[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:17

Ik kan het niet meer terugvinden maar zei iemand nou dat de airmax liner gelijk staat aan 50-100 gram?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:39

Ik heb de dames verwend met een nieuwe deken. Tenminste... Ik weet het niet zeker, normaal twijfel ik niet. Maar vraag me af of ze niet te strak zijn om de hals. Wat vinden jullie?

Paard 1:
Afbeelding

Paard 2:
Afbeelding

Kwa lengte kloppen ze wel volgens mij. Eindigen allebei zoals deze (hoewel de sandkleurige geen staartflap heeft):

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:53

Ik zou zeggen, bij de eerste is de ruimte bij de hals te groot.
En bij de schimmel goed, maar trekt naar achter omdat hij te lang is.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:44

Mijn dekens zijn ook wel altijd wat langer. Mijn paard heeft blijkbaar een kort lijf maar toch echt de breedte nodig van de 195 blijkbaar. Als ik 185 pak dan liggen de dekens wel goed op zijn billen maar trekt het volledig op de rug/borst..

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:59

Joliieeenn schreef:
Mijn dekens zijn ook wel altijd wat langer. Mijn paard heeft blijkbaar een kort lijf maar toch echt de breedte nodig van de 195 blijkbaar. Als ik 185 pak dan liggen de dekens wel goed op zijn billen maar trekt het volledig op de rug/borst..


Kan je er geen dekenverbreder aan doen? Deed ik bij mijn pony ook altijd. 155 voor lengte en 165 voor de hals, door een tip een halsverbreder gekocht en geen probleem meer

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:03

Mijn merrie staat momenteel stil met een peesblessure. (Gaat van ca 7-12 op de wei). Ik heb nu een 0 grams regen deken op en daar voelt ze prima onder. Omdat ik haar zelf van de wei haal en s avonds nog een keer ga koelen ben ik er dus 2x per dag. Nu zat ik te denken overdag de Recuptex op te gaan doen,omdat we hopelijk binnenkort weer iets mogen gaan doen, en dan S avonds weer de regen deken. Maar in mij beleving is de Recuptex natuurlijk warmer en dan staat ze ook nog binnen. Wat zouden jullie doen?

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:03

Ik vind de recuptex veel te warm nu. Die gebruik ik nog niet zweten ze zich rot onder.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:53

Je kan het eens een dagje proberen, maar ik zou het te warm vinden. Het is overdag zelf ook nog aardig warm, maar als ze binnen staat weet ik niet wat de temperatuur op stal doet en wat stil staan doet?

Ik baal.. Ik heb een Rhino wug gekocht laatst, qua lengte met passen mooi, vond hem bijna wat kort vallen. Maar nu met dragen trekt ie naar achter en scheef, of scheef en daardoor naar achter?, waardoor ie eigenlijk te groot is -O- Of misschien wel te wijd aan de voorkant?
Heb hem aangeschaft voor deze periodes, nat maar relatief warm, dus liever geen hals aan de gewone regendeken. Dat valt wel te overbruggen dus tot het tijd is voor voering en ik de Rambo weer op kan doen. Toch valt mijn eigen inschatting me tegen |o

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:06

Dat is wel serieus zuur Rianne. Misschien toch net een andere pasvorm dan de andere Wug die je had? Toch apart dat dat binnen een merk nog zoveel kan schelen.
Ik had net voor mezelf beslist dat ik het even bij mijn huidige dekens hou, is toch wel een flinke uitgave en door Corona ben ik m'n baan niet zeker, maar twijfel nu toch weer vanwege de korting bij Hypostore :=

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:08

Dat is ook de reden dat ik niet 'even' een wug erbij wilde kopen. Paard is smal en veel dekens trekken achter de schoft. Zou het wel met een tweedehands oid willen proberen. Voor nu gaat de Rhino lite wel goed dus houd het maar zo tot de dikkere op kunnen inderdaad.

Korting is altijd verleidelijk haha. Ik heb bij Dochorse een busse stapmolendeken besteld in softshell. Heb weer alleen een buitenbaan en ga sowieso scheren dus dan is iets op kunnen doen met stappen en licht longe werk toch wel fijn denk ik.

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:14

Ik vind het ook nog steeds knap van mezelf dat ik gewoon online, zonder van tevoren te kijken, in 1x een passende deken heb gekocht :+

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:24

Geen idee, de andere wug was dezelfde maat, maar wel gevoerd (200grams) en een ouder en gedragen model, dus misschien dat dat uit heeft gemaakt..

De pijn valt op zich nog mee omdat ik hem voordelig heb kunnen kopen, maar je kan je geld maar één keer uitgeven, achteraf had ik dan liever een gewone ongevoerde deken gekocht. Maar goed, luxeprobleem hoor :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:42

Even een baal momentje. Zou vandaag mijn Amigo bravo deken binnen krijgen maar nu is er vertraging bij Post NL en nu moet ik geduld hebben tot morgen :') ..

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:10

Wie van jullie hebben nu allemaal 0 grams op zonder te scheren?

Hier 1 geschoren maar snel warm, dus die heeft 0 grams.
Een ander wil de regen niet uit. Is afgelopen week zijn maatje verloren |(

Tancreda4

Berichten: 24048
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:16

Ik heb 0 gram op zonder te scheren. Nu even paar uurtjes bloot.

Recuptex overdag op zou naar mijn idee wel kunnen als het droog blijft. Zat er vandaag ook over te denken die op te laten ipv een 0 grams. Maar omdat ze veel kriebels had staat ze nu even lekker bloot.
Ik heb wel de summer versie van recuptex

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:26

Die van mij is niet geschoren, staat 's nachts op stal en krijgt als ie naar buiten gaat nu een 0gr regendeken op. Beetje afhankelijk van de temperatuur wel, want toen het van de week ineens 19 graden was heb ik 'm gewoon zonder jas buiten gezet.

Josien_

Berichten: 9011
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:27

Die van mij is niet geschoren en heeft momenteel dag en nacht 0gr regendeken op.
Nu overdag wat aan de warme kant, maar ik kan niet tussendoor gaan wisselen. Heb hem woensdag wel af gehad.

Muze
Berichten: 5275
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:28

Hier nog niks geschoren en nog niks op.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:30

Ik heb mijne ook nog niet geschoren en nog niks op. Staat nu 's nachts wel binnen. Als ik hem straks scheer en de temperaturen blijven zo dan gooi ik hem dan een 50 grams deken op.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:32

Ik heb de Amigo wug bravo 12 besteld iemand ervaring mee?
Heb een goede regen deken nodig, en heb gemerkt dat door die halve hals de deken veel beter licht
(doordat hij was smaller is bij de hals).

Hier ook niet geschoren maar snachts en als het regent sinds deze week een regen deken op gedaan,
omdat hij echt liet zien dat hij het koud had en niet lekker ging, nu gaat het weer goed!
Lopen overgens 24/7 buiten met mogenlijkheden tot schuilen.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:43

wie weet de perfecte deken te vinden voor mij?

ik ben op zoek naar een deken met een stay dry functie, een zware vulling hoeft niet aangezien hij in de winter binnen staat en als ik hem naar buiten doe kan ik er een extra deken eventueel even onder doen.
de deken moet comfortabel zijn voor het paard met de temperatuur van 0 tot +-16 graden.
het liest 1 waar een hals aan kan of met een hals.

nu het lastige:
meneer is een beetje groot en heeft dekenmaat 215 (met het merk harry's horse). ook heeft hij een forse nek en past hij niet alles.
graag wil k ook een deken die veel bewegingsruimte heeft aangezien het een tuiger is (en ik niet wil dat hij voor de zoveelste keer eruit scheurt als hij gek doet).

wie heeft DE oplossing voor ons?

foto van de meneer in kwestie:
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:50

Misschien de bucas atlantic? Die ligt hier op een PRE met brede schouders heel netjes. Geen fleece voering maar wel een beetje de stay dry functie. Meer dan andere types zoals ze zeggen.

ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:25

wat ik enorm mis is een goede regendeken met hals met fleecevoering.
er zijn er zonder voering, maar die zijn nu net te koud voor mijn ruin van 28.
ik kan er maar 1 vinden van premiere en de pasvorm valt me echt tegen.

deze heb ik nu.

Afbeelding

hij valt klein, de hals is te kort.
zit helemaal een opening bij de borst ..ben niet tevreden.


iemand hier die missschien nog iets weet?

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:29

Zonde ja! Dan kom je toch sneller op een halve hals met fleece gevoerd denk. Zoals de Horze avalanche dekens.

ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:32

nee,hij moet echt een hele hals hebben.
hij heeft zomereczeem en als het regent word zijn eczeemdeken nat.
dus doe ik er een regendeken met hals op...maar die moet lang genoeg zijn anders krijgt hij weer last van zijn eczeem :+
is best een gedoe om een beetje een betaalbare goede deken te vinden.

ik zit ook al naar dekens met losse hals te kijken.
misschien dat ik dat maar moet doen dan.