Waar scheerapparaat laten maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knaasje
Berichten: 853
Geregistreerd: 26-11-07

Waar scheerapparaat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:43

Omdat de wintervachten er weer aankomen moet ik mijn scheerapparaat laten maken.
Het apparaat werkt naar mijn en mijn vaders idee prima en de messen hebben we 2 keer laten slijpen maar alsnog komt hij niet door de haren heen?
Heeft iemand enig idee wat er mee aan de hand kan zijn en of het nog wel gemaakt kan worden en zo ja, waar zou dat kunnen? :D

Ik heb dit apparaat ongeveer 3 jaar geleden gekocht en het is een Heiniger Progress.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Waar scheerapparaat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:44

heb je de messen niet te strak of te los aangedraaid? (knop bovenop het scheerapparaat)

knaasje
Berichten: 853
Geregistreerd: 26-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:49

Ik heb echt alle mogelijke manieren geprobeerd volgens mij maar hij komt er echt niet doorheen. :n
Dit begon met af en toe opeens niet meer scheren en als je hem dan een beetje deed schudden dan deed hij het weer maar nu komt hij er helemaal niet meer doorheen.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Waar scheerapparaat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:50

Dan inderdaad even wegbrengen, kan goed een klein iets zijn, ik breng de mijn eigenlijk altijd weg naar Veeservice in Nieuwkuijk maar je kunt ook naar een ruiterhuis.

ulle_nina
Berichten: 196
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: hilversum

Re: Waar scheerapparaat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:41

ik breng de mijne altyd naar de welkoop...goeie service en niet duur.

knaasje
Berichten: 853
Geregistreerd: 26-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:47

Om te repareren? dankje, kom er morgen toevallig langs dus dan breng ik hem even

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Waar scheerapparaat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:51

Zeker weten dat de messen goed geslepen zijn?
Ik heb het vorig jaar gehad: eerste set was bot, met de nieuwe deed ie het ook niet (ik vloeken!) en toen nieuwe gekocht en bleek dat de ene set nieuwe messen gewoon bot was.

Jurenka
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:43

Ik laat hm meestal maken bij de welkoop in benschop

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Waar scheerapparaat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:14

Nieuwe messen zit vaak een filmlaagje op, geslepen messen ook. Altijd eerst de messen goed schoonmaken en dan op de machine zetten. Daarna pas in de olie....
Te los en te vast -> scheert allebei niet.

td_kommer hier op bokt kan je alles over machines vertellen. Hij werkt bij Kommer Biopharm, zij repareren mijn machines altijd en slijpen mijn messen perfect.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:18

hoi,

ik weet niet wat voor merk het apparaat is?? ik heb mijn apparaat al een heel aantal jaren, en
ik laat hem opsturen naar esculaep,(via een ruitersprot zaak) zij kijken hm na en hebben hm afgelopen seizoen ook gemaakt, was tijdens het scheren wat aan kapot
gegaan. dit kostte me 50 euro, en mn apparaat is hierbij ok nog helemaal schoon gemaakt, van binnen,
ziet er zo goed als niet uit, er zit dan ook een soort APK brief bij, dat ie in principe er weer een jaar moet tegen kunnen.

succes!!