Yaffie schreef:Ik ben even aan het twijfelen geslagen, misschien dat iemand een toptip heeft.
Ik heb eigenlijk altijd Horseware (op dit moment amigo bravo 12) dekens gehad, maar omdat ik iets miste tussen de 0 en 100 gram, kocht ik 4 jaar geleden een bucas irish turnout (50gram). Ik vond de pasvorm een stuk minder (paard heeft lagere halsaanzet), maar kon ermee door. 2 jaar geleden nog een extra gekocht, omdat de andere door slopers was aangetast en in heftige regen niet meer waterdicht was (ik wissel dus steeds met regen).
Maar nu zag ik de LeMieux Kudos voorbij komen in 50 gram. Ik heb ooit een Rambo Optimo gehad met zo'n loopsplit en die was echt altijd lek.. Ik denk er dus aan deze te kopen, ook omdat de pasvorm me veel beter lijkt, maar hoe zit het met de split? En hoe is de pasvorm in vergelijking met de Amigo bijv? Flinke investering, maar als ik 1 deken kan kopen die altijd waterdicht is, ipv 2 waar ik steeds tussen moet wisselen?
Of misschien heeft iemand anders nog een top idee!?
Waarom geen fleece liner onder je amigo? Of die nieuwe stay dry liner? Die is ook 50 gram lees ik net. Ik zelf vindt liners ideaal, ik heb nu 2 dekens; een rhino wug 0 grams en een 100 grams. En een liner die ik desgewenst onder de 0 of 100 grams doe (dat laatste dit jaar nog niet, m’n paard heeft t snel warm) als de bravo goed bevalt zou ik t daar lekker bij houden