Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaitlyn schreef:Ik heb mijn paard tussen kerst en oud en nieuw geschoren, maar zit nog zo extreem dun in het haar. Herkenbaar voor mensen?
Ik vind het erg lastig met dekens en hoop dat ze wel snel zomervacht gaat krijgen, voordat het ineens echt lente wordt en het voor haar dan alsnog de koud is om de deken eraf te laten.
Jorex schreef:Ik laat het elk jaar slijpen bij epplejeck en dan doe ik na 1 seizoen, dat is zo'n 3 keer 2 shetlanders scheren alle messen weer slijpen voor het nieuwe seizoen.
Ja mijne hebben ook niet tot nauwelijks haargroei gehad, die zijn allebei in december kaal gegaan vorig jaar. Jongste heeft zelfs nog strepen erin zitten net of is ie gisteren geschoren. Maar de zomervacht komt er nu wel al onder te liggen op hun rug, dus nog een paar weken en ze zijn weer donkervos.
Spenk schreef:Kaitlyn schreef:Ik heb mijn paard tussen kerst en oud en nieuw geschoren, maar zit nog zo extreem dun in het haar. Herkenbaar voor mensen?
Ik vind het erg lastig met dekens en hoop dat ze wel snel zomervacht gaat krijgen, voordat het ineens echt lente wordt en het voor haar dan alsnog de koud is om de deken eraf te laten.
Verhaard je paard nog niet dan? Mijn paard is al klaar met verharen? Die heeft mooie zomervacht al.
Hartje schreef:De vacht groeit zo'n beetje tot de kortste dag (2e helft december). Daarna gebeurd er een paar weken niets. Zodra de dagen langer worden begint het verharen en komt er nieuwe vacht.
Als je dus laat in december nog scheert blijft het paard "kaal" tot de zomervacht begint te groeien.