[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:01

Ik volg dit topic ook even! Komende week wordt paard geschoren:) Hij staat nu onder een verwassen 150 gr. Zodra hij geschoren is wil ik de Recuptex als onderdeken gaan gebruiken

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:07

Iemand nog tips waar er goede aanbiedingen zijn voor Horseware dekens? Bijv Black Friday?
Mijn puppy is weer uit z'n dekens gegroeid |o Dus moet weer een maatje groter hebben. (198/6.6)

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:14

xLoki schreef:
Iemand nog tips waar er goede aanbiedingen zijn voor Horseware dekens? Bijv Black Friday?
Mijn puppy is weer uit z'n dekens gegroeid |o Dus moet weer een maatje groter hebben. (198/6.6)


Ik weet niet wat ze dit jaar doen maar Hypostore had met black friday 30% vorig jaar (wel uitzonderingen natuurlijk op bepaalde merken!)
Wellicht wacht ik daar ook nog op voor een nieuw deken en doe ik intussen liners onder mn 0gr

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:22

xLoki schreef:
Iemand nog tips waar er goede aanbiedingen zijn voor Horseware dekens? Bijv Black Friday?
Mijn puppy is weer uit z'n dekens gegroeid |o Dus moet weer een maatje groter hebben. (198/6.6)

DocHorse heeft volgens mij nu 20% korting op Horseware. Ik zou idd Black Friday even afwachten.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:12

Mijn koukleum staat nog steeds onder de recuptex en 50gr. Afgelopen maandag voor de 2e keer geschoren maar ze voelt zoo warm onder die recuptex dat ik een liner nog niet nodig vind.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:53

Heeft iemand hier ervaring met de Rhino Varilayers? Zijn deze echt “lichter”.

Ben nog steeds niet uitgezocht.. paard loopt nu met een overgekochte Bucas Irisch Turnout (1 maat te groot). Haar wond op haar borst is netjes geheelt en hij drukt nergens maar ik weet nog steeds niet wat ik moet aanschaffen.

Musketon sluitingen kan ze niet hebben.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:02

Ik heb vandaag de Bucas cooler gepast en ben er qua pasvorm tevreden over! De stof voelt echt fijn en hoewel de deken erg dun is, heb ik wel het idee dat hij warm genoeg gaat zijn :j

Afbeelding

Afbeelding

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:04

zit mooi!

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:05

En verder staat mijn paard nu sinds 2 dagen dag en nacht onder z'n 100 grams Rambo (daarvoor onder de 0 grams). Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt eten (hooi en gras) en een grote inloopstal. Hij voelt warm genoeg en kijkend naar de temperaturen zal dit de komende tijd ook wel genoeg zijn (al voel ik natuurlijk wel dagelijks bij hem).
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 05-11-21 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:06

Spenk schreef:
zit mooi!


Dankjewel! Ik vind het ook erg fijn dat de vonken niet in het rond vliegen als ik de deken eraf haal :') Hopelijk blijft dat zo ook als het wat kouder wordt.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:11

En nog wat foto's van de 0 en 100 grams Rambo <3 (Ik heb de liners, maar hoop met black friday nog de 200 grams ergens met een mooie korting te krijgen :j )


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:29

Figo88 schreef:
En nog wat foto's van de 0 en 100 grams Rambo <3 (Ik heb de liners, maar hoop met black friday nog de 200 grams ergens met een mooie korting te krijgen :j )


[ [url=m/M6Ujgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u3XvfG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NB7ktV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jij hebt flink geïnvesteerd. Haha. Mooie kestcombi groen en rood. Haha.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:37

Bagheera_206 schreef:
Figo88 schreef:
En nog wat foto's van de 0 en 100 grams Rambo <3 (Ik heb de liners, maar hoop met black friday nog de 200 grams ergens met een mooie korting te krijgen :j )


[ [url=m/M6Ujgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u3XvfG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NB7ktV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jij hebt flink geïnvesteerd. Haha. Mooie kestcombi groen en rood. Haha.



Hahaha, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht _O- Mooi pre kerstcadeautje voor paardlief ja :D
En ja, het kost even wat, maar dan heb je ook wat. En ze zitten echt zo goed en zijn van zulke goede kwaliteit, ze zijn het geld echt dubbel en dwars waard <3

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:42

Als ze goed op je paard liggen zijn het inderdaad fijne dekentjes. :j

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:45

Mooie dekens!
Mocht iemand de Bucas power cooler maat 175 willen… Ik doe hem weg. Glijdt alle kanten op, jammer want de stof op zich is wel oké. Of ruilen tegen een soortgelijke (z.g.a.n)deken ook prima.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:31

xSCWx schreef:
Mooie dekens!
Mocht iemand de Bucas power cooler maat 175 willen… Ik doe hem weg. Glijdt alle kanten op, jammer want de stof op zich is wel oké. Of ruilen tegen een soortgelijke (z.g.a.n)deken ook prima.


