[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 03:49

RianneH schreef:
Lindor92 schreef:
Weet iemand of de Amigo bravo in 100 grams met deze V sluiting nog ergens verkrijgbaar is?
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-plus-medium.html

Een disc sluiting hoef ik niet te wagen bij mijn merrie, die heeft ze zo open. En die andere sluiting lijkt me niet heel handig.


Ik kom de 100grams van amigo/rhino weinig tegen op de Nederlandse websites, wel een paar keer in Duitsland gezien. Maar de standaard sites hebben ze nooit helaas..

@Carmenserra, is je paard geschoren op de hals of niet?


De meeste webshops heeft ze wel, maar allemaal met een rechte sluitin.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:57

Carmenserra schreef:
Vraagje,

Mijn paard staat nu met een 100 grams deken+hals en voor de winter heb ik de bucas irish turnout 300 grams alleen ik twijfel een beetje voor de hals die er bij moet. Qua hals kan alleen een 300 grams en een 50 grams vinden, de 300 grams lijkt mij een beetje te warm maar de 50 grams lijkt mij weer veel te koud aangezien hij nu al met een 100 grams loopt.
Hoeveel grams lijkt jullie het beste?


Ik zou voor de 50 grams gaan. Mijne loopt nooit met een hals :o Omdat het denk ik niet perse nodig is, zou ik dan nooit voor de 300 gaan.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:00

Lindor92 schreef:
Weet iemand of de Amigo bravo in 100 grams met deze V sluiting nog ergens verkrijgbaar is?
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-plus-medium.html

Een disc sluiting hoef ik niet te wagen bij mijn merrie, die heeft ze zo open. En die andere sluiting lijkt me niet heel handig.


Kijk even naar de nieuwe amigo relfective. Die heeft de V sluiting ook en is er in 100 en 250 uit m’n hoofd.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:55

Tancreda4 schreef:
Yes eindelijk een setje *\o/* laat de winter maar komen. Ze passen beiden prima ondanks dat de meeste merken voor de grote snel wat te krap zijn op de schouders of te kort naar beneden. Ik zou nog graag een hals erbij willen kopen maar die kan ik nergens vinden in deze kleur.... Een in America gevonden maar die stuurt niet naar Europa helaas. Mocht iemand ze tegen komen let me know!


[ [url=m/UkYWky.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen welk merk dit is, zie het niet duidelijk..

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:56

DoubleVv schreef:
Tancreda4 schreef:
Yes eindelijk een setje *\o/* laat de winter maar komen. Ze passen beiden prima ondanks dat de meeste merken voor de grote snel wat te krap zijn op de schouders of te kort naar beneden. Ik zou nog graag een hals erbij willen kopen maar die kan ik nergens vinden in deze kleur.... Een in America gevonden maar die stuurt niet naar Europa helaas. Mocht iemand ze tegen komen let me know!


[ [url=m/UkYWky.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen welk merk dit is, zie het niet duidelijk..


Shires

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:20


Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:16

Nog even terugkomend op de vraag van iemand of de fedimax fleece ook keramisch gevoerd was bij de schouders: de voering loopt door overde hele schouder. Ik kan de reactie niet meer terugvinden :o . Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:19

DoubleVv schreef:
Tancreda4 schreef:
Yes eindelijk een setje *\o/* laat de winter maar komen. Ze passen beiden prima ondanks dat de meeste merken voor de grote snel wat te krap zijn op de schouders of te kort naar beneden. Ik zou nog graag een hals erbij willen kopen maar die kan ik nergens vinden in deze kleur.... Een in America gevonden maar die stuurt niet naar Europa helaas. Mocht iemand ze tegen komen let me know!


[ [url=m/UkYWky.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen welk merk dit is, zie het niet duidelijk..


Shires idd.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:05

Voor wie nog twijfelt over de amigo of rhino met V sluiting; DOEN!

ZO blij met deze deken. Past perfect van voor (pony met flinke schouders), blijft netjes dicht, geen schuurplekken meer.

Afbeelding

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:14

Ik na een paar dagen ook nog steeds heel blij met de Pagony Tiger deken. Zelfs ma rollen blijft hij zitten en heeft gewoon precies genoeg ruimte bij de hals.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:11

Iemand hier nog een goede tip voor een 100 grams deken met een goede pasvorm voor een paard met brede schouders en stevige hoge hals (arabo Fries)?
Zijn Rambo dekens snijden/drukke voor het mooie net teveel op zijn hals op de plek van de rand/bies net voor de schoft.

Ik heb zitten kijken naar de Amigo XL dekens maar die zijn er alleen ongevoerd en weer dikker.
Dan zit je gelijk met liners eronder te rommelen...

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:32

Minoes schreef:
Voor wie nog twijfelt over de amigo of rhino met V sluiting; DOEN!

ZO blij met deze deken. Past perfect van voor (pony met flinke schouders), blijft netjes dicht, geen schuurplekken meer.

[ [url=m/Cb0UnG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze week de Amigo Bravo met front disc sluiting besteld. Hopelijk komt die volgende week binnen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:52

Lindor92 schreef:
Weet iemand of de Amigo bravo in 100 grams met deze V sluiting nog ergens verkrijgbaar is?
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-plus-medium.html

Een disc sluiting hoef ik niet te wagen bij mijn merrie, die heeft ze zo open. En die andere sluiting lijkt me niet heel handig.


Welke bedoel je dan?
Want op de horseware website, staat geen amigo bravo 100 gram met V-sluiting.
Deze deken is alleen in 0, 250 of 400 gram:
https://www.horseware.com/product/amigo-bravo-12-plus/


Of bedoel je deze nieuwe?
https://www.horseware.com/product/amigo ... tech-plus/

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:03

Nouvel schreef:
Iemand hier nog een goede tip voor een 100 grams deken met een goede pasvorm voor een paard met brede schouders en stevige hoge hals (arabo Fries)?
Zijn Rambo dekens snijden/drukke voor het mooie net teveel op zijn hals op de plek van de rand/bies net voor de schoft.

Ik heb zitten kijken naar de Amigo XL dekens maar die zijn er alleen ongevoerd en weer dikker.
Dan zit je gelijk met liners eronder te rommelen...


Mocht je 200 gram willen overwegen de shires storm sheetha

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:08

Ik heb ariat H2O schoenen, maar ze hebben ook een laarzen variant.
De schoenen lopen iig heel fijn en zijn 100 procent water en blubber proof dus dat zal voor de laarzen ook gelden..

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:36

Nouvel schreef:
Iemand hier nog een goede tip voor een 100 grams deken met een goede pasvorm voor een paard met brede schouders en stevige hoge hals (arabo Fries)?
Zijn Rambo dekens snijden/drukke voor het mooie net teveel op zijn hals op de plek van de rand/bies net voor de schoft.

Ik heb zitten kijken naar de Amigo XL dekens maar die zijn er alleen ongevoerd en weer dikker.
Dan zit je gelijk met liners eronder te rommelen...


Weatherbeeta Comfitec premier free medium lite?

Heeft zo een kussentje bij de schoft om de druk te verdelen. De ingevoerde, wel model van de 1e serie, ligt perfect op mijn tank cruzado.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:56

Dank voor de reacties!
Shires inderdaad net naar zitten kijken, als je echt ruimer vallen is dat wel een optie om te proberen!
Ik heb een Wheaterbeeta liggen, deken past maar daar zijn de bijbehorende halzen te krap van... -O-

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:59

Nouvel schreef:
Dank voor de reacties!
Shires inderdaad net naar zitten kijken, als je echt ruimer vallen is dat wel een optie om te proberen!
Ik heb een Wheaterbeeta liggen, deken past maar daar zijn de bijbehorende halzen te krap van... -O-


Weet niet waar je woont? Anders mag je er wel 1 passen in maat 198 van die van mij? (Shires)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:00

Noordwijkerhout, ZH.
Bedankt voor je aanbod maar ik heb helaas een maatje groter nodig... -O-

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:50

Nouvel schreef:
Noordwijkerhout, ZH.
Bedankt voor je aanbod maar ik heb helaas een maatje groter nodig... -O-


Dan wordt t lastig (en wat ver weg)

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:09

Jammer, met halsen heb ik geen ervaring dus daar heb ik niet aan gedacht.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:44

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Iemand ervaring met bucas big neck voor een Fries met flinke schouders en flink front?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:33

Ik bij die van mij sinds zondag een Rambo Supreme Turnout 0 grams opliggen.
Lijkt goed te passen, zag de eerste dagen ook niet dat er een deken op gelegen had als je hem er af haalde.
Maar gisteren viel me op dat de haren op de schoft toch iets slijtage vertonen.
Ze heeft nogal een punt schoft. Het begin van de deken valt ruim voor de schoft, dus ik denk dat het puur door het bewegen komt in combi met haar puntschoft.
Beetje moeilijk te zien op de foto (OK in het echt ook, maar ik ben een zeikert als het op dekens aan komt).

Afbeelding

Afbeelding


Iemand ervaring met kussentjes aan weerszijde van de schoft in de deken zetten?
Of andere ideeën?

Ik heb nu de deken er maar afgehaald.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:39

Ik heb bij al mijn Rambo’s dat het stukje manen op de plek van de bies op den duur weg schuurt. Bij de duo en de supreme iets minder dan bij de original en bij de Lusitano weer iets minder dan bij de Arabo Fries, daar knelt ‘ie echt bij.
Wel zonde, ik vind het verder echt super fijne dekens!

Sosha, misschien scheelt het bij jou straks nog qua schuren als je er een gladde liner onder doet?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:53

De manen bij de Bies zie je niks aan, deken lijkt ook niet echt naar achteren te trekken.
Ik ben bang dat die schoft een beetje als een tentstok fungeert.

Dat van die Liner had ik ook wel bedacht, maar daar is het nu echt nog veel te warm voor hier.
Had ook bedacht, mocht ze erg gevoelig voor schuurplekken zijn, er pas een deken op te gooien als het echt heel koud en guur wordt en voor de rest zonder proberen.

Ik vraag me ook af of het zou helpen als ik de deken voor nog iets hoger laat sluiten (extra riem toevoegen) maar ik ben bang dat ze dan aan de onderkant hals weer een schuurplek gaat krijgen.