Dan die vlieg dan maar mooi dit jaar bij ons voorbij vliegt. 3 paarden die nooit eerder problemen hadden en er nu ineens uitzagen als krentenbollen hoef ik niet meer mee te maken.
Hou je ons op de hoogte? Ik ben erg benieuwd naar de afloop bij jou paard.
Ik zal eens zoeken naar foto's van onze paarden.
ladypaard
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-09 12:25
is goed ,
Andere paard trouwens wat Defendog opgespoten heeft gekregen is nu al een week rustig
even een update: paard wat ook defendog op heeft gekregen, staat nu op de wei om bij te komen, dus weet niet hoe het nu gaat. maar het ging de hele tijd nog goed. hij had nog niet getrapt.
update van mijn paard: na nog steeds elke dag opkomende netelroos te hebben (gelukkig nu nog maar een paar bultjes, op twee handen te tellen) waar ze cortico's voor krijgt, kreeg ze nu van't weekend een hele dikke nek en hoofd, en zette de speekselklier op. Dus gister is DA weer langs geweest. en omdat dit niet normaal was, nu maar bloed afgenomen. en gaat ze utrecht bellen om te vragen of dit een (niet bekende) bijwerking kon zijn, en wat er anders nog kon worden gedaan. DA weet het ook niet meer Dus ik zit hier een beetje met de handen in het haar met dat paard
en zo ziet ze er nu weer uit nieuwe update, zaterdag leken de netelroosbultjes weer erger te worden, evenals haar harde nek, zondag was het mis, dus DA gebelt en dosis cortico's verhoogd (eigenlijk boven haar gewicht) vandaag was het nog erger dus DA weer langs geweest. heb nu 2 opties: paard verbannen naar "texel" (maar dat betekent nog steeds niet vliegvrij), of paard naar utrecht, in die bunkerstallen
we hebben haar vanmorgen naar utrecht gebracht, en staat nu in zo'n heerlijk grote stal, helemaal vliegvrij. ze gaan nu gewoon kijken of het beter gaat, en wat dan mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. volgens mij zouden ze haar vanaaf al even totaal onderzoeken. dus krijg morgen wel wat te horen als ze wat vinden.
heb ff je topic doorgelezen en vindt het echt heel heftig. voor het eerst dit jaar dat er bij ons zoveel paarden onder een vliegendeken staan. het lijkt wel of het steeds erger wordt met de vliegen en dazen. heel veel sterkte met je paard en ik blijf dit topic volgen
Anoniem
Geplaatst: 30-06-09 15:16
Jeetje die foto's wat erg. Maar zitten er dan zoveel vliegen bij jullie? Weet je de haard? Een bepaalde boom of is het een watertje, zijn het muggen of vliegen, weet je ook welke vliegen? Kun je misschien de haard wegnemen, door bv elke avond alle mest uit de wei, of eventueel als het kan de bewuste boom kappen?
Wij hebben nu veel bomen en met namen onze wilgen niet gesnoeid, maar dit jaar stikt het van de dazen bij mij. Aankomdende winter gaan alle wilgen bij de buitenbak dus ook gesnoeid worden..
Ik zou meer denken aan een allergische reaktie door voer of plantjes/hooi.
bij ons staan paarden op stal, en komen los te staan in de rijbakken. en we zitten midden in het bos, dus bomen snoeien gaat niet zo heel makkelijk. Lady heeft elk jaar waneer ze wordt gestoken een allergische reactie daarop (grote bulten) maar alleen wanneer ze echt te vaak is gestoken krijgt ze ineens "iets". dat kan zijn buikproblemen, beenproblemen bedenk het maar, maar er kan nooit iets worden gevonden, en gaat vanzelf wel weer over. dit jaar is het voor het eerst dat het zo erg is.
In utrecht was lady al de 3e die voor ERNSTIGE mugjes?allergie kwam (maan/staart eczeem meegerekent)
Anoniem
Geplaatst: 01-07-09 14:42
Lijkt een nieuw soort mugje dus?
Ik moet zeggen het stikt van de dazen bij mij nu, vorig jaar amper een daasje en we zitten niet in het bos. Snap ook niet dat die beesten niet kapot gevroren zijn. Lijkt of er steeds meer vliegen en steekbeesten komen in Nederland.
had vandaag naar utrecht gebeld, en ze konden me vertellen dat de bulten minder leken te worden daar.
jammer genoeg werd ik paar uur later weer gebeld, dat het ineens weer erger is geworden. dus er is onverwachts toch een vlieg naar binnen geslopen, of ze is ergens anders allergisch voor.. maja DA's stonden wel even raar te kijken
Bear95
Geplaatst: 01-07-09 19:58
haaii ziet er niet leuk uit nou succes er mee doei doei
Oeh, die bobbels herken ik. Mijn pony heeft ze ook, weliswaar in mindere mate. Ik moest wassen met isobetadine zeep om infectie te voorkomen en verder in de gaten houden.
Wij denken ook dat het van de steekvliegen komt. Hier zitten zo van die grote, dikke, met gele stippels achtige vliegen en die krengen steken erg! Heb ook een keer een prik gehad...
Mijn kleine pony heeft er geen last van...
Ik zet ze nu 's nachts op de wei en overdag op stal/paddock.
*afkloppen* Wij hebben weer volop dazen maar nog geen paarden die deze gekke bulten weer hebben. Ze gaan hier ook nog zonder dekens naar buiten omdat het op de achterste weilanden net genoeg waait. Ik vermoed toch echt dat het vorig jaar een ander beest is geweest.
update, paard is vandaag eindelijk bultvrij, nu alleen niet te vroeg juichen, als het morgen nog zo goed gaat krijgt ze voor het eerst weer een klein beetje krachtvoer, maar gelukkig is nu het einde wat in zicht, nu alleen bedenken hoe we dat doen als ze hier terug komt
Klinkt al weer wat positiever! Hopelijk gaat het verder goed
hier is vanmiddag de dierenarts geweest en mijn pony zat onder de bulten vanwege een allergische/overgevoelige reactie op horzels/dazen en een allergische/overgevoelige reactie op knutten dus ook nog eens zomereczeem erbij...