Dankje!
En wat vervelend zeg, is hij te groot? :(

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:32

Figo88 schreef:
Ik heb vandaag de Bucas cooler gepast en ben er qua pasvorm tevreden over! De stof voelt echt fijn en hoewel de deken erg dun is, heb ik wel het idee dat hij warm genoeg gaat zijn :j

[ [url=m/TIE6TN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UFfaqG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik kan het niet goed zien, maar valt hij ver over de staartaanzet? En dan zeg maar dat je ‘m echt ff strak naar achter trekt? Was bij die van mij ‘t geval. Leek op ‘t eerste oog mooi, maar hij trok erg naar achter waardoor hij veel te lang werd en helemaal scheef ging liggen bij de achterhand.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:47

Figo88 schreef:
xSCWx schreef:
Mooie dekens!
Mocht iemand de Bucas power cooler maat 175 willen… Ik doe hem weg. Glijdt alle kanten op, jammer want de stof op zich is wel oké. Of ruilen tegen een soortgelijke (z.g.a.n)deken ook prima.


Dankje!
En wat vervelend zeg, is hij te groot? :(

Nee hij past prima… Behalve dat het op mijn pony een soepjurk is maar dat is standaard met Bucas op hem. Hij schuift gewoon heen en weer

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:49

Slmt9 schreef:
Figo88 schreef:
Ik heb vandaag de Bucas cooler gepast en ben er qua pasvorm tevreden over! De stof voelt echt fijn en hoewel de deken erg dun is, heb ik wel het idee dat hij warm genoeg gaat zijn :j

[ [url=m/TIE6TN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UFfaqG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik kan het niet goed zien, maar valt hij ver over de staartaanzet? En dan zeg maar dat je ‘m echt ff strak naar achter trekt? Was bij die van mij ‘t geval. Leek op ‘t eerste oog mooi, maar hij trok erg naar achter waardoor hij veel te lang werd en helemaal scheef ging liggen bij de achterhand.


Bij Figo valt de deken amper over de staartaanzet. Ik ga er morgen nog eens kritisch naar kijken, maar volgens mij ligt de deken wel goed.
Wel vervelend dat hij bij jouw paard zo scheef trekt -O-

baudyh

Berichten: 4283
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:47

Hier de oude pony onder een bucas Atlanta 200 gram. En mijn paard onder een bucas smartex light.
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:54

Ik vind ook dat sommige er echt al veel op leggen, maar dit wisselt uiteraard ook veel per paard. Mijne is helemaal geschoren en staat nu al een tijdje onder 100 grams. Overdag staat ze de hele dag buiten en snachts op stal, maar wel een buitenstal. Daar staat ze prima onder. Vandaag overdag zelfs wat te warmpjes

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:26

Figo88 schreef:
Slmt9 schreef:

Ik kan het niet goed zien, maar valt hij ver over de staartaanzet? En dan zeg maar dat je ‘m echt ff strak naar achter trekt? Was bij die van mij ‘t geval. Leek op ‘t eerste oog mooi, maar hij trok erg naar achter waardoor hij veel te lang werd en helemaal scheef ging liggen bij de achterhand.


Bij Figo valt de deken amper over de staartaanzet. Ik ga er morgen nog eens kritisch naar kijken, maar volgens mij ligt de deken wel goed.
Wel vervelend dat hij bij jouw paard zo scheef trekt -O-


Gelukkig maar! Mijn paard past perfect in rambo, helaas heeft die geen stay dry voering.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:31

Even tips nodig:

Paardlief staat voor de eerste keer nogsteeds 24/7 buiten, vorig jaar stond hij nu al terug op stal s' nachts. Ik ga hem zo lang mogelijk buiten houden. Alleen als het stevig gaat vriezen ga ik hem binnen halen (heeft vorig jaar koliek gekregen vermoedelijk door teveel ijs te eten én hij staat op 4 ijzers wat wel voor uitschuivers zou kunnen zorgen). Ik rij nog te vaak om geen deken op te leggen, ik heb niet de tijd een halfuur uit te stappen. Scheren wil ik ook niet doen omdat hij 24/7 buiten staat.
Hij heeft nu een 5-tal dagen een 0 grams deken zonder nek om. Ik vind alleen dat hij redelijk koud aan voelt onder het deken. Toen het vorig jaar -10 graden was, had hij een 200 gr+nekstuk en toen had hij het altijd lekker warm. Ik weet niet of hij het té koud heeft (trilt niet), maar zou het verstandig zijn een 100 grams deken op te leggen? Ik heb (nog) geen 50 grams deken. Overigens hoest hij een klein beetje meer wanneer ik een eerste overgang naar draf rij, dit zijn enkele kuchjes en dan is het voorbij.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:55

Als je paard koud voelt (bij de liezen en oren) dan zou ik zeker een dikkere deken opdoen. De mijne heeft nu ook een 100 grams op. Vergelijken met eerdere jaren is ergens logisch, maar mijn inziens niet heel zinvol. Je paard geeft zelf aan of hij/zij het te warm/koud heeft of niet en ik zou daar gewoon naar luisteren :)
En mijn paard staat ook 24/7 buiten (met een grote inloopstal) en scheer ik ook. Ik scheer hem alleen niet helemaal, maar een streepmodel zodat hij wel zijn warmte kwijt kan en we fijn door kunnen trainen, maar hij ook nog voldoende vacht heeft. Hij is nu overigens nog niet geschoren.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:12

xLoki schreef:
Iemand nog tips waar er goede aanbiedingen zijn voor Horseware dekens? Bijv Black Friday?
Mijn puppy is weer uit z'n dekens gegroeid |o Dus moet weer een maatje groter hebben. (198/6.6)


Ooteman heeft wel de liners in de aanbieding, weet niet of ze die maten nog hebben.

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... paard?N=75