[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:48

Haha. Dan weet je iig dat je straks de goede deken hebt. +:)+

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:58

Reeltje_5 schreef:
Ja? Is het niet erg dat hij wat ‘flubbert’ bij de hals? Ik zal morgen misschien een filmpje maken om te zien of het beter in beeld komt.
Heb toch nog met de rechte sluitingen ook besteld := dacht, ik moet toch retourneren, dan een extra erbij terugsturen kan ook nog wel. Die zou overmorgen moeten komen dus dat hoop ik dan maar haha.


Ik vind je hero eigenlijk mooier zitten dan beide bravo’s :+
Ik vind de 183 net wat te kort ogen, maar van de 190 vind ik hem zo ver doorlopen naar beneden rond de sprong zeg maar.
Valt me op omdat dat bij mijn paard ook bij de Bravo nooit zo mooi lag.

Paardendrogist gaf mij als advies om bij een v-sluiting de kleine maat aan te houden en bij rechte sluiting de grotere. Maar ik weet niet of dat nu op gaat.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:30

Heb idd wel van Rambo met v-sluiting een maat kleiner dan mijn Amigo Hero met klassieke sluiting. Terwijl de Rambo echt maar een fractie korter is in lengte.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:33

Ik zou de grotere doen.
Helemaal omdat je paard eruit ziet alsof hij nog wel wat meer spier en vetjes zou kunnen krijgen, hij oogt wat jong nog?

Wel de ring voor goed doen, dan sluit de deken ook iets mooier

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 02:17

Bagheera_206 schreef:
Heb idd wel van Rambo met v-sluiting een maat kleiner dan mijn Amigo Hero met klassieke sluiting. Terwijl de Rambo echt maar een fractie korter is in lengte.


Gek zeg. Rambo valt bij mijn paard het mooiste. Ben benieuwd naar verschil rhino en rambo. Dat kan ik morgen vertellen :)

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:24

Die Rambo valt hier idd ook heel goed. Ik had alleen verwacht dat maatvoering Mio/Amigo/Rhino/Rambo wel ongeveer gelijk zou zijn, maar blijkbaar niet. :=

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:10

Heeft iemand hier ervaring met een optimo liner onder een normale rambo?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:29

De rhino net op de rambo gelegd, die zijn beide dezelfde maat. Deze hebben beide een v-sluiting. Moet zeggen dat ik erg twijfel welke ik neem.

De kleur van de rambo (paars) vind ik niet mooi en hij is ongevoerd. Al komt er wel een ionic onder te liggen.
De rhino voelt van binnen wat comfortabeler, maar die heeft ook 100gr voering en de kleur vind ik veel mooier. Nadeel is dat die minder sterk is dan de rambo.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:54

Ik wil heel graag een rhino turnout plus (lite) maar nergens meer te vinden. Iig waar je makkelijk kan retourneren als hij niet past. Ik ben altijd anti hals geweest, maar het zou toch wel fijn zijn er een te hebben voor als het echt lang regent... M'n oude rhino wug is wel echt de beste deken tot dusver, vandaar dat ik toch een nieuwe wil proberen. En een 0 gram rhino is ook wat warmer dan andere 0 grams dekens vind ik. Iig als ik naar de wug kijk (en bv een 0 grams tempest shire)

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:01

Slmt9 schreef:
De rhino net op de rambo gelegd, die zijn beide dezelfde maat. Deze hebben beide een v-sluiting. Moet zeggen dat ik erg twijfel welke ik neem.

De kleur van de rambo (paars) vind ik niet mooi en hij is ongevoerd. Al komt er wel een ionic onder te liggen.
De rhino voelt van binnen wat comfortabeler, maar die heeft ook 100gr voering en de kleur vind ik veel mooier. Nadeel is dat die minder sterk is dan de rambo.


En allebei houden? :D

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:03

Tancreda4 schreef:
Ik wil heel graag een rhino turnout plus (lite) maar nergens meer te vinden. Iig waar je makkelijk kan retourneren als hij niet past. Ik ben altijd anti hals geweest, maar het zou toch wel fijn zijn er een te hebben voor als het echt lang regent... M'n oude rhino wug is wel echt de beste deken tot dusver, vandaar dat ik toch een nieuwe wil proberen. En een 0 gram rhino is ook wat warmer dan andere 0 grams dekens vind ik. Iig als ik naar de wug kijk (en bv een 0 grams tempest shire)


Ze hebben idd wat productie problemen bij HW. -O- Als hij bij alle grote winkels niet meer is te verkrijgen hoop ik dat hij snel weer op voorraad zal komen. Misschien dan een tweedehands als tussen oplossing of heb je nog genoeg dekens? En anders mss een Rambo als die er nog wel is in jouw maat?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:39

Bagheera_206 schreef:
Slmt9 schreef:
De rhino net op de rambo gelegd, die zijn beide dezelfde maat. Deze hebben beide een v-sluiting. Moet zeggen dat ik erg twijfel welke ik neem.

De kleur van de rambo (paars) vind ik niet mooi en hij is ongevoerd. Al komt er wel een ionic onder te liggen.
De rhino voelt van binnen wat comfortabeler, maar die heeft ook 100gr voering en de kleur vind ik veel mooier. Nadeel is dat die minder sterk is dan de rambo.


En allebei houden? :D


Hahaha :+
Ik ga toch maar voor de Rambo. Met al dat rollen op zwart en wit zand is van de kleur straks toch weinig meer over :j

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:45

De kleur wordt vanzelf een soort grijs groen met bruintinten inderdaad..
Van de mijne moet ik soms ook even graven in mijn geheugen dat hij niet altijd drab kleurig was:
Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:50

Hahaha mooi camouflage! Drabkleur daar doe ik het voor :+

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:59

Bij IJslandse paarden hadden we altijd het probleem dat we geen perfect passende deken konden vinden.
Heeft iemand een goede winkel?

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:27

maike11 schreef:
Bij IJslandse paarden hadden we altijd het probleem dat we geen perfect passende deken konden vinden.
Heeft iemand een goede winkel?


Ik heb de IJslander deken van Horseware. <3 Die zit echt top bij mijn IJslander. Hij is er in 0/100/200/400 gram en als gewoon model en als wug. De Amigo Hero/Bravo pony dekens van Horseware passen overigens ook goed. +:)+ De gewone Amigo Hero/Bravo voor grote paarden zijn net even iets te lang in de hoogte voor mijn IJslander van 1m33. Als je een grote IJslander heb je niet perse de pony dekens nodig. De Amigo pony dekens zijn er zelfs in 125/175. Die IJslander dekens vallen wel iets groter dus daar heb ik een maatje kleiner de 115/168.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:17

Mooie deken, maar vooral een knappe ijslander eronder. Wat een plaatje.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:29

Tnx! Mijn oma wordt 29 dit voorjaar. Vandaar dat ik er af en toe dekentje op leg met intense regen/wind. Een gezonde IJslander zou in principe geen deken nodig moeten hebben. Ze heeft tot dit najaar nog nooit een deken opgehad denk ik.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:49

Ik had hier maandag de vraag gesteld over de bucas smartex extra met het oudere model?
Ik kreeg er vandaag 1 binnen van een webwinkel die was uit 2015 en dat model is heeeel anders.

Dus als iemand een winkel weet met de bucas smartex extra blauw in maat 116/152 let me know!

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:16

Vandaag gewisseld naar deze 200 gram. Hier niks anders meer dan Amigo/Horseware :)
Afbeelding

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:06

Vandaag de bravo medium binnen gekregen.
Erg blij met de pasvorm. Ligt mooi.

Omdat we van 300 naar 250 gingen een amigo mio onderdeken eronder gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:16

Afbeelding

Ik was bij mijn paard ook echt fan van Horseware in het algemeen en dus niet van Bucas.

Deze Rhino vandaag binnen gekregen maar voorsluiting zit gewoon veel te laag, doe ik een maat kleiner heeft ze een blote kont.

Toch maar opzoek naar een Bucas

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:48

Wow westhof, hij kleurt zelfs bij het halster!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:52

S_a_f_a_r_i schreef:
[ [url=m/eA5pDI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was bij mijn paard ook echt fan van Horseware in het algemeen en dus niet van Bucas.

Deze Rhino vandaag binnen gekregen maar voorsluiting zit gewoon veel te laag, doe ik een maat kleiner heeft ze een blote kont.

Toch maar opzoek naar een Bucas


Ah wat balen zeg!
Je hoort wel meer dat bij óf bucas óf horseware heel goed past. Die van mij kan dus niets met bucas qua pasvorm. Terwijl die deken met fleece die van -5 tot 15 (oid) kan me juist heel fijn lijkt.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:11

Ik had een tijdje geleden een vraag gesteld tussen de Rambo Optimo en Rambo duo. Mijn merrie heeft van de Bucas Big Neck een 6.0 dus ik had voor zowel de duo als optima een 6.0 besteld. Conclusie, duo was te kort en te strak. Optimo zat goed. Dus deze hebben we gehouden :) Echt een verademing, zoveel ruimte heeft ze.

Wel zonde, want de bucas dekens vond ik erg fijn ivm de temperatuur ranges en de stay dry voering. Mijn hele busas collectie komt nu te koop, mocht iemand interesse hebben. Ik heb alles in feb 2020 of later gekocht, dus alles is minder als een jaar oud. Echt zonde. Deze staan allemaal op het lijstje die ik heb:

Bucas Smartex Rain Big Neck 6.0
Bucas Smartex Extra Big Neck 6.0
Bucas Power Turnout Big Neck 6.0
Bucas Quilt Stay-dry Big Neck 6.0
Halsstuk Bucas Smartex Combi L
Halsstuk Bucas Smartex Combi 300gr M
Halsstuk Bucas Power Turnout Combi M