dan zit hij ook wat lager bij de benen.
Kan je hem nog ruilen? Het verschilt natuurlijk ook per merk welke maat ze moeten hebben, mijn draver heeft soms 185 en soms 205.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:07

Deze foto's geven mij te weinig informatie. Ik zou graag een foto zien waarbij hij graast met de deken op. Dan weet je namelijk pas hoe hij zal zitten in de weide.

Zoals hij nu zit zit hij goed en zal 1 maat groter te groot zijn. Maar het kan maar zo dat de deken tijdens het grazen een stuk naar voren getrokken wordt (wat vaak het geval is met een halsdeken) waardoor met deze maat zijn billen bloot komen te liggen. Dit is de reden dat waterdichte dekens veelal 1 maat groter moeten zijn dan staldekens.

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 19:30

Hij zat idd te krap wanneer hij ging grazen. Heb nu een 195 en die zit veel beter, ook wat meer ruimte bij de hals :-)

Bedankt voor de reacties!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:51

Het zou wel heel sexy worden inderdaad met maat 185 :))
Letterlijk met de billen bloot :')

hoikarin
Berichten: 16
Geregistreerd: 24-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:51

Hij zit perfekt
Zo heb ik ze het liefste

Lisa_Bo
Berichten: 74
Geregistreerd: 20-11-09

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:29

ik vind hem te krap volgens mij als hij graast zit hij niet meer goed

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:11

te krap , maar fijn dat de 195 cm goed zit!!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:16

Zo op het oog van de foto's zou ik zeggen dat hij goed ligt. Maar als jij zegt dat hij te krap zit met grazen geloof ik dat ook meteen. Toch moet je niet zomaar een maatje groter nemen. Ik heb dat zelf ook eerder gedaan en mijn paard (hoge schoft) kreeg daar drukkingen van. Je zou spontaan zeggen doe maar een maatje groter dat zit lekker ruim, maar bij mijn paard ging dat schuren en werkt een maatje kleiner dus beter.
Wat een aansprekend hoofdje heeft die ouwe rakker van je trouwens TS!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 22:54

Dankje Myca! :D Tis ook een schat :)

Ik heb er direct zo'n borstbeschermer bijgekocht, dus schuren op de schoft kan niet meer!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:59

Ik weet niet of je zo'n zwarte nylon beschermer hebt gekocht. Dat had ik nl ook, maar dat mocht bij mijn paard niet baten bij een te grote deken. Je ziet toch witte haartjes bij haar schoft en dat is beslist niet van het zadel. Nou wil ik niet zeggen dat bij jouw paard een maat groter dat ook veroorzaakt, maar hou het een beetje in de gaten. Het is soms gewoon jammer dat paarden niet kunnen praten.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Is deze deken te krap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:01

Deze deken is iig wel te kort van achter, kont hoor je niet zo te zien. Kou slaat zo op de rug en dat wil je absoluut niet..

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 23:04

Myca schreef:
Ik weet niet of je zo'n zwarte nylon beschermer hebt gekocht. Dat had ik nl ook, maar dat mocht bij mijn paard niet baten bij een te grote deken. Je ziet toch witte haartjes bij haar schoft en dat is beslist niet van het zadel. Nou wil ik niet zeggen dat bij jouw paard een maat groter dat ook veroorzaakt, maar hou het een beetje in de gaten. Het is soms gewoon jammer dat paarden niet kunnen praten.

Ik hou het uiteraard goed in de gaten :) Hij heeft niet zo snel last van schuurplekken, had afgelopen winter alleen een kaal plekje op bij de voorsluiting van mijn andere deken (zonder hals). Vandaar dat ik sowieso even zo'n beschermer wou :)