[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:58

Ik ga die met de v van horsegear ook proberen, wellicht past het nog wat beter. Maar zeker niet groter dan deze deken op de foto toch?
Dan ga ik dus een 185 bestellen (op de foto is 190).

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:02

Pagony zit echt niet op brede paarden... kijk eens naar shires :)

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:44

Eigenlijk zou je custommade dekens moeten hebben. Geheel op maat gemaakt voor je paard.
Zou fantastisch zijn maar niet te betalen denk ik

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:46

Ik zou meer zien in een soort dekenpasservice waarbij je de dekens van veel verschillende maten ook een aantal dagen kan houden om de pasvorm te beoordelen. Dominick heeft het (gehad?) maar dan heb je alsnog maar één merk.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:50

RianneH schreef:
Ik zou meer zien in een soort dekenpasservice waarbij je de dekens van veel verschillende maten ook een aantal dagen kan houden om de pasvorm te beoordelen. Dominick heeft het (gehad?) maar dan heb je alsnog maar één merk.

Daar heb ik jou voor toch :D *\o/*

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:01

:D

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:41

Ik heb er vast over heen gelezen. Maar ik gebruik met veel plezier de shires dekens alleen vind ik de liners niet fijn. Welke liners liggen fijn op een paard waar de shires dekens wel fijn op liggen?

Misschien van Bucas? Mijn ingevoerde regendeken is ook van bucas en daar leg ik de liner onder van 100 gram als het te koud is zonder liner en te warm voor de 200 gram. Maar past die ook onder de shires deken moest het deze winter ineens hard gaan vriezen. Dan heb ik die ook weer nodig om 400 gram ervan te maken.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:13

RianneH schreef:
Ik zou meer zien in een soort dekenpasservice waarbij je de dekens van veel verschillende maten ook een aantal dagen kan houden om de pasvorm te beoordelen. Dominick heeft het (gehad?) maar dan heb je alsnog maar één merk.

Ook een goed idee ja. Je ziet immers niet of iets past als een paard stil staat

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:30

Ben er alleen bang voor hoe je de dekens dan terug zou krijgen na elke keer een paar dagen 'testen' :=

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:36

Dat is ook ongetwijfeld waarom het niet veel wordt aangeboden, het vraagt best een investering en er zal ongetwijfeld niet altijd dekens in één geheel terug komen. Dominic had destijds best een oke systeem, weet niet of ze het nog steeds hebben, maar daarbij kon je of tweedehands of nieuw testen en bij aankoop kreeg je het testbedrag terug. Maar betaalde je ook huur en schoonmaakkosten als het nodig was.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:41

Capriootje schreef:
Ben er alleen bang voor hoe je de dekens dan terug zou krijgen na elke keer een paar dagen 'testen' :=


Als je al zie hoe ik sommige dekens terug krijg binnen de normale retour periode... Sommige zijn duidelijk echt gedragen. Haren, modder. Denk dat een kwart onverkoopbaar is geworden daarna.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:06

Is dat zo? Ik boen eerst heel mijn paard en dan doe ik er een zweetdeken onder en daarna ga ik nog met een plakroller elk ieniemienie haartje wat erop gekomen is eraf halen haha _O-

Heiberg
Berichten: 56
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:20

Ik heb altijd Horseware, past eigenlijk altijd.
Overigens ben ik ook wat minder precies denk ik, als ik het zo lees. Op mijn paard trekken dekens wel eens wat scheef. Maar zitten verder prima; goed zat in ieder geval.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:32

Joliieeenn schreef:
Ik heb er vast over heen gelezen. Maar ik gebruik met veel plezier de shires dekens alleen vind ik de liners niet fijn. Welke liners liggen fijn op een paard waar de shires dekens wel fijn op liggen?

Misschien van Bucas? Mijn ingevoerde regendeken is ook van bucas en daar leg ik de liner onder van 100 gram als het te koud is zonder liner en te warm voor de 200 gram. Maar past die ook onder de shires deken moest het deze winter ineens hard gaan vriezen. Dan heb ik die ook weer nodig om 400 gram ervan te maken.



Ik val even binnen (lees regelmatig mee), maar ik heb de rambo optimo liners onder de shires dekens. Ben er zeer tevreden over!
Bucas dekens pasten hier totaal niet, dus ze zullen wel anders zijn qua pasvorm.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:37

Hebben jullie de paarden de dekens al op? Ik twijfel zelf een beetje. Overdag is het super warm, maar de avond uren weer niet..

Heiberg
Berichten: 56
Geregistreerd: 04-09-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:39

Ik had een regendeken op, maar die inmiddels weer gewisseld voor een katoenen dekentje. Ik heb niet de mogelijkheid meerdere keren per dag te wisselen helaas.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:39

Nee het is in de nachten nog 13 graden... En volgende week wordt het weer 31 overdag.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:40

Nog niets, overdag inderdaad te warm, ‘s avonds over het algemeen droog dus dat heeft ze nog niet nodig. Volgende week wordt het ook nog flink warm maar daarna ook weer regen. September is altijd lastig.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:50

Ik wil een BUCAS SMARTEX RAIN kopen, vanwege de speciale voering die erin zit.
Nu twijfel ik of ik een BIG NECK moet hebben of een gewone. Het stomme is, als ik op verschillende sites kijk bij de foto's zowel de gewone als de big neck versie ik het idee heb dat het dezelfde deken is dus ik zie geen verschil.
Nu vroeg ik me af , zijn er mensen die de gewone en/of de big neck hebben en een foto zouden willen plaatsen van de voor en zijkant van de schouders zodat ik dit hopelijk kan zien :o

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:52

Veel te warm nog voor een deken hier, ook afgelopen nachten was het 16 graden. Mijn paard zit ook nog mooi in haar vacht moet ik zeggen, zie nog niet dat ze aan het vergaren is of wintervacht aanmaakt

Heiberg
Berichten: 56
Geregistreerd: 04-09-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:53

Die van mij verhaart al een week of 2!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:01

Ik kom even binnenvallen als stille meelezer met een vraag :=

Hier nog geen deken op, vorige week enkele nachten wel getwijfeld maar ze is gewoon gezond en ga haar toch scheren dus een vacht maakt nu nog niks uit.

Wel zit ik met een probleem dat ze vorig jaar een drukplek heeft gekregen van de bucas recuptex deken, precies door het stiksel waar de normale stof overgaat op het recuptex gedeelte. Nu gaf iemand aan dat het misschien een idee was om een bontje of andere zachte stof erin te naaien op die plek maar ik ben zelf bang dat ze dan het probleem op die randen krijgt? Iemand daar ideeën over? Nogal een dure deken om in te gaan naaien als het vervolgens niet werkt :Y) De winter ervoor had ze er geen last van maar ze is enorm verbeterd in de bespiering waardoor de deken toch wat anders is gaan liggen.

Precies van deze naad op haar schoft een witte plek gekregen -O-
Afbeelding

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 01:31

emilie schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik heb er vast over heen gelezen. Maar ik gebruik met veel plezier de shires dekens alleen vind ik de liners niet fijn. Welke liners liggen fijn op een paard waar de shires dekens wel fijn op liggen?

Misschien van Bucas? Mijn ingevoerde regendeken is ook van bucas en daar leg ik de liner onder van 100 gram als het te koud is zonder liner en te warm voor de 200 gram. Maar past die ook onder de shires deken moest het deze winter ineens hard gaan vriezen. Dan heb ik die ook weer nodig om 400 gram ervan te maken.



Ik val even binnen (lees regelmatig mee), maar ik heb de rambo optimo liners onder de shires dekens. Ben er zeer tevreden over!
Bucas dekens pasten hier totaal niet, dus ze zullen wel anders zijn qua pasvorm.


Dankje! De bucas ligt hier ook niet optimaal hoor maar had die gekregen en het ligt ook niet rampzalig dus kan ermee door tot die lek is.. De bucas heeft hij vorig jaar misschien 10x op gehad. S' nachts in de stal legde ik gewoon een staldeken op. Ga eens kijken voor de liner :)

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 04:45

Ik krijg het idee dat mijn pony beetje koud begind te krijgen, hij begind snachts en sochtends weer te hoesten (overdag niet) en hij staat als enigste ook overdag met zijn haren omhoog om haren vast te houden. Ze kunnen 24/7 naar binnen en buiten.

ik weet niet goed wat of dat ik moet doen :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:03

Hoesten zou ik wel een probleem vinden eerlijk gezegd.. Misschien advies van een da inwinnen